מבזקים

גילת נחום: למה מומלץ לטוס לברלין ומה כדאי לאכול שם?

תוכן עניינים

הכירו את גילת נחום, נוודית דיגיטלית ושפית ישראלית שאוהבת לסקר יעדים בעולם. הפעם היא רוצה להכיר לכם את הצד הקולינרי של ברלין שאתם חייבים לטעום

שי דוד | | כ״ח בכסלו תשפ״ג | יום חמישי 22 בדצמבר 20200 | מערכת ישראל ניוז

גילת נחום אוהבת לטעום את התרבות בכל יעד חדש שהיא מגיעה אליו. כעת, הסיקור מתמקד באוכל בברלין ובתרבות המקומית.

אוכל טוב בברלין | צילום יח"צ חו"ל

אחד היעדים הפופולריים ביותר באירופה היא ברלין בירת גרמניה. יש הרבה מה להציע, מארכיטקטורה מדהימה ועד חיי לילה תוססים. העיר מחולקת למחוזות והדרך הטובה ביותר לחקור אותה היא באופניים או ברגל. העיר היא מקום מצוין לבקר בו אם אתם רוצים לחוות את התרבות הגרמנית ולראות כמה מהאטרקציות האייקוניות ביותר באירופה ממוזיאונים ועד לציוני דרך היסטוריים. אם אתם מחפשים משהו שיעסיק אתכם במהלך הטיול שלכם אז יש הרבה אפשרויות, כמו אנדרטת חומת ברלין או שער ברנדנבורג.

אם אתם מתכננים טיול לברלין, הטיפים האלה של גילת נחום יעזרו לכם להפיק את המרב מהזמן שלכם שם. בירת גרמניה היא אחת הערים היפות באירופה. בברלין יש כל כך הרבה אטרקציות שיכול להיות קשה להחליט באילו לבקר קודם. בעיר יש חיי לילה מדהימים, שפע של מוזיאונים ואוכל נהדר! אם אתם מחפשים כמה המלצות לטיול שלכם בברלין, הנה 2 רעיונות:

1) בדוק את שער ברנדנבורג: אנדרטה זו נבנתה בשנת 1791 ושימשה כסמל הכוח של פרוסיה עד 1945. זו לא רק אטרקציה תיירותית; זה גם סמל חשוב לאחדות ולחירות הגרמנית.

2) בקרו ברייכסטאג: בניין הפרלמנט הישן שוחזר יפה מאז שנהרס בשריפה בשנת 1933. כעת הוא ביתו של הבונדסטאג (הפרלמנט הלאומי של גרמניה) ושווה לחקור אותו בביקורכם בברלין!

אם אתם מחפשים בילוי לילי מהנה, לכו לברגהיין או לאחד מהמועדונים הרבים של ברלין שמציעים מוזיקת האוס או מוזיקת טכנו כל הלילה.

יש מטיילים שטסים אל ברלין לכמה ימים ואז עוברים להולנד אמסטרדם לכמה ימים וכך משלבים 2 מדינות מדהימות אשר קרובות וסמוכות בטיול אחד.

מה מומלץ לאכול בברלין? גילת נחום ממליצה

ברלין היא עיר עשירה בתרבות והיסטוריה, ולכן אין זה מפתיע שסצנת האוכל כאן מגוונת באותה מידה. הברלינאים לא רק נלהבים מהמנות המסורתיות שלהם, אלא יש להם גם הערכה חזקה למטבח הבינלאומי. בברלין יש מגוון מסעדות, בתי קפה וברים המציעים כל מיני סוגי אוכל. מהמטבח הגרמני המסורתי ועד למנות הבינלאומיות. אבל יש כמה מאכלים מקומיים שאתה לא יכול לפספס בעת ביקור בברלין. המטבח הברלינאי מושפע מההיסטוריה הסוערת שלו, עם מנות מכל רחבי אירופה. ניתן למצוא את האוכל הגרמני המסורתי בברלין, אך ניתן למצוא גם מאכלים בינלאומיים רבים אחרים כמו אוכל טורקי, אסייתי או איטלקי. יש הרבה מסעדות ייחודיות בברלין שמציעות ארוחות טעימות בפחות מ-10 יורו.

גילת נחום מציינת שהדבר הראשון שמומלץ לטעום הוא Currywurst שהוא אחד ממאכלי הרחוב המפורסמים ביותר בגרמניה.

ע"פ גילת נחום המנה הפופולרית ביותר בברלין היא ה-currywurst- זו נקניק מכוסה בקטשופ ואבקת קארי או פפריקה. אחד נוסף נקרא דונר קבב – הוא עשוי עם פרוסות בשר מבושלות על שיפודים. ולבסוף, אם אתם רוצים לטעום מהמטבח המסורתי מברלין, כדאי לכם לנסות לחמניות טריות עם גבינה וחזיר בפנים או נקניקיות בטעמים שונים כמו שום או רוטב עגבניות. Currywurst הומצאה על ידי Herta Heuwer בשנת 1949 והפכה פופולרית כאשר חיילים אמריקאים הוצבו בברלין במהלך המלחמה הקרה. Currywurst נוצרה במקור מנקניק חזיר, אבל וריאציות רבות ושונות זמינות כיום כמו נקניקיות בקר או עוף עם סוגים שונים של רטבים כמו קטשופ, רוטב סויה ואפילו רוטב בוטנים.

ואם נעשה רשימה של עוד מנות פופולאריות אחרי נקניקיית קארי (Currywurst) נמצא את:

  1. קבב דונר: הוא עשוי מבשר טלה או בקר שנצלה על רוטיסרי זקוף ולאחר מכן פרוס לפרוסות דקות להגשה בפיתות עם ירקות ורטבים.
  2. Gulaschsuppe: זהו מרק דשן העשוי ממרק בקר, בצל, גזר, סלרי ותפוחי אדמה מבושלים יחד עד שהם רכים מספיק כדי להתחמם למרק סמיך.
  3. Leberkäse: מזון מסוג זה מגיע מדרום גרמניה והוא מורכב בעיקר מבשר חזיר טחון או בקר מעורבב עם פירה תפוחי אדמה או פירורי לחם שמתובלים במלח ופלפל.

בתיאבון!

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: