מבזקים

אירופה ובלגיה פותחות במלחמה נגד הברחות סמים

תוכן עניינים

שר המשפטים הבלגי ואן קוויקנבורן דורש קנסות של עד 1,000 יורו על משתמשי קוקאין שנתפסו. ראש הממשלה דה קרו קורא להקמת חיל הנמל

גבריאל ודררו | כ״ג בטבת ה׳תשפ״ג | יום שני 16 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

שר המשפטים וינסנט ואן קוויקנבורן מבקש לנקוט בגישה קשוחה יותר כלפי משתמשי סמים. הוא אמר את זה במהלך דיון בתוכנית היום השביעי. "אנחנו הולכים לגרום להם לשלם".

בשנה שעברה הושקה גישה חדשה בפסטיבלי מוזיקה: אלה שנתפסו עם סמים נקנסו בין 75 ל-150 יורו. כ-6,000 מבקרים בפסטיבל נתפסו נקנסו.

ואן קוויקנבורן אומר כעת, לאחר מותה של הילדה פירדאוס בת ה-11, שהוא רוצה להרחיב את המערכת הזו לכל הטריטוריה. עם קנסות גבוהים בהרבה, גם אם מדובר בסכומים קטנים יחסית.

הוא עושה זאת על סמך הרשעה שמשתמשי סמים מסייעים בשמירה על מערכת הסמים הפלילית. "למי שיכול לשלם 50 יורו על גרם קוקאין גם אין בעיה עם קנס כזה". לכן הוא רוצה להעלות את הסכום ל-1,000 יורו עבור קוקאין וסמים קשים. שיהיה ברור: לא לקנאביס.

ואם אנשים לא רוצים לשלם, אנחנו לא ניקח את זה יותר לבית המשפט. נעשה כמו עם קנסות התעבורה: אם אתה לא משלם, נגבה את זה באמצעות מיסים. כי אני בהלם מאנשים שאומרים: פשוט נמשיך אחרי שיתפסו אותם. נגרום להם לשלם".

השר ואן קוויקנבורן ומשפחתו עזבו זה עתה את ביתם הבטוח, לשם הוא הגיע לאחר שאוים על ידי עולם הסמים. "אבל האיום עדיין קיים, אנחנו עדיין במעקב". לדברי ואן קוויקנבורן, הסיבה לכך היא שהממשלה מכה כל כך חזק שפושעי הסמים פגעו בחזרה, מה שהוביל גם למותה של ילדה בת 11.

תיק SkyECC – הטלפונים המוצפנים ששימשו פושעי סמים אך נפרצו על ידי המשטרה – כבר עצר 1,400 עבריינים ותפס 110 מיליון יורו.

שרת המשפטים גם משוכנעת ששירותי המשפט והמשטרה יכולים להמשיך לפעול נגד פשעי הסמים, למרות שהמשאבים מוגבלים כיום.

ואן קוויקנבורן מציין שהממשלה ייעדה כספים ל-108 שוטרים נוספים – בנוסף ל-700 או משהו כזה שכבר נמצאים בנמל אנטוורפן – ו-5 סורקים נוספים. "כך נוכל לבצע כ-300,000 עד 400,000 בדיקות מכולות בשנה". זה פי עשרה מאשר עכשיו, ובערך המספר הכולל של המכולות מדרום אמריקה שהן החשודות ביותר.

מקור

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: