מבזקים

מחאת הסטודנטים כנגד הרפורמה המשפטית

תוכן עניינים

כ- 200 סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע הפגינו כנגד הרפורמה במערכת המשפט, כחלק ובו זמנית מהפגנות נוספות שנערכו באוניברסיטאות אחרות

משה פריאל | כ״ג בטבת ה׳תשפ״ג | יום שני 16 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

הסטודנטים המוחים הניפו שלטים וכרזו "פסגת ההתגברות פוגעת בחרות ", "יריב לוין פה זה לא פולין", "יריב לוין דמוקרטיה לא מבין", "הפרדת הרשויות פוגעת בזכויות".

במהלך ההפגנה שנערכה היום (שני) ערך כתבנו ראיון עם יובל לורבר ורדי ממארגני ההפגנה שאמרה לו: "אנחנו כ- 4000 סטודנטים מכל רחבי הארץ מפגינים נגד הרפורמה המשפטית של יריב לוין".

על מה בדיוק תתמקדי?

"קודם כל לשנות את עילת הסבירות, פסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת, בעד הפרדת רשויות הוועדה. למינוי שופטים. ובכלל ברגע שיש ביקורת שיפוטית יש דמוקרטיה".

איך את מסבירה את העובדה שיותר משלושים שנה הרכב השופטים של בית משפט העליון, יוצאי שכונת רחביה בצורת חבר מביא חבר, לא השתנתה עד היום ויש הטוענים שמוסד מכובד זה לא מייצג את העם. האם לא צריך שינוי?

"אני מסכימה אתך שיש שינויים שאותם צריך לעשות במערכת המשפטית, את זה נשאיר לאנשי המקצוע לא לפוליטיקאים שיש להם אינטרס".

בין המפגינים הייתה גם חברת הכנסת יסמין פרידמן (יש עתיד) שאמרה לכתבנו: "סטודנטים בכל האוניברסיטאות בארץ מתכנסים עכשיו להביע את מחאתם על שינוי שיטת הממשל אנחנו כרגע נתקלים בשינוי שיטת ממשל. אגב אין אזרח שלא ייפגע מזה לא משנה מה הוא הצביע לא משנה אם הוא מימין או משמאל ובעיקר מי שיפגע מזה הם מיעוטים וביניהן נשים לכן אני קוראת לכולם סטודנטים אזרחים אמהות אבות כולם צרכים לצאת ולהביע מחאה אנחנו עומדים בפני הרס הדמוקרטיה ואסור לתת לזה לקרות "

האם את לא חושבת שמגיעה לפחות 100 ימי חסד לממשלה שנבחרה בצורה דמוקרטית?

"מאה ימי חסד?! אנחנו חייבים להילחם בזה עכשיו. עוד לפני שקמה הממשלה נאלצנו להעביר 4 חקיקות שכולם פרסונליות. אנחנו נאלצים לראות בכנסת איך מכתירים שר שהוא עבריין סדרתי הוא חזר להיות שר. במקום שנעלה את הרמה של נבחרי הציבור אנחנו מורידים את הרמה".

צילום: משה פריאל ישראל ניוז

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: