מבזקים

ספינת מלחמה רוסית נושאת טילים הפליגה 50 ק"מ סמוך לחופי בלגיה

תוכן עניינים

פריגטה רוסית הפליגה על פני החוף הבלגי במים בינלאומיים. על סיפונה של ספינת המלחמה היה טיל שיוט היפרסוני, טוענת רוסיה. לפי חיל הים הבלגי, קורה לעתים קרובות יותר שפריגטה כזו עוברת עם כמה ספינות

גבריאל ודררו | כ״ב בטבת ה׳תשפ״ג | יום ראשון 15 בינואר 2023 מערכת ישראל ניוז

ספינת המלחמה, פריגטה בדרגת אדמירל גורשקוב יצאה מסברומורסק ליד פינלנד ב-4 בינואר בליווי אוניית האספקה ​​קאמה. את שתי הספינות ליוו תחילה הצי הנורבגי ולאחר מכן הצי הבריטי.

אתר בריסל טיימס דיווח כי ביום רביעי שעבר, הם עברו בתעלה במים בינלאומיים. חיל הים הבלגי האפיל על הספינות, כך אישר מקור צבאי בלגי ל-VRT. לחיל הים יש ספינה זמינה 24 שעות ביממה למטרה זו. הספינות הרוסיות הפליגו 50 עד 60 קילומטרים מהחוף.

"זה קורה לעתים קרובות יותר", אמר מנהל מרכז המבצעים הימיים של הצי הבלגי, קורט דה וינטר, שהוסיף כי זה לא יוצא דופן. "זה נוהל נורמלי לעבור עם כמה ספינות. מותר להם לעשות את זה במים בינלאומיים בלי שום בעיות. בשנה שעברה עשו את זה כ-100 ספינות רוסיות – מפריגטות ומכליות ועד גוררות וכלי נחיתה".

עם זאת, משערים שזו הפעם הראשונה שספינה חולפת עם הרקטה ההיא, הזירקון, על סיפונה. "זה מגיע למהירות הקול כמה פעמים. לא ברור אם הוא באמת היה על הסיפון. משהו כזה לא יוצא סתם לדרך".

"קשה להעריך את המטרה", אמר דה וינטר. "הם נכנסים בכוונה לעיתונות, אז כנראה שזה אמור להיות סוג של הרתעה".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: