מבזקים

מבצע אכיפה של משרד רישוי ואבטחה באילת

תוכן עניינים

במבצע אכיפה של משרד רישוי ואבטחה, נפתחה חקירה בגין ניהול עסק ללא רישיון נגד ארבעה בתי עסק שונים

אהרון קלפה | כ״ג בטבת ה׳תשפ״ג | יום שני 16 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

בתי עסק בישראל נדרשים להחזיק ברישיון עסק לשם הפעלתם, על פי חוק רישוי עסקים תשכ"ח 1968. מטרת חוקי רישוי עסקים היא לוודא כי בתי העסק השונים מקיימים אחר הוראות הבטיחות והביטחון הנדרשים על מנת לשמור על שלום הציבור והסביבה.

מבצע אכיפה של משרד רישוי ואבטחה | צילום: דוברות המשטרה

משטרת ישראל, כחלק מתהליך רישוי עסקים, מציבה תקנות ודרישות רישוי עסקים לבתי העסק על פי סוגם, ואשר מטרתן היא אחת – שמירה על שלום הציבור.

אמש הסתיים מבצע שערכו שוטרי משרד רישוי ואבטחה במשטרת מרחב אילת במסגרתו פקדו השוטרים בתי עסק שונים ברחבי העיר ואכפו את העמידה בתקנות והדרישות על ידי בתי העסקים.

להלן ממצאי המבצע:

בבית עסק הפועל תחת רישיון עסק מסוג פאב, מצאו השוטרים כי מתקיימת פעילות של משחקי קלפים שלא אושרה ברישיון. כנגד בעל העסק עומדים שלושה כתבי אישום ונערכו בעבר שימועי אזהרה בעבירות דומות. כנגד בעלת העסק נפתחה חקירה בגין עבירת ניהול עסק ללא רישיון.

בבית עסק ברחוב חורב, מצאו השוטרים כי מתקיימת פעילות קלפים, ביליארד ואלכוהול ללא רישיון. כמו כן כנגד העסק הוגש בעבר כתב אישום על עבירה דומה וכנגד בעליו הנוכחי עומדים כתבי אישום בגין עבירות דומות בבתי עסק שונים.

בבית עסק נוסף ברחוב חורב שמנוהל ללא רישיון עסק כלל, מצאו השוטרים כי מתקיימת פעילות קלפים אסורה וזאת בהפרש של שעות ספורות בין שני ביקוריהם במקום.

בבית עסק נוסף המנוהל עם רישוי עסק, מצאו השוטרים כי מתקיימים משחקים שאינם ברישיון העסק וכן בניגוד לדרישות במשטרה, מצלמות האבטחה במקום לא תיעדו את הפעילות בעסק מספר ימים ולא מכסות חלקים נרחבים מבית העסק.

כנגד ארבעת בעלי העסקים נפתחה חקירה פלילית בגין עבירת ניהול עסק ללא רישיון ובעתיד הקרוב, עם סיום פעולות החקירה, בכוונת תביעות הרישוי במחוז הדרומי להגיש נגדם כתב אישום.

מהמשטרה נמסר: "בקרי הרישוי והאבטחה במשטרת מרחב אילת מבצעים בקרות תכופות בבתי עסק שונים ברחבי העיר אילת וגזרתה על מנת להבטיח את שלום הציבור ולהדריך את בעלי העסקים כיצד לעבוד על פי החוק ובהתאם לנהלי המשטרה.

השוטרים פועלים בנחישות על מנת לוודא כי בתי העסק מנוהלים בהתאם לנוהל ועם רישיון מתאים כל זאת כדי להימנע מפתיחת הליך פלילי כנגד בעלי עסקים הפועלים בניגוד לחוק. יחד עם זאת, בתום פעולות המניעה, יפעלו השוטרים בהתאם לסמכותם, כל זאת בכדי למצות את הדין עם בעלי העסקים העוברים על החוק ועד להגשת כתב אישום נגדם".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: