מבזקים

טרגדיה בבית חולים סורוקה

תוכן עניינים

בעקבות שריפה שפרצה בבית חולים סורוקה בבאר שבע, אחד המטופלים נספה ושניים נוספים נפגעו משאיפת עשן. השריפה פרצה כתוצאה מעישון סיגריה במחלקה

משה פריאל | ד' הטבת תשפ"ג | יום רביעי 28 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

היום, בין שלישי לרביעי לפנות בוקר פרצה שריפה באחד החדרים של מחלקה ה' של בית החולים בעקבות עישון סיגריה.

צילום: משה פריאל

צילום: משה פריאל
צילום: משה פריאל

מחלקה פנימית ה' הנמצאת בקומה הרביעית של בית החולים ומולה מחלקת פנימית ב' הן בין המחלקות הוותיקות של בית החולים סורוקה הממוקם בבניין הישן. רוב ימות השנה הן עמוסות בחולים בעיקר בעונת החורף.

כתוצאה מהשריפה נספה אחד המטופלים, שניים נפגעו באורח בינוני וכ- 25 מטופלים, חלקם מרותקים למיטות אשפוז ומחוברים לבלוני חמצן חולצו על ידי צוותי כיבוי אש שהשתלטו וכיבו את השריפה.

כתבנו פגש את רש"ף אלי כהן דובר כבאות והצלה מחוז דרום בזירת האירוע דקות ספורות אחרי סיום חקירת האירוע והסקת מסקנות. רש"ף כהן מספר: "קבלנו הודעה סמוך לשעה 3:30 לפנות בוקר על אירוע שריפה המתרחש בבית חולים סורוקה. הזעקנו מיד צוותים מכל רחבי הארץ בשל פוטנציאל להתרחבות השריפה בבית החולים, בטח ובטח בחולים המרותקים למיטה וחלקם מחוברים גם למכונות הנשמה.

צוותי החירום של בית החולים יחד עם אחיות החלו בפעולות ראשונות שהם נעזרים במערכות הכיבוי מתזים וגלאי עשן. במקביל החלו בפינוי של מטופלים מחוץ למחלקה. מיד שהגענו למקום התחלנו בפינוי וחילוץ הלכודים כולל לצערנו, פינוי אדם שנמצא ללא רוח חיים.

במקביל נפתח צח"ם צוות חקירה מיוחד בראשותו של טפסר ציון שנקו. הצלחנו להשיג שליטה על האש וכמו כן סיום תחקיר של האירוע. ממסקנות החקירה עולה, ואנחנו קובעים חד משמעית שמדובר בשימוש בכלי עישון של אותו מאושפז שניספה בשריפה. חשוב לציין כי בשנה האחרונה פרצו עשרות שריפות בבתי מלון בעקבות שימוש בכלי עישון בתוך שטחי בתי המלון ובנוסף בארבעה בתי חולים בישראל".

גם קצין כבאות והצלה רב טפסר אייל כספי העריך זמן קצר אחרי האירוע כי עישון של סיגריה ליד מתקן לאספקת חמצן שהיה בחדר המחלקה, יצר ניצוץ שגרם להתלקחות של המזרון.

מנהל בית החולים סורוקה דוקטור שלומי קודש אמר כי "נמנע אסון כבד בזכות הפעולה המהירה של צוותי בית חולים של שרותי הכיבוי ומערכות החרום האוטומטיות".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: