מבזקים

ספיישל לחנוכה: 8 ניסים שיוכלו לשפר את איכות החיים שלכם

תוכן עניינים

חג הניסים שוב פה ולכם יש הזדמנות מצוינת לעשות קצת טוב לגוף שלכם. אורטל ברובין-חן נטורופתית N.D רכזת תחום הנטורופתיה בכללית רפואה משלימה עם 8 ניסים שישאירו את החנוכייה שלכם דולקת גם בתום ימי החג

מימי קרוננברג | כ״ח בכסלו תשפ״ג | יום חמישי 22 בדצמבר 20200 | מערכת ישראל ניוז

יש נס גדול אחד שכולנו מתפללים עליו. מי שיש לו מפחד לאבד ומי שאין לו יעשה הכל כדי להשיג – בריאות טובה. ברוח החג, הנה 8 ניסים גדולים שנוכל לעשות למען הבריאות שלנו בפעולות יומיומיות קטנות.

מים

כמעט נדוש להתחיל איתם אבל אין חשוב מהם, הם מכסים כ-71% משטח כדור הארץ ומהווים כשני שלישים ממשקל גופנו. בזמן שרוב אזרחי העולם המערבי מחפשים דרכים להיזכר לשתות יותר, בערך רבע מכדור הארץ מחפש דרכים להתגבר על בצורת ולהתפיל מים כדי לזכות במים חיים. כל תא בגופנו מכיל מים. בלי מים אין חיים.
איך עושים נס? הציבו יעד, לסיים ליטר וחצי מים עד סיום יום העבודה שלכם בין אם אתם עובדים בבית או בחוץ.
מהם הניסים שתוכלו לצפות להם? שיפור מצבו של עור פנים שעשוי להיות יותר מתוח וחלק, חילוף חומרים טוב יותר, שיפור הערנות, הפחתת שכיחות דלקות בדרכי השתן ואבנים בדרכי השתן ועוד ניסים רבים אחרים.

שמש

איך עושים נס? חשיפה מבוקרת לשמש של כ-20-10 דקות ביום, בקצוות היום ולא בשעות השיא של הקרינה, ללא משקפי שמש וללא מקדם הגנה כל עוד הרופא/ה המטפלים בכם לא הנחו אחרת – התייעצו עם הרופא שלכם על פרק הזמן המיטבי עבורכם.
מהם הניסים שנוכל לצפות להם? שיפור בייצור עצמי של ויטמין D ובעקבות זאת שיפור במצב הרוח, שיפור בספיגת הסידן וחיזוק העצמות, שיפור פעילות המערכת החיסונית, איזון רמות אינסולין ורמות הגלוקוז בדם, הורדת שכיחות תחלואה בסרטן. בנוסף, מנגנונים הורמונליים כמו הפרשת הורמון השינה מלטונין, מושפעים מחשיפה לשמש וחושך. חשיפה לאור השמש ביום וחושך לקראת השינה משפרים את הפרשתו ומובילים לשנת לילה טובה יותר.

צועדים

500 צעדים יותר ביום: איך עושים נס? בשלב הראשון נהיה במודעות בלבד. הפעילו את אפליקציית הבריאות שמודדת צעדים בסלולרי שלכם או הצטיידו בצמיד או שעון עם מד צעדים. לאחר שתתרשמו לאורך תקופה של שבועיים לפחות לכמה צעדים אתם מגיעים ביום, הציבו יעד של 500 יעדים נוספים ביום ונסו לעמוד בו כל יום למשך חודש.
לאחר שתצליחו, תוכלו לאתגר את עצמכם ב-500 צעדים נוספים ביום. נסו לחנות מעט יותר רחוק במכוון. לרדת מהתחבורה הציבורית תחנה אחת לפני הזמן, לבחור במדרגות ולא במעלית בכל הזדמנות, להאריך במעט את הסיבוב עם הכלב.
מהם הניסים שנוכל לצפות להם? מחקרים מראים שגם שיפור של 500 צעדים ביום בלבד מהיעד אליו מגיעים בשגרה, יכולים לשפר משמעותית את הבריאות ולהוריד משמעותית את הסיכון לחלות בסוכרת 2, מחלות לב וכלי דם וסרטן.

שינה

איך עושים נס? הולכים לישון בשעות הלילה, לא יאוחר מ-23:00 ועדיף ב-22:00, ישנים לפחות 7 שעות ובכל מקרה לא פחות מ-5 שעות ולא יותר מ-8 שעות שינה בלילה.
מהם הניסים שנוכל לצפות להם? מלבד תחושת ערנות, 7 שעות שינה בלילה משפרות את חילוף החומרים (המטבוליזם), מפחיתות את הסיכון לתחלואה בסוכרת סוג 2, משפרות את האיזון ההורמונלי, מסייעות לאיזון משקל תקין, איזון מצב הרוח, הליבידו ושימו לב לנתון המדהים, יפחיתו ב-48% את הסיכון לפתח מחלת לב כלילית וב-15% את הסיכון לפתח או למות משבץ מוחי.

ירקות ופירות

איך עושים נס? אוכלים לפחות 5 מנות ירקות ופירות ביום, מגוונים בהם ככל הניתן. מתקשים? נסו לשלב אותם בשייקים ובתבשילים. עשו לעצמכם הרגל להגיש כל ארוחה לצד ירקות, להתחיל מהם ולשלב פירות וירקות בארוחות הביניים.
מהם הניסים שנוכל לצפות להם? מחקר ענק שנמשך 30 שנים ובדק 100,000 עובדי מקצועות הבריאות, מצא שצריכת חמש מנות ביום מפחית ב-12% את הסיכון למוות ממחלת לב, 10% פחות למוות כתוצאה מסרטן וסיכון נמוך יותר ב-35% למוות ממחלות מערכת הנשימה, זאת בהשוואה לאנשים שצרכו רק שתי מנות ירק או פרי ביום.

צום

איך עושים נס? יש אנשים ששיטת התזונה 16:8/צום לסירוגין מתאימה להם. אם אתם לא משתייכים לקבוצה הזו, הקפידו על סיום האכילה לפחות שעתיים לפני השינה כדי לשפר את בריאותכם. נסו להתרגל לנקות את המטבח בסוף ארוחת הערב, לכבות בו את האור ואפילו לצחצח שיניים כסימן מוסכם בינכם ובין עצמכם שסיימתם לאכול להיום.
מהם הניסים שנוכל לצפות להם? מחקרים והתנסות קלינית מראים שאנשים שמתרגלים צום לסירוגין, לא מנשנשים בין הארוחות ומסיימים לאכול לפחות שעתיים לפני השינה, משפרים את רמות הסוכר בדם, שומרים ומורידים משקל בקלות ביחס למי שאוכלים בלילה.

מפגשים עם חברים

איך עושים נס? מחקר מראה שתיאום המראת חללית נאס"א קורה מהר ובקלות יותר מאשר תיאום מפגש של 3 חברות ומעלה. פתחו יומנים, החליטו שזה חשוב מספיק ופשוט קבעו מפגש חברים ואם אתן חברות טוב עוד יותר! מחקרים פסיכולוגיים מראים שמפגש חברות משפר את בריאות הנשים.

מהם הניסים שנוכל לצפות להם? שיפור מצב הרוח ועלייה במפלס האושר, הפחתת סטרס ושיפור המצב הבריאותי. החברה הזו שתמיד מבריזה לך? שלחי לה את הכתבה. אם גם אתן רוצות להיות בריאות, תקבעו.

חיבוק

איך עושים נס? חיבוק אמיתי, מתרפק ואוהב בזרועות אדם או אפילו חיית מחמד אהובה. החיבוק תמיד יהיה בהסכמת שני הצדדים ורצונם המלא. חשוב שימשך לפחות 30 שניות ואפשר בהחלט גם יותר, כל עוד לכולם נעים.

מהם הניסים שנוכל לצפות להם? מחקרים מראים שחיבוק של 30 שניות לפחות גורם לירידה בלחץ הדם והדופק לרמות תקינות, הורמון האוקסיטוצין המופרש מעלה את רמות האושר, מחזק את מערכת החיסון, מפחית עוצמת כאב ועוד. מחקרים שנעשו בתינוקות וילדים מצאו ש"קנגרו" חיבוק צמוד עור לעור, משפר את הבריאות ומשפר סיכויי הישרדות גם במצבי פגות מורכבים. אין לכם אדם קרוב לחבק? אמצו בעל חיים. המחקרים מראים שגם חיבוק איתם מועיל לשני הצדדים במידה דומה.

אורטל ברובין-חן | צילום: יאיר שגיא

לא רק בחנוכה: לקראת סוף השנה האזרחית הנה לכם הזדמנות לאמץ נס גדול בהרבה לשנה החדשה, לאמץ אורח חיים בריא יותר שיעשה לכם את 2023 הרבה יותר טובה. לצד התאמות תזונה ובניית תפריט אצל נטורופט/ית, תוכלו להעניק לעצמכם טיפולי מגע כמו רפלקסולוגיה, שיאצו ועיסוי רפואי להפחתת הסטרס ביומיום, לפנות לדיקור סיני ולהשיג דרך טיפולית נוספת שיכולה לסייע בשורה ארוכה של מצבים בריאותיים. הישראלים גילו מחדש את הרפואה המשלימה בשנה החולפת ופונים אלינו יותר כדי להאיר את השנה שלהם לא רק בחנוכה

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: