מבזקים

יואב גלנט: "מערכת הביטחון בראשותי תכין מענה לבלימת הגרעין האיראני"

תוכן עניינים

בטקס חילופי שרים במשרד הבטחון אמר השר היוצא בני גנץ: "מול האיום האיראני יש ליצור מב"מ מתמשך ביחד עם ארה"ב ושותפים נוספים". שר הבטחון הנכנס יואב גלנט התייחס בדבריו בדגש לאיום האיראני ולטרור הפלסטיני

משה פריאל | ט׳ בטבת תשפ״ג | יום שני 2 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

בטקס חילופי שרים במשרד הבטחון שהתקיים אתמול (א') בקריה השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, סגן שר הביטחון היוצא אלון שוסטר, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אמיר אשל, ראש המוסד דוד ברנע, ראש השב"כ רונן בר ופורום המטה הכללי

שר הבטחון היוצא בני גנץ אמר בטקס כי, "בשנתיים וחצי האחרונות שמרנו והרחבנו את העליונות הביטחונית של ישראל באזור, תוך העמקה של השותפות עם ארצות הברית, והבטחת ההצטיידות של צה"ל עשרות שנים קדימה. הנחנו יסודות לארכיטקטורה אזורית במזרח התיכון, והעמקנו את הקשרים עם ירדן ומצרים. חתמנו על מעל למאה הסכמי שיתוף פעולה ביטחוניים, כולל הסכמים חסרי תקדים עם מדינות רבות באזור".

בדבריו אמר גנץ: "בשנים האחרונות, הסגנו לאחור את ההתבססות האיראנית בגבולנו הצפוני, תוך שמירה על חופש הפעולה נוכח כל התפתחות. במקביל לבניית הכוח שיאפשר לתקוף את מתקני הגרעין של איראן ולהסיג אותם שנים אחורה, עלינו לפעול כל העת עם שותפינו ובראשם ארצות הברית בכדי לראות איך מקרינים ומפעילים כוח מול איראן, ולייצר מב"מ מתמשך. כל זאת תוך המשך המאמץ לבידוד איראן. עלינו גם לוודא שאם יהיה הסכם גרעין, הוא יהיה טוב מבעבר וייקח אותה שנים ארוכות אחורה".

בנושא הפלסטיני אמר: "אנו צועדים לצערי לעבר מציאות של מדינה דו לאומית, שיש בה בכדי לסכן את החזון של ישראל כיהודית ודמוקרטית. בכדי למנוע זאת, נדרש לפעול לצמצם את הסכסוך. כדי לבלום את הטרור, צריך להמשיך ולהילחם בו, ובמקביל לחזק את המתונים ולתת תקווה. אתגר נוסף הוא הלגיטימציה הבינלאומית והקשר עם יהודי העולם, שגם הם נמצאים תחת אש כפי שראינו בהחלטת האו"ם ביום שישי. בלי תמיכה מידידותינו בעולם, לא נוכל לא לתקוף באיראן, לא לשבור שיא בייצוא הביטחוני, ולא לבנות ארכיטקטורה אזורית. בלי העם היהודי מאוחד תחת ישראל, נאבד את ייחודנו ונהפוך ממדינת היהודים למדינה עם רוב יהודי, שגם הוא הולך ומתערער".

עוד אמר גנץ: "האתגר האדיר ביותר שעומד למבחן הוא חוסננו כחברה. לצערי, לא הצלחתי להביא לקו הגמר מתווה שירות חדש, שיתאים ל-75 השנים הבאות. בלי שינוי במודל השירות ועם חוק גיוס שיכשיר השתמטות המונית עתידנו הביטחוני לוט בערפל, ואני חרד לעתידו של צה"ל כצבא העם ולביטחון ישראל. אני חרד גם מפני הפיצול בעם שמשליך וחודר לתוך צה"ל. אם לא נהיה מאוחדים נהיה חלשים, לא משנה כמה מטוסי תדלוק נרכוש וכמה מיירטים נייצר. הקיצוניות והפגיעה בחוסן הישראלי מכרסמות בייסודותנו. למערכת הביטחון תפקיד חשוב בהמשך הפעילות לחיזוק כל חלקי החברה הישראלית, ובשמירה על ערכי צה"ל גם ובעיקר כשהם נמצאים תחת מתקפה".

לשר הביטחון הנכנס גלנט אמר גנץ: "אני בטוח שהביטחון יהיה בראש מעיניך תוך שימוש בניסיון הרב שלך. אני קורא לך לשמור על צה"ל, ולהמשיך ולשמר את שיתוף הפעולה בין ארגוני הביטחון. לו הייתה בידי עצה אחת הייתי אומר לך, העמד חומת מגן גבוהה ומוצקה בין צה"ל לבין מעורבות פוליטית בהחלטות מבצעיות וערכיות ואל תאפשר את פירוק מערכת הביטחון ליחידות משנה הנתונות לגחמות פוליטיות ומנותקות משרשרת הפיקוד".

שר הביטחון החדש יואב גלנט אמר בנאומו: "מתוך מחויבות רבת שנים לביטחונה של ישראל, ומתוך הכרה עמוקה בחשיבותה של השליחות, אני מקבל על עצמי היום, בחרדת קודש, את תפקיד שר הביטחון, ואת הזכות להוביל את מערכת הביטחון הישראלית". גלנט הזכיר את התנדבותו לשרת בשרות הסדיר בשייטת 13 וגם מאוחר יותר. לה הקדיש את חייו בימים ובלילות.

גלנט התייחס גם לנושא האיראני ולטרור הפלסטיני: "מערכת הביטחון בראשותי, במאמץ משותף בין כלל זרועותיה, תכין את המענה שיאפשר לממשלת ישראל לקבל כל החלטה באשר, לבלימת מאמץ הגרעין האיראני. נגד הטרור על כל תצורותיו, ננקוט יוזמה, נפעל במדיניות התקפית, נילחם בטרור ללא פשרות. חיילי צה"ל ומפקדיו ניצבים על משמרתם ופועלים יומם ולילה לבצע את משימותיהם, הם המהווים את היתרון האנושי, המאפשר את הפעילות המבצעית ואת בניין הכוח".

בצילום: שר הביטחון הנכנס יואב גלנט בפגישת חפיפה עם שר הביטחון היוצא בני גנץ | צילום: אריאל חרמוני משרד הבטחון

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: