מבזקים

עמיחי שיקלי: "הדבר הכי יקר למשפחה יהודית היא לתת חינוך יהודי לילד"

תוכן עניינים

באירוע סיום קורס המנהיגות גשר לתפוצות של ארגון גשר אמר שר התפוצות והשוויון החברתי, עמיחי שיקלי: "לימודי ארץ ישראל, עברית ותנ"ך ישמרו את הקשר בין יהודי העולם ליהדות"

משה פריאל | י"ט בטבת תשפ"ג | יום שני 9 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

שר התפוצות והשוויון החברתי, עמיחי שיקלי הוסיף ואמר כי "יש המון יהודים בארה"ב שהולכים לבתי ספר ציבוריים, ושמתחתנים עם לא יהודים, וזה אומר – תם הטקס".

כך אמר במהלך סוף השבוע האחרון שר התפוצות הנכנס עמיחי שיקלי (הליכוד), באירוע סיום קורס המנהיגות גשר לתפוצות, השלישי במספר של מנהלת עמ"י. מיזם משותף של משרד התפוצות וארגון גשר במוזיאון העם היהודי אנו, שבאוניברסיטת תל אביב.

במסגרת האירוע, הציג השר עמיחי שיקלי את החינוך כפתרון בנושא: "לימודי ארץ ישראל, עברית ותנ"ך ישמרו את הקשר בין יהודי העולם ליהדות. צריך להבין שהדבר הכי יקר למשפחה יהודית היא לתת חינוך יהודי לילד. זו הוצאה פסיכית עבורם".

על תפקידו החדש אמר עמיחי שיקלי כי: "המאבק באנטישמיות והמאבק בדה-לגיטימציה עוברים למשרד התפוצות. הכוח של משרד התפוצות הוא הנטוורקינג שאפשר לייצר באמצעותו, ולא בוויכוחים".

"אין זה מתפקידנו להפוך את יהדות התפוצות לתומכי ליכוד", קבע.

במענה לשאלות משתתפי התוכנית על הדרכים שעל מדינת ישראל לנקוט כדי לחזק את הקשר עם יהדות ארה"ב, אמר השר עמיחי שיקלי: "בתש"ח חיו כחמישה-שישה מיליון יהודים בארה"ב, וכיום חמישה-שישה מיליון יהודים חיים בארה"ב. בשנים אלה המון יהודים הגיעו מבריה"מ ולא עושים התחשבויות של הלכה, ולכן הפעילות שאנחנו צריכים לעשות היא לחזק את ה'גרסתא דינקותא' שאינה משתכחת. כמובן שבקצה, אדם יעשה מה שבא לו ויתחתן עם מי שירצה להתחתן עמו. אני לא נותן ציונים לאיזה מדרגת יהודי אתה ולאיזה זרם אתה משתייך אליו: אם אתה קונסרבטיבי, רפורמי, אורתודוקסי, חב"ד או אורתודוקסי-מודרני".

במסגרת האירוע, התעכב השר עמיחי שיקלי וסיפר על הרקע המשפחתי שלו ועל יחסו ליהדות.

"איני מגיע מרקע קונסרבטיבי. אין דבר כזה תוניסאי קונסרבטיבי, אולם יש לי היכרות עמוקה עם היהדות הקונסרבטיבית. אצל האשכנזים שלטה הגישה של ישעיהו לייבוביץ' – או שאתה דתי או שאתה לא. מהבחינה הזו, היהדות שהגיעה מצפון אמריקה היא היהדות שהכי דומה ליהדות אמריקה, אבל הגישה של יהדות עדות המזרח לא In", קבל עמיחי שיקלי.

שר התפוצות והשוויון החברתי החדש הביא כדוגמה לכך את ההתייחסות בקרב חלקים בציבור לסוגיית השבת: "נהיה מצב בו השבת מתחברת אוטומטית לתחבורה ציבורית בשבת כן או לא".

השר עמיחי שיקלי הבהיר כי הוא חולק על גישה זו, ואמר: "שבת היא לא רק תחבורה ציבורית בשבת. השבת היא הדבר הכי יפה שיש ביהדות".

צילום: ארגון גשר.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: