מבזקים

מדי הלחימה החדשים של לוחמי צה"ל כבר כאן

תוכן עניינים

לאחר עבודת מטה ארוכה, החליט מפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי כי החל מחודש אפריל 2023 ובזכות התכונות הייחודיות שלהם צה"ל יחלק מדים טקטיים ללוחמי זרוע היבשה וליחידות מיוחדות ומובחרות

אהרון קלפה | י"ב בטבת ה׳תשפ״ג | יום חמישי 5 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

מדי הלחימה החדשים ביותר בצה"ל מאופיינים בתכונות ייחודיות אשר כוללות מניעת בעירה, נידוף זיעה, ונוחות מקסימלית המאפשרים אפקטיביות בפעילות המבצעית ומשפרות את האפקטיביות הקטלניות של הלוחם.

מדי הלחימה החדשים של צה"ל | צילום: דובר צה"ל

למדי הלחימה החדשים והטקטיים יש יתרון על מדי ב' רגילים מאחר ומדובר במדים הישרדותיים התפורים מבד מיוחד שמונע בעירה ומכבה את עצמו בעת שריפה. בנוסף, הם מנדפי זיעה וגם מעודדים נוחות מקסימלית, דברים שמהווים יתרון משמעותי.

עד היום השתמשו במדי הלחימה רק לוחמי יחידות מיוחדות של צה"ל ולאור הצלחתם בפעילויות מבצעיות, כשסייעו להגדיל את ביטחונם האישי של הכוחות תחת אש, החליט מפקד זרוע היבשה – אלוף תמיר ידעי, להרחיב את השימוש בהם ללוחמים נוספים, לאחר פיילוט מקצועי של כשנתיים.

האלוף תמיר ידעי אומר כי, "ההחלטה על ההצטיידות במדי הלחימה החדשים ללוחמים היא החלטה מקצועית אשר משלבת נוחות, חסינות מפני אש ושירות אישי ואיכותי, אך יותר מכל זו החלטה דרכה אנו מבקשים להביע את הערכתנו הרבה למי שנושאים על כתפם את ביטחון ישראל".

כ-10,000 אלף מדי לחימה יסופקו בתמיכת אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, ויחולקו על ידי מרכז ההספקה המטכ"לי, לאחר שייקלטו בצה"ל באפריל הקרוב. על מועד ואופן החלוקה יפורט בהמשך.

המדים יונפקו על ידי חברה אזרחית שתספק שירותי מדידה, תפירה, תיקון והתאמה אישית של הבגדים לחייל על ידי הגעת ספק ליחידה בתדירות שבועית ובהתאם לצורך, כשלכל לוחם יהיו זוג מדי לחימה בכל רגע נתון.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: