מבזקים

יוזמה לזכרה של אסתר פולארד: שעת מחנך במוסדות החינוך בישראל

תוכן עניינים

בעקבות מסע חייה ומסירותה של אסתר פולארד לשחרור בעלה, יוזמת חברת הכנסת מיכל וולדיגר יוזמת הנצחתה במוסדות החינוך: "אסתר נשאה על גבה את החוב המוסרי של מדינת ישראל ועם ישראל כולו כלפי יהונתן״

מאיר אוליאל | ט״ז בטבת ה׳תשפ״ג | יום שני 9 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

בימים אלה עובדת חברת הכנסת מיכל וולדיגר יחד עם פעילי המטה לשחרור פולארד לשעבר להנציח את זכרה ומורשתה של אסתר פולארד ע"ה במערכת החינוך לקראת יום השנה הראשון לפטירתה.

הצעד הראשון שעשתה וולידגר היא פניה לשר החינוך הנכנס יואב קיש. במכתבה ביקשה מהשר לקיים שעת מחנך לזכרה של אסתר כדי להנציח את מורשתה וגבורתה.

לדברי חברת הכנסת וולידגר: "אסתר פולארד היא דמות המשקפת גבורה נשית ותעצומות נפש אדירות שהצליחו להחזיק את יהונתן פולארד בחיים במשך 30 שנות כלא וייסורים ולהחזיר אותו חי לארץ ישראל".

"את סיפור חייהם המיוחד של יהונתן ואסתר פולארד צריך לספר מעל כל במה, שנים מחייו העביר יהונתן בכלא האמריקאי אך את סיפורה המיוחד של אסתר רעייתו שלקחה על עצמה כמשימת חיים לשחררו משם צריך להעלות על נס. היא גיבורה אמיתית מהנשים החזקות ביותר שלא ויתרה לרגע".

אסתר נישאה ליהונתן כשהוא בכלא, ובמשך שנים רבות עסקה ופעלה לשחררו, היא עבדה מול הגורמים הפוליטיים בארץ ובארצות הברית ועמלה על יומם וליל כשבין לבין היא מבקרת את יונתן בכלא ומעודדת אותו באופטימיות מרגשת.

סגנית השר המיועדת מיכל וולדיגר בפנתה לשר החינוך הנכנס, יואב קיש וקראה: "עלינו הנציח את מורשתה של אסתר פולארד ז"ל".

שנה לאחר שעלו הזוג ארצה בתום חמש שנים משחרורו של יהונתן ממאסר נפטרה אסתר פולארד ממחלת הסרטן עמה התמודדה לאורך שנות המאבק. בעוד כשלושה שבועות (22.1) ימלאו 12 חודשים לפטירתה.

חה״כ וולדיגר פנתה כאמור לשר החינוך והציעה להקדיש ביום זה שעה לפעילות פדגוגית לזכרה ולמורשתה, והוסיפה כי "זוהי הזדמנות משמעותית להעלות על נס את גבורתה של מי שפעלה כצבא של אישה אחת ואת ערכי הערבות ההדדית, הכרת הטוב, האחריות והאמונה הבאים לידי ביטוי בסיפור חייה".

במקביל להנצחה אותה מבקשת וולדיגר לקיים במוסדות החינוך, פועל יהונתן פולארד בימים אלו במיזם נוסף להקמת מרכז לחינוך יהודי שיקרא על שמה של אסתר ויוקם לזכרה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: