מבזקים

המלצות לטיולים בתקופת החורף בישראל

תוכן עניינים

החורף הישראלי מזמן אינספור הזדמנויות טיול ובילוי בטבע הכולל : גבי מים , נחלים אכזבים הזורמים בעונה זו ,גבי מים בנגב,  פריחה ססגונית, הרבה ירוק בעיניים, ראות טובה יותר (כי יש פחות אבק באוויר) , מזג אוויר עם פחות שמש יוקדת מה שמאפשר לטייל בניחותא במסלולים שאינם מוצלים. ועוד.

אחד המסלולים אשר מומלצים בכל ימות השנה וגם בחורף הוא עין חרדלית . היתרון הגדול של מסלול זה בעונת החורף , שאם עשיתם אותו ביום לא גשום שמזג האוויר נעים ושמש מבצבצת מבעד לעננים.

אפשר לשכשך את הרגליים בבריכות הרדודות, לאורך נחל כזיב שמעיין זה נמצא על ערוצו. ואם , לצורך העניין, טיילתם במקום זה בשעה שבחוץ קר מאוד ולא ניתן להיכנס למים, אזי אפשר לעשות את המסלול היבש , הנמצא במקביל למסלול הרטוב.

מסלול טיול נוסף שכדאי לעשותו בתקופה זו של השנה שפחות חם הוא שביל הגולן , מדובר אמנם על כמה מקטעים שיחד מחברים את דרום רמת הגולן עם צפונה. סה"כ אורכם המצרפי 120 ק"מ.

אך ניתן לעשות רק חלק מהמקטעים ואפילו בכל מקטע לעשות קטע קטן כדי להרגיש שביליסטים.

בגלל שהשביל כולל כמה מקטעים בטיפוס , שבתקופת הקיץ הם בלתי אפשריים לביצוע, בגלל עומס החום המכביד על המטיילים.

 

אם אתם מחפשים משהו לייט , שלא דורש מאמץ וכולל בעיקר הפעלה של שרירי ארובת העין שלכם. אז ישנם כמה המלצות על מסלולים קלילים לכל המשפחה. המזמנים חוויה יוצאת דופן, ברמת קושי קלה יחסית ובלי מאמץ פיזי גדול.

למשל : פארק ירוחם בנגב , אגם גדול ויפהפה הנמצא באזור הנגב המרכזי , ויש בצדו יער עם אפשרות לפיקניק וטיול סביב האגם. בפארק מרפסת הצופה לאגם שבו משייטים להנאתם עשרות ברווזים.

 

איך מגיעים? בוויז : "פארק ירוחם".

עוד מסלול שאינו דורש הרבה הליכה ומאוד יפה בתקופת החורף לעשותו הוא אגמון פולג , הנמצא ליד נתניה . מדובר על מחצבה עתיקה אשר מים מקרקעיתה, עלו למעלה והציפו את פני השטח. כך שנוצרה שמורת טבע יפהפייה עם שביל המקיף אותה ונקודות תצפית עם הסברים על בעלי הכנף  השוהים בתוך האגם היפה. איך מגיעים? כל שעליכם לעשות הוא לכוון את הוויז שלכם "אגמון פולג".

אם אתם חובבים של גבי מים, אז יש באזור הדרום לא מעט מהם למשל עין ירקעם , הכולל מספר גבי מים עם מקומות רחצה ראויים ונקיים בתקופת החורף. למסלול המלא : עין ירקעם.

במקום שביל הליכה יפהפה העובר לאורך הנקיקים , המצוקים והמעוקים של ערוץ נחל קניוני ומיוחד עשיר בסלעים בצורות שונות ומגוונות.

מסלול נוסף הקרוב אליו הוא גב ימין , שגם הוא בדומה לעין ירקעם תפור לעונת החורף ומאפשר גם טיול קצר וגם רחצה מהנה בתוך גבי מים הנמצאים על ערוץ נחל ימין שבאזור המכתשים בנגב.
(בוויז "גב ימין" מהחניון הליכה קצרה עד הגב)

לסיכום : החורף הוא הזדמנות נפלאה לצאת ולטייל יש לכך אינספור סיבות המרכזיות הם : פריחה ססגונית ורבה, הרבה מים חיים ותנאים אידיאליים ונוחים לטיול בטבע הפתוח.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: