מבזקים

עלייה דרמטית בביקוש לבדיקות דם לגילוי סרטן הערמונית

תוכן עניינים

אפקט דוראן דוראן: עליה דרמטית של כ – 135% בביקוש לבדיקות דם בישראל לגילוי סרטן הערמונית ברבעון האחרון של שנת 2022 בעקבות הגברת המודעות והחשיפה של גיטריסט להקת דוראן דוראן, המתמודד עם סרטן הערמונית, הממאירות הנפוצה ביותר בקרב גברים

אהרון קלפה | י״ט בטבת ה׳תשפ״ג | יום רביעי 11 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

מציל חיים: מסתבר כי הודות לחשיפה תקשורתית והגברת מודעות יותר מטופלים בישראל פונים לאחרונה לאבחון מוקדם ומדויק של סרטן הערמונית, הממאירות השכיחה ביותר בקרב גברים בארץ ובעולם.

אנדי טיילור הגיטריסט שחלה בסרטן הערמונית | באדיבות אתר להקת דוראן דורא

בחודש אוקטובר הושקה לציבור הרחב בישראל, בדיקת דם חדשה לסרטן הערמונית, חיזוק נוסף הגיע מכיוונה של להקת דוראן דוראן שהודיעה כי הגיטריסט אנדי טיילור מתמודד עם המחלה. בנוסף במהלך נובמבר צוין חודש המודעות הבינלאומי לסרטן הערמונית ביוזמת האגודה למלחמה בסרטן ועמותת חיים עם סרטן הערמונית.

אם לא די בכך, במהלך דצמבר נערך גם השנתי של איגוד האורולוגים הישראלי בעיר אילת במהלכו הוצג מחקר בינלאומי שהוכיח רמת דיוק גבוהה בכושר הניבוי של סרטן הערמונית האגרסיבי באמצעות בדיקת הדם. כל אלו יצרו עליה דרמטית של כ- 135% בביקוש לבדיקות דם לסרטן הערמונית ברבעון האחרון של שנת 2022.

עיקר הביקוש הוא לבדיקה חדשה הנקראת IsoPSA המאפשרת להעריך את הסיכון לנוכחות סרטן אגרסיבי בערמונית ברמת דיוק גבוהה מאוד. הבדיקה אושרה לאחרונה על ידי משרד הבריאות ומאפשרת לרוב המטופלים, להימנע מביופסיה פולשנית מיותרת שהיא למעשה ניתוח קטן לכל דבר בהרדמה מלאה.

פרופ' עופר נתיב מומחה לכירורגיה אורולוגית, מרצה בפקולטה לרפואה של הטכניון, לשעבר מנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי בני ציון בחיפה וכיום אורולוג בכיר בבית החולים אלישע המשמש כיועץ מדעי לבדיקת סרטן הערמונית בישראל הסביר כי: "הודות להגברת המודעות בחודשים האחרונים, יותר מטופלים עם חשד לסרטן הערמונית פונים אלינו ואנחנו הרופאים יכולים לאבחן מוקדם ולנבא באופן מדויק הרבה יותר סרטן אגרסיבי בערמונית ולחסוך למטופלים שלנו פעולות מורכבות וכואבות כמו ביופסיות או בדיקות MRI.

אני ממליץ לכל מי שיש לו רמת PSA והאורולוג שלו חשב שכדאי להתקדם לכיוון ביופסיה, להתייעץ לגבי האפשרות של בדיקת הדם הנקראת IsoPSA אשר הוכיחה דיוק ואמינות במחקרים קליניים ועל בסיס התוצאות שלה אנחנו שולחים לביופסיה רק את מי שקיבל תשובה חיובית לגבי סיכון לנוכחות סרטן אגרסיבי ערמונית."

לבדיקת הדם הזו לגילוי סרטן הערמונית יש גם היבט כחול לבן מרתק אשר פותחה על ידי חברת הביוטכנולוגיה האמריקאית קליבלנד דיאגנוסטיקה ונכללת בתיק ההשקעות של חברת מרחביה אחזקות הישראלית. הבדיקה מיוצגת בלעדית בישראל על ידי חברת מדיקל לינק מקבוצת בייבי לינק המספקת טכנולוגיות רפואיות מתקדמות למערכת הבריאות בארץ.

סרטן הערמונית היא הממאירות השכיחה ביותר בקרב גברים בישראל ובעולם. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי מדי שנה מתגלים בעולם כ- 1.4 מיליון חולים חדשים עם סרטן הערמונית וכ- 375 אלף גברים מתים מהמחלה. על פי נתוני משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן, במהלך השנה האחרונה התגלו בישראל כ- 2,600 חולים חדשים וכ- 500 גברים נפטרו מהמחלה.

כללית מושלם כבר מאפשרת קבלת החזר של 75% מהעלות של הבדיקה החדשה ולאומית זהב החזר של 80%. הבדיקה גם נכללת ברוב ביטוחי הבריאות הפרטיים ובקרוב גם קופות חולים נוספות צפויות להצטרף. היא מיועדת לגברים מגיל 50 ומעלה עם ערכי PSA מעל 4 בבדיקה רגילה והפניה מאורולוג. למידע ניתן להתקשר למוקד הטלפוני המאויש 24/7 לטלפון שמספרו 5901* או להיכנס לאתר.

לינק למחקר הבינלאומי באנגלית שהוכיח רמת דיוק גבוהה בכושר הניבוי של סרטן אגרסיבי בערמונית.

צילום: מדיקל לינק המייצגת של בדיקת הדם IsoPSA

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: