מבזקים

תקציב עיריית באר שבע לשנת 2023 אושר פה אחד

תוכן עניינים

מועצת העיר אישרה אתמול (רביעי) פה אחד את הצעת התקציב של עיריית באר שבע לשנת 2023

משה פריאל | ה בטבת תשפ"ג | יום חמישי 29 בדצמבר 2022 | מערכת ישראל ניוז

התקציב השוטף של העירייה יעמוד בשנה הקרובה על 2.204 מיליארד שקל. מדובר בתקציב הגדול בתולדות העיר באר שבע. יש לציין שבתוך עשור הוכפל תקציב העירייה. תקציב הפיתוח לשנת 2023 יעמוד לכל הפחות על כחצי מיליארדי שקלים.

תקציב העירייה שסיקר בהרחבה גזבר העירייה ליאור דיעי, הוא המשך קידומה ופיתוחה של באר שבע כמטרופולין מוביל במדינת ישראל, הרחבת השירותים למען התושבים ובעלי העסקים. העירייה תמשיך לבסס ולבצר את השירותים הניתנים לתושבי העיר בכל התחומים: חינוך, תעסוקה, איכות חיים וסביבה, תרבות וקהילה.

מה עוד בתוכנית?

פרויקטים גדולים כגון: פיתוח העיר, התחדשות השכונות הוותיקות ומרכז העיר. המשך פרויקטים בתחומי התשתיות, התחבורה, הפארקים והגנים הציבוריים, טיפול בשכונות הוותיקות והחדשות, בניית שכונות מגורים חדשות, המשך פיתוח ואכלוס השכונות החדשות והשירותים לתושב, פיתוח וקידום מוקדי תעסוקה, חיזוק עסקים מקומיים ותעשייה, שדרוג ופיתוח העיר העתיקה, השוק העירוני, פיתוח התחדשות עירונית וקידום פרויקטים מטרופולינים לאומיים: הקמת בית החולים החדש, הרכבת הקלה והרכבת המהירה באש שבע-תל אביב, מעבר בסיסי המודיעין של צה"ל ועוד פרויקטים בקנה.

כמו כן, העירייה לא תעלה את הארנונה לשנת 2023 מעבר להעלאה הקבועה בחוק.

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ': "תקציב 2023, נושא בשורה של חיזוק באר שבע כמטרופולין הדרומי של מדינת ישראל, המעניק לתושביו איכות חיים במגוון השירותים והתחומים.

בשנים האחרונות התמודדה העירייה, כמו המדינה כולה, עם השלכות נגיף הקורונה שהשפיעו עמוקות על התנהלות הרשויות המקומיות, בנוסף לחוסר היציבות הפוליטית במדינה בעקבות ארבעת סבבי הבחירות לכנסת. אתגרים אלה מחייבים אותנו לנהוג באחריות בעת גיבוש התקציב לשנה הקרובה.

גם בשנה הקרובה, נפעל בהתאם לתוכנית האסטרטגית, באר שבע 2030, המציגה תנופת פיתוח חסרת תקדים של באר שבע.

נמשיך לחזק את מערכת החינוך העירונית ולהביאה להישגים חדשים, תוך עידוד ערכי התנדבות וחברות. נפעל גם לחיזוק הקהילות בעיר ונמשיך לפתח ולהפעיל את השירותים החברתיים והרווחתים בעיר.

יחד עם החברות העירוניות, נמשיך לחזק את הקהילות המגוונות הפועלות בעיר ונייצר להם מרחבי פעילות מתאימים, פארקים וגנים ציבוריים, מרכזים קהילתיים ומוסדות ציבור בכל רחבי העיר, בשכונות הוותיקות ובשכונות החדשות.

אחת המשימות החשובות שלנו גם בשנה הקרובה היא עידוד הפעילות הכלכלית בעיר, על ידי פיתוח עוגני תעסוקה מתקדמים ומגוונים. תקציב 2023 ימשיך את התחדשות והרחבת אזורי התעשייה, משיכה של מפעלים חדשים, חיזוק מרכזים שכונתיים, ליווי והסרת חסמים, חידוש השוק העירוני וסיוע לעסקים קטנים ובינוניים. ההחלטה של התעשייה האווירית להקים את המפעל הבינלאומי של אלתא בבאר שבע היא דוגמה חשובה למאמצנו בנושא.

פארק ההייטק של באר שבע ממשיך להתפתח ולגדול, כאשר גם השנה הצטרפו חברות הייטק וסייבר נוספות, כמו גם חברות הזנק חדשות. חברת אינטל וחברת מייקרוסופט שיצטרפו השנה לפארק, מבטאות את אותה צמיחה והתפתחות.

לפני מספר חודשים, חנכנו את בית הספר למחשוב וסייבר של אגף התקשוב בבניין 4 בפארק ההייטק ואת קמפוס הטר"צים של חיל המודיעין בשכונת רמות, במקביל לבנייה המואצת של קריית התקשוב, ברובע החדשנות של באר שבע. עוגנים אלה יסייעו רבות לחברות הטכנולוגיות הפועלות בעיר, יתרמו ליצירת משרות נוספות בעתיד ויחזקו את באר שבע כמרכז בינלאומי של ידע, סייבר וחדשנות.

חידוש הסכם הגג ופיתוח השכונות החדשות, לצד קידום פרויקטים להתחדשות עירונית בליבת העיר ובשכונות הוותיקות, יאפשרו לנו להמשיך בפיתוח פרויקטים לחידוש תשתיות ולהתאימן להתפתחות העיר.

בנוסף, נמשיך לפתח את תחומי התרבות והאומנות, הספורט, התיירות הבילוי והפנאי יחד עם מוסדות התרבות, אגודות ומועדוני הספורט, המגזר העסקי ושותפים נוספים.

אני מבקש להודות לשותפיי לדרך, לחזון ולעשייה, לממלאי מקום וסגני ראש העיר, לחברי הנהלת ומועצת העיר ולמנכ"לית העירייה. תודה מיוחדת לגזבר העירייה, למנהל אגף משאבי אנוש, למנהלי החברות העירוניות, למנהלי האגפים והמחלקות ולכל עובדות ועובדי העירייה – על המחויבות הרבה, האחריות והמאמץ במימוש החזון לחזק את באר שבע כמטרופולין מוביל, שיהפוך לאזור הביקוש הבא של מדינת ישראל".

צילום: דוברות עיריית באר שבע

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: