מבזקים

לוחם צה"ל מחטיבת כפיר נהרג הלילה מהתפוצצות תחמושת

תוכן עניינים

אירוע קשה בבא"ח כפיר בבקעה: רב טוראי דניס זינובייב ז"ל נהרג הלילה מהתפוצצות תחמושת בחדר מגורים בבסיס האימונים של חטיבת כפיר, סמוך לבקעות

רות קרייתי | כ״ב בטבת ה׳תשפ״ג | יום ראשון 15 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

לוחם צה"ל בחטיבת כפיר, רב-טוראי דניס זינובייב ז"ל, בן 18 מפתח תקווה הועלה מדרגת טוראי לדרגת רב-טוראי לאחר מותו. באירוע נפצע לוחם נוסף באורח קשה ושני לוחמים נפצעו באורח קל.

הלילה סמוך לחצות בזמן שהחיילים היו בשעת טרום שינה נשמע פיצוץ עז בחדר מגורים בו נכחו שבעה חיילים במתחם האימון המתקדם של בא"ח כפיר. כוחות רפואה של הבא"ח הגיעו ראשונים והחלו פעולות החייאה, שבתומן נאלצו לקבוע את מותו של אחד החיילים.

הפיצוץ ככל הנראה אירע מנפל פצצת מטול מקל"ר M-203, ארבעים מ"מ עם רסס, שיורים באמצעות התקן מיוחד בנשק, אותה ככל הנראה אסף לוחם צה"ל ההרוג במהלך תרגיל בשטח במהלך השבועות האחרונים- שכן מדובר בתחמושת שלא נופקה לפלוגה. בחקירה ראשונית של החיילים הם טוענים כי לא ראו את החייל אוסף את הפצצה.

המשטרה הצבאית פתחה בחקירת נסיבות האירוע ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי הנחה על הקמת ועדת מומחים בראשות אלוף-משנה חנוך דאובה.

בצה״ל נערך עוצר אימונים וסריקות נפלים, תחמושת ואמצעי לחימה. האימונים יחודשו עם סיום הסריקות והשלמת שיעורים למפקדים ולחיילי צה"ל בנושא.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: