מבזקים

טקס חילופי השר לביטחון לאומי נערך היום במשרד לביטחון הפנים בירושלים

תוכן עניינים

טקס חילופי שרים במעמד השר הנכנס איתמר בן גביר, השר היוצא לביטחון הפנים עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, נציבת שירות בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי, ראש הרשות להגנה על עדים תת-ניצב בדימוס אבי נוימן ומכובדים נוספים

משה פריאל | ח׳ בטבת תשפ״ג | יום ראשון 1 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

השר היוצא, עמר בר לב: "זכיתי לאבטחה 24/7 בהוראת שב"כ ומדוע? לא כי אויבי ישראל רצו להרוג אותי אלא מפני שיהודים אזרחי ישראל איימו לפגוע בי". השר הנכנס איתמר בן גביר:" אתה לא המאוים היחיד אני ואשתי מקבלים תמונות של סכינים וקריאות רצח מיהודים אנרכיסטים שהגיע הזמן לטפל בהם".

השר היוצא עומר בר לב | השר הנכנס איתמר בן גביר – דוברות הכנסת

במהלך נאומו התעכב השר היוצא בר לב והתמקד בהרחבה במכלול תפקידיו שעשה בשירותו הצבאי בסיירת מטכ"ל יש הטוענים שעשה זאת בכדי להבליט את חוסר ניסיונו הצבאי של השר הנכנס איתמר בן גביר שלא שירת בצבא.

בר לב גם הדגיש על היותו מאובטח בהוראת שב"כ: "רק כשהגעתי להיות השר לביטחון פנים זכיתי לאבטחה 24/7 בהוראת שב"כ ומדוע? לא כי אויבי ישראל רצו להרוג אותי גם הפעם, אלא מפני שיהודים, אזרחי ישראל, איימו לפגוע בי כי העזתי לומר שיש מתנחלים קיצונים שחוללו פשעי שנאה נגד פלסטינים. לרגע הרגשתי כאותו ילד מאגדת בגדי המלך החדשים, שאומר את האמת כשכולם משפילים מבט".

"יש ביננו בעם חילוקי דעות תהומיים על מגוון רחב של נושאים אבל עובדות ניצבות מעל להשקפות השונות ולחילוקי הדעות. בשנה האחרונה נפתחו 134 תיקים במחוז ש"י על פשיעה לאומנית ביהודה ושומרון, והוגשו כ- 40 כתבי אישום. עלייה של 40 % לעומת שנת 2021. האם העלייה הייתה בגלל שהפשיעה הלאומנית התגברה? או אולי מכיוון שמשטרת ישראל גם במחוז שיי יעילה יותר? אני מניח שגם וגם ואני מאחל שבשנה הנוכחית, גם שתרד הפשיעה בכלל והלאומנית בפרט, וגם שמחוז ש"י יאכוף עוד יותר."

"בשל אמירה זו, מאיימים אזרחי מדינה לפגוע בשר בממשלה? לאן הגענו? עד להן הידרדרנו כחברה? עד לאן נמשיך להידרדר? פשע הוא פשע, עבריין הוא עבריין הוא עבריין, ואין זה משנה אם הוא יהודי או ערבי, ישראלי, או פלסטיני, תושב, ישראל או זר".

השר בר לב קרא למפקדי הארגונים השונים שהיו כפופים לו "להיות סלע איתן מול הרוחות המנשבות, אזרחי ישראל נושאים אליכם את עיניהם, יודעים שביטחונם נמצא בידיים יציבות ובטוחות. עליכם להפגין עמוד שדרה חזק לעמוד על דעתכם המקצועית ללא מורא. זו חובתכם המקצועית וזו חובתכם המוסרית לאזרחי ישראל".

את נאומו פתח השר לביטחון לאומי הנכנס, בן גביר בפירגון לשר היוצא: "אם מדברים על השקעה למען המדינה, ודאי שיש כאן המקום לציין את השר היוצא. היו ביננו לא מעט מחלוקות בשנה האחרונה אבל על דבר אחד נדמה לי שאין מחלוקת, על ההשקעה שלך למען המדינה והשירות גם הציבורי וגם הצבאי שעשית בהקרבה ובמסירות במשך שנים רבות".

עוד הוסיף: "שיהיה ברור לכל מי שרוצה לפגע, שהוא ימצא שכוחות הביטחון שלנו עוצמתיים וממוקדים ויודעים לשמור על עצמם, ושיהיה ברור שאיש כוחות הביטחון שמגן על חייו מקבל גיבוי מלא לזה.
חשוב לי לנצל את הבמה הזאת כדי לומר לכם שוטרים, לוחמים וכל מי שנלחם בטרור. כל מחבל שיבקש לפגוע בכם- דמו בראשו, ואני אתן לכם את כל הגיבוי במלחמה זאת. הגיבוי הזה הוא לא רק עבורכם, אלא בשבים הילדים והמשפחות של כולנו, שמגיע להם להסתובב כאן בבטחה".
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: