מבזקים

האם ישראל בדרך למרד, מלחמת אחים או הפיכה?

תוכן עניינים

לאחר הניצחון המזהיר של הימין בבחירות והרכבת ממשלת ימין נטו החלו הצרות כשהצד המובס משמאל מסרב כביכול לקבל את התוצאות שבהם שולטים במדינה אנשים נחותים מהם, כך כמובן לפי השקפת עולמם

אלי ששון | י״ב בטבת ה׳תשפ״ג | יום חמישי 5 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

הצד המפסיד לא מקבל את תוצאות הבוחר כביכול תוצאות שהיו חד משמעיות וברורות לחלוטין ומנסה בכל דרך להתסיס ולהטיל דופי בממשלה הנבחרת, באמצעות דה-לגיטימציה כנגדם. הכפשות של אישים מסוימים ותקיפתם על בסיס אישי הפכו לעניין של שיגרה.

לפיד קורא לצאת להפגנות

התנהלות כזו יכולה לגרום למרי/מרד סירובי פקודה כשגם אופציה להפיכה, או קרבות רחוב בן שני מחנות המנוגדים לא נראית דמיונית. השמאל בהחלט יכול עם היכולת הארגונית הזו ובסיוע של נשמות טובות מעבר לים, יכול להרים פרויקט כזה.

מה מציק למחנה השמאלי?

לראשונה מאז הקמת המדינה הם מתחילים להרגיש את אובדן הכח שלהם שהיה מבוסס על הפקידות הבכירה בעיקר ועל בית המשפט שכידוע לא הקל עם הימין לעיתים בצדק ולעיתים לא ומעכשיו הכל הולך להשתנות בחלקו.

עד כה המדינה נוהלה בעיקר בצילו של בג"ץ שקבע את סדר היום במקרים רבים ושינה החלטות של ממשלה נבחרת לעיתים בצדק ולעיתים לא מה שהקשה על ממשלה שנבחרה על ידי חצי מהעם להעביר החלטות שנויות במחלוקת אך חוקיות (מה שלא היה חוקי נפסל וטוב שכך).

מערכת המשפט הייתה אמורה לעבור רפורמה כלשהיא ממזמן בעדינות ובהדרגה תוך שמירה על המוסד הזה כשומר הסף אך הנושא הוזנח מכיוון שאף פוליטיקאי לא חיפש להיכנס לבעיה הזו ולכן זה התפרץ במכה אחת. זה דבר מאוד מסוכן כי הרבה דברים ייתנו חלקם לטובה וחלקם לרעה, המעורבות של בג"ץ מנעה (בצדק או שלא בצדק) מינוים שהימין התקשה להעביר כמו שר ביטחון ושר ביטחון פנים, לדוגמא גלנט, נאמן, רפול והירש – אך בל נשכח שהריבון בארץ והוא המחוקק והקובע זה הממשלה והכנסת שנבחרו ואילו בית המשפט היה צריך להישאר כשומר סף עם מעורבות יותר מופחתת ולכן הרפורמה מחויבת מציאות וראוי שתעשה בזהירות המתבקשת והכבוד הראוי לבית המשפט.

בהמשך לנושא הפוליטי

על השמאל שמגדיר עצמו כדמוקרט ומגן הדמוקרטיה להבין ומהר שהממשלה הנוכחית נבחרה ברוב מוחלט בבחירות חופשיות וחוקיות וזכתה בשלטון על פי החלטת הבוחר. לכן, הם כצד מובס חייבים לציית לממשלה הנבחרת כפי שצריך להיות גם אם התוצאות היו הפוכות. מה שאומר שיש להפסיק ולהתסיס את העם והציבור ולהפסיק לשסות את העם במנהיגים שנבחרו, כי אין לדעת לאן זה יוביל. אם למרד או חלילה למלחמת אחים שזה הדבר האחרון שמישהו צריך כאן.

לסיכום

יש למתן את המחלוקות בן הצדדים במיידי ולפתור רותם בדרכי נועם ולא בכוחניות כי כל זה יכול לעלות ביוקר למדינה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: