מבזקים

עשרות הפגינו במחאת יוקר המחייה בבאר שבע

תוכן עניינים

על רקע יוקר המחייה הגואה במדינה, נערכה היום (רביעי) ברחבת בית משפט השלום בבאר שבע הפגנה בהשתתפות עשרות עובדים וגמלאים מארגונים שונים. גמלאי עובדי עיריית באר שבע, עובדי המשק של בית החולים סורוקה, נציגי נהגי אגד, ארגון עובדי צה"ל ונוספים

משה פריאל | י״ט בטבת ה׳תשפ״ג | יום רביעי 11 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

המפגינים הניפו שלטים וכרזו בקצב "קצבת זקנה זו לא בושה" וגם "רוצים צדק, לא רוצים צדקה", ועוד "לחם, תרופות זה לא מותרות". עוד נשמעו כרזות בהפגנה: "הדלק יקר, החשמל יקר, האוכל יקר" וגם "העם דורש צדק חברתי", או "זו לא טעות זו מדיניות", "מדינה עשירה, אזרחים עניים".

צילום: משה פריאל ישראל ניוז

 

מחאת יוקר המחייה בבאר שבע | צילום: משה פריאל ישראל ניוז

נורברט בוכובזה יו"ר ההסתדרות בבאר שבע והדרום אמר לכתבנו על מה המחאה: "אנחנו מפגינים על יוקר המחייה ומדברים על כלל אזרחי ישראל אין פה עניין פוליטי האזרחים הם מכל המפלגות בישראל". בתשובה לשאלת כתבנו מדוע לא שומעים את התייחסותו של אמנון בן דוד יו"ר ההסתדרות, השיב "עוד לפני הקמת הממשלה הנוכחית הפגנו על יוקר המחייה בהובלתו של בן דוד שעדיין ממשיך להוביל אותנו. יוקר המחייה הפך להיות צרה צרורה שכר המינימום נשחק לחלוטין עובדי המגזר הציבורי

השכר שלהם נשחק במשך שנים גם בגלל נגיף הקורונה. העובדים לא מסיימים את החודש ,הגימלאים חיים ממש בעוני חייבים לתת את הדעת לנושא קצבאות הזקנה ולנושאים נוספים, אנשים כבר לא לוקחים משכנתאות וחוששים להתחייב כי הם מבינים שהשכר שלהם לא מספיק לסיים את החודש".

בוכובזה המשיך את דבריו והפעם מול עשרות המפגינים. "ואני אומר לכם ההצלחה או הכישלון תושפע בטווח הארוך ממהלכי אזרחי מדינת ישראל. האחריות לשנות את המצב הנוכחי נמצא בידיים של נבחרי הציבור, ולכן כולנו אנשי ימין אנשי שמאל, דתיים וחילונים עובדים בפועל וגמלאים אנחנו אומרים די מספיק. ההסתדרות הכינה תוכנית כלכלית הכוללת הגדלת הכנסות העובדים דיור בר קיימא ועוד".

בזה אחר זה נטלו את המיקרופון עובדים מהמוסדות השונים כמו עובד משק של בית החולים סורוקה: "אנחנו עובדי המשק מקבלים 5,300 ש"ח ולמרות זאת תראו את היחס שלנו לעבודה נסו לחשוב איך אנחנו חוזרים הבייתה ומתביישים להסתכל למשפחות שלנו בעיניים זו בושה, בושה".

עובד כנהג באגד המייצג את הנהגים סיפר כי הוא מייצג 700 נהגים ואמר: "מחירי המוצרים והמזון עלו ב- 30 אחוז לפחות. אנחנו עובדים ביום ובלילה בעיסוק קשה ביותר בפרט תחת גל האלימות כנגד נהגים ומקבלים שכר שזה בושה וחרפה".

מפקח ניקיון בקריית הממשלה בבאר שבע: "לפעמים אני מתבייש לראות את העובדים שלי עובדים משעה 6:00 בבוקר עד 15:00 טחא הצהרים ומיד רצים לעבוד בבניין ממול בבית המשפט עד שעה 20:00 בערב. והם, עם כל זה לא גומרים את החודש".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: