מבזקים

דרכו האחרונה של הרב דרוקמן

תוכן עניינים

הרב חיים דרוקמן ז"ל זקן הרבנים של הציונות הדתית הלך לבית עולמו, לאחר שנפטר אמש בגיל 90

משה פריאל | ב' בטבת תשפ"ג | יום שני 26 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

אלפים השתתפו בהלווייתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל שיצאה היום (ב) בצהריים מביתו שבמרכז שפירא לבית העלמין משואות יצחק.

ביניהם נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ, ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, הרב הראשי לישראל דוד לאו, הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף. עוג השתתפו הראשון לציון ורבה הראשי של ירושלים הרב שלמה משה עמאר, הרב יעקב אריאל, הרב זלמן ברוך מלמד ורבנים נוספים.

השר המיועד אריה דרעי, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, חברי כנסת ורבים מבכירי הפוליטיקה בישראל.

הרב דרוקמן שהוגדר כזקן הרבנים בקרב הציבור הדתי לאומי, נפטר אמש בנר שמיני אחרון של חנוכה בבית החולים הדסה לאחר שחלה בקורונה. גדול הדור של הציונות הדתית היה ממובילי התיישבות גוש אמונים, עמד בראש ישיבת אור עציון וכהן כחבר הנהלת תנועת בני עקיבא. בין שאר תפקידיו הרבים שימש כראש מערך הגיור הממלכתי.

בחייו הספיק להיות חבר כנסת וסגן שר הדתות מטעם המפד"ל. לא לחינם הוא זכה בפרס ישראל על מפעל חייו.

ספדו למנוח

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "עם ישראל איבד היום את אחד מגדולי רבני ישראל וגדול תלמידי רבי עקיבא בימנו. מי שניצל בנס מהתופת הנאצית, למד כתלמיד בישיבת בני עקיבא בכפר הרוא"ה, התגייס לצבא ההגנה לישראל כחבר בגרעין בני עקיבא, הוביל כמדריך מהפיכה רוחנית בתנועת בני עקיבא וכיהן בעשורים האחרונים כראש ישיבות ואולפנות בני עקיבא.

כנשיא מדינת ישראל, ובשם העם בישראל, אני עומד כאן היום ,לפמי מיטתך, הרב דרוקמן, לפני מיטתו של מי שכל כולו, אהבה ואמונה. אהבת עם ישראל, אהבת ארץ ישראל, אהבת תורת ישראל, יקדו בליבך. ולצידם האמונה העמוקה בגאולת ישראל, בתחיית עם ישראל בארצו, ובחובה שלנו, של כולנו, להיות שותפים לתהליך הקוממיות של עם ישראל".

ראשה ממשלה המיועד בנימין נתניהו: "הרב חיים דרוקמן היה אוהב תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל. הוא היה ידיד אישי אהוב שהיה קרוב מאוד לליבי.

בן 12 היה הרב דרוקמן כשכף רגלו דרכה לראשונה על אדמת הארת ובן 90 נטמן הרב באדמת המולדת. בין לבין נרקמה מסכת חיים עשירה של הגשמה חלוצית, שליחות למען הכלל, והליכה כעמוד אש, בראש המחנה הציוני-דתי.

הרב דרוקמן היה איש, של אחדות. כשהשמיע את נאום הבכורה שלו בכנסת לפני 38 שנים הוא אמר: "האחדות היא הנשק הסודי של עם ישראל במצבים הקשים ביותר. לך כנוס את כל היהודים'. ברור שאי אפשר להסכים על הכל בישראל, אבל כמוהו אני מחזיק בדעה שאפשר ושצריך לגבש הסכמות רחבות סביב, נושאים עקרוניים רבים שנמצאים בליבת קיומנו הלאומי".

בצלאל סמוטריץ עם הרב דרוקמן | צילום: דוברות

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ "מה נעשה רבנו בלי אהבתך לי? בלי החיוך, בלי החיבוק, בלי לחיצת היד החמה, בלי העידוד, בלי התמיכה, מה נעשה רבנו בלי הגערה והתוכחה מעומק של אהבה? מה נעשה בלע הכתפיים? בלי הנשיאה בעול? מי ייתן לנו תמורתו של רבנו?

תתפלל עלינו רבנו על הממשלה, על הציבור היקר שידעת לאחד, כמה נזיפות קבלתי ממך בשנה וחצי האחרונות. כמה שמחת בתלמידיך".

איתמר בן גביר בהלוויית הרב | דוברות עוצמה יהודית

יו"ר עוצמה יהודית והמיועד לשר לבטחון לאומי ח"כ איתמר בן גביר: "כואב ודואב את פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ"ל זקן רבני הציונות הדתית, מגדולי רבני דורנו. הרב היה מנהיג גדול בתורה, העמיד תלמידים רבים, חינך דורות שלמים והיה לוחם ענק למען שלימותה ואחדותה של ארץ ישראל. הרב האיר את העולם בתורתו ובגמילות חסד עצומה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: