מבזקים

נתניהו: "המדינה לא תיהרס והדמוקרטיה לא תחרב"

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני מבקש להרגיע את השיח הציבורי. המדינה לא תיהרס והדמוקרטיה לא תחרב. חייבים לתחום את מגבלות השיח"

משה פריאל | י״ט בטבת ה׳תשפ״ג | יום רביעי 11 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

רוחות מלחמה מנשבות על רקע הקמת הממשלה החדשה. הרפורמות שבדרך מתיחות רבה בין הקואליציה והאופוזיציה משליכה ומפמפמת לתוך החברה הישראלית. ישנם דיבורים אפילו על ייתכנות למלחמת אזרחים. לידי כתבנו הגיע הערב הודעה של ראש הממשלה שהוציא לפני שעה קלה.

ראש הממשלה נתניהו: "אני מבקש להרגיע את השיח הציבורי. המדינה לא תיהרס, הדמוקרטיה לא תחרב, מהות הדמוקרטיה מעבר לאיזון בין שלוש הרשויות וכמובן שלטון הרוב זה כיבוד זכויות הפרט. מהות הדמוקרטיה היא שוויכוחים, לרבות זה שאנחנו מתווכחים בו היום, הם נעשים לא עם כדורים ולא עם קליעים, הם מוכרעים למעשה בקלפיות ובהכרעה בהצבעות בכנסת או בפרלמנט.

אנחנו יכולים לא להסכים. בדמוקרטיה לא מסכימים, בדמוקרטיה מגיעים בסוף להכרעה אם אין הסכמה, אבל חייבים גם לתחום את מגבלות השיח.

אז אני רוצה להגיד מה שאמרתי אתמול ואני חוזר על זה: בדמוקרטיה לא עוצרים את ראשי האופוזיציה, ובדמוקרטיה האופוזיציה לא קוראת לשרי הממשלה נאצים ולממשלה שנבחרה עכשיו ברוב קולות הרייך השלישי. צריך להירגע, ומעל הכל, רק מוסף – אין גם אלימות. אין אלימות. אין היתר לאלימות, אין היתר לחסום כבישים ואין דברים אחרים שהם פוגעים באופן פולשני בזכויותיהם של כל אזרח ואזרח.

אנחנו נדון ברצינות, אנחנו בוודאי גם נתווכח באופן נוקב, אנחנו בסוף נכריע ואנחנו בסוף גם נצליח".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: