מבזקים

יחיא עיאש: חיסולו של המהנדס

תוכן עניינים

היום לפני 27 שנים, חוסל המחבל 'יחיא עבדול לטיף עיאש' שכונה המהנדס, שהיה הדמות החשובה ביותר בחמאס יחד עם מוחמד דף. עיאש היה מומחה גדול ביותר בכל הקשור למטעני חבלה

אלי ששון | י״ב בטבת ה׳תשפ״ג | יום חמישי 5 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

יחיא עיאש בן ה- 30 היה אחראי למותם של כ- 95 ישראלים ולפציעתם של מאות ממטעני החבלה שהוא היה אחראי להם. השב"כ שניסה זמן רב לשים את ידו עליו, הצליח בסופו של דבר במשימה.

יחיא עיאש כרזה
יחיא עיאש: כרזה שעלתה ברשתות החברתיות והיללה את פעולתיו של הטרוריסט

יחיא עיאש 27 שנים למותו

בתאריך 5/1/1996 נודע לשב"כ שעיאש מסתתר בדירת מסתור בעיירה בית להיה, סמוך למחסום ארז. עיאש הסתתר בדירה של סייען. בדרך כלשהי נמסר לבעל הדירה שבה הסתתר יחיא עיאש מכשיר טלפון שבו ניתן יהיה לתקשר עם יחיא עיאש.

יום אחד צלצל הטלפון ונמסר לעיאש כי בין משפחתו רוצה לשוחח עימו. כאשר זיהו כשהאחראים לחיסולו את קולו של עיאש בטלפון, הופעל מטען נפץ שהוטמן במכשיר ופירק את ראשו. יחיה עיאש נשלח להחזיר ציוד בבקו"ם.

אחרי חיסולו של המהנדס יחיא עיאש נמלט האיש שמסר לו את מכשיר הטלפון, לחוף מבטחים. לאחר חיסולו החלו פעולות נקם כואבות מצד החמאס.

להלן חלק מהפעולות של הטרוריסט יחיא עיאש

ב- 16/1 שני הרוגים בכביש ירושלים חברון.

ב- 30/1 מחבל חדר למחנה צבאי ודקר חייל למוות.

ב- 25/2 פיגוע גדול באוטובוס קו 18 בירושלים על ידי מחבל מתאבד. 25 הרוגים ו- 72 פצועים. באותו יום פיגוע נוסף בצומת אשקלון על ידי מחבל מתאבד. שני הרוגים ומספר פצועים.

ב- 26/2 פיגוע דריסה. הרוג ו- 21 פצועים.

ב- 3/3/1996. שוב מחבל מתאבד ב- קו 18 בירושלים. 19 הרוגים ו- 64 פצועים. הפיגועים גורמים לביטול הופעות פורים במקומות רבים.

ב- 4/3. פיגוע התאבדות סמוך לדיזינגוף סנטר בתל אביב. 15 הרוגים ו- 103 פצועים.

עד כאן חלק מהפיגועים שהיו כתגובה על חיסולו של המהנדס. אגב בחיסול המהנדס היה כרמי גילון ראש השב"כ שהתפטר כעבור 3 ימים. ראש הממשלה היה שמעון פרס שהקדים את הבחירות כעבור 35 יום והודח בסופו של דבר.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: