מבזקים

וועדת החוקה: עימות בין הח"כים חנוך מלביצקי ועופר כסיף

תוכן עניינים

עימות בוועדת החוקה בכנסת בין הח"כים חנוך מליביצקי ועופר כסיף. חברי הועדה מסיעות הליכוד וש"ס יצאו מהדיון בעת דבריו של כסיף

משה פריאל | ט״ז בטבת ה׳תשפ״ג | יום ראשון 8 בינואר 2022 | מערכת ישראל ניוז

וועדת החוקה של הכנסת בראשותו של ח"כ שמחה רוטמן דנה היום (א) בסוגיית החוק הנורבגי המורחב. יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) פתח את דיוני הוועדה להכנה לקריאה ראשונה של החוק הנורבגי המורחב.

ח"כ רוטמן פתח את הוועדה ואמר: "ביסוד החוק הנורבגי המלווה אותנו שנים רבות, עומד הכרח שאינו נתון לוויכוח- עומס העבודה המוטל על הח"כים במיוחד לאור כך ששרים וסגני שרים אינם חברים בוועדות".

עוד אמר ח"כ שמחה רוטמן: "במפלגות הקואליציה כל ח"כ חבר ב-7-5 ועדות, וההצעה נועדה לאפשר את עקרון ההשתתפות בדיונים ע"י האפשרות להתפטר ולהכניס את הבאים בתור לכנסת. עמדתי העקבית לאורך כל השנים היא שההסדר הנורבגי מצוין. הדבר היחיד שאמרתי הוא שיש לראות איך מחזקים את עצמאות הח"כים ולא משאירים ח"כים נורבגים שאינם עצמאיים.

כחלק מהרצון לחזק את מעמדם העליתי גם הצ"ח פרטית שאמרה שח"כים לאחר שהפכו לנורבגיים לא יוכלו להעיף אותם מהכנסת מהרגע להרגע.

הצ"ח הלאום לפיה המשפט העברי ישמש מקור השראה למחוקק לא הבשילה בנוסח זה אלא בנוסח רזה יותר אך זו חובתי כיו"ר ועדה שהוא ישמש כמקור לפחות בוועדה הזו".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: