מבזקים

ישיבת ממשלה מתוחה נערכה על רקע פיטורי יו"ר ש"ס אריה דרעי

תוכן עניינים

ישיבת ממשלה מתוחה נערכה היום (א') על רקע פיטורי יו"ר ש"ס אריה דרעי והעימות החזיתי בין ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט, לבין שר האוצר סמוטריץ סביב פינוי מאחז אור חיים. שרי הצינות הדתית הטילו חרם ונעדרו מישיבת הממשלה שבמהלכה פיטר נתניהו את דרעי. בן גביר: "לא יהיה חוק אחד לערבים וחוק אחד ליהודים"

משה פריאל | כ״ט בטבת ה׳תשפ״ג | יום ראשון 22 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

בפתח ישיבת הממשלה כאשר שרי הציונות הדתית נעדרו בשל החרם שהטילו ובאיחור כניסת יו"ר ש"ס אריה דרעי לישיבה, פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "אני יודע שיש כמה נושאים בוערים אבל תמיד אומרים אצלנו לפני הכל העיקר הבריאות אז נתחיל בבריאות". נתניהו הודה למשנה לראש הממשלה ולשר הבריאות דרעי ולאנשי משרד הבריאות והודיע לנוכחים על תוספת לסל התרופות.

ישיבת הממשלה | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בישיבה, שיתף נתניהו את השרים על פגישתו עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב גיי'ק סאליבן ואמר שהוא מתקיים בזמן מיוחד. "זמן של אתגרים רציניים לביטחון הלאומי שלנו והזדמנויות רציניות לשלום עם שכנינו. במוקד השיחות ביננו עמדו האתגרים הביטחוניים האזורים ובראשם איראן, וכן דרכים לשיתוף הפעולה ביננו מול אתגר משותף זה. אני חייב להגיד שיש רצון הדדי אמיתי להגיע להבנות בנושא זה שהוא בעל חשיבות מכרעת לביטחון המדינה, הדיונים בנושא יתקיימו בשבועות הקרובים בין ירושלים לוושינגטון".

נתניהו עבר לכלכלת ישראל והזכיר כי ישראל סיימה בהצלחה הנפקת איגרות חוב ממשלתיות. "המדינה גייסה ממשקיעים מוסדיים בינלאומיים שני מיליארד דולר, כשביקושים הגיעו למעלה מ-10 מיליארד דולר. זה כמובן בניגוד גמור לקמפיין ההפחדה שמובילה התקשורת נגד הממשלה. השווקים לא קונים את זה לא רק שהם לא קונים את זה. הם הולכים בהיפך הגמור העולם מאמין במדיניות שלנו בעיקר בכלכלת ישראל, הוא מאמין בהנהגה של מדינת ישראל".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר התייחס בכניסה לישיבת הממשלה לפינוי המאחז אור חיים ביום שישי האחרון, והודיע כי לא יסכים לאפליה בין יהודים לערבים: "לא יהיה חוק אחד לערבים וחוק אחד ליהודים"

השר בן גביר אמר: "התרשמתי מאוד מהדברים של השר גלנט בדבר העניין של אכיפת שלטון החוק ואכן כשר לביטחון לאומי, רוממות שלטון החוק בעיניי", הוסיף: "אבל לא יהיה חוק אחד לערבים וחוק אחד ליהודים. וכשצריך לאכוף חוק, צריך לאכוף גם על חאן אל אחמר, גם על עשרות המאחזים הפלסטינים הבלתי חוקיים שמוקמים. חוק זה חוק, לא תהיה כאן אפליה".

בן גביר | באדיבות עוצמה יהודית

בישיבת הממשלה הקריא נתניהו את מכתב הפיטורין לאריה דרעי מתפקידו כשר הפנים והבריאות. לאור החלטת פסק הדין של בג"ץ שקבע שדרעי לא יוכל לשמש כשר. "כידוע, החלטתי למנותך כמשנה לראש הממשלה ושר הפנים והבריאות באישור רוב חברי הכנסת בשל העובדה שאני רואה בך עוגן של ניסיון, תבונה ואחריות החשובים למדינת ישראל בכל עת והעת הזו במיוחד.
כן סברתי שחשוב, שתשרת את מדינת ישראל כחבר הקבינט הביטחוני מדיני בממשלתי, שם תוכל להשפיע מניסיונך רב השנים עוד כחבר קבינט בממשלתם של ראשי הממשלה המנוחים יצחק שמיר ז"ל ויצחק רבין ז"ל ניסיון עשיר שתורם לביטחונה וחוסנה, של מדינת ישראל, לצערי הרב חרף האמור, ביום 18.1.23 החליט בית המשפט העליון בשבתו בבג"ץ כי מוטלת עלי החובה להעבירך מתפקידך כשר הפנים והבריאות .החלטה מצערת זו מתעלמת מרצון העם ,כפי שבא לידי ביטוי באמון הרב, שהציבור נתן לנציגי העם ונבחריו בממשלתי, כשהיה ברור לכל שתשרת בממשלה בתפקיד שר בכיר".

"בכוונתי לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום למדינת ישראל מניסיונך ומכישוריך הרבים, בהתאם לרצון העם. עם זאת בעקבות הוראות פסק הדין האמור עלי להודיעך כי לפי סעיף 22 (ב) לחוק יסוד הממשלה, אני נאלץ בלב כבד, בצער רב ובתחושה קשה ביותר, להעבירך מכהונתך כשר בממשלה".

מכתב הפיטורין שהגיש נתניהו לדרעי

בתגובה אמר השר דרעי לנתניהו: "מכובדי ראש הממשלה, אני שומע בקולך את העצב על החלטת בית המשפט וההשלכות שלה. זמן קצר מאוד אחרי פרסום ההחלטה ביום רביעי הייתי בביתי, בשלב מאוד מוקדם שחלק קראו את החלטת בית המשפט וחלק טרם קראו אותה, ולשנינו היה ברור שנקיים את החלטת בית המשפט, לא היה בכך ספק בשום שלב. בניגוד לאלו שמתהדרים בנוצות של ״איכות״ שלטון החוק וקוראים להפרות סדר ולהפרה של החלטות הכנסת והממשלה.

אני יכול להגיד לחבריי בממשלה ולציבור שהיה ברור לתביעה והיה ברור ליועץ המשפטי לממשלה הקודם, ד״ר אביחי מנדלבליט, שאין לי כוונה ושלא הייתה לי כוונה מעולם ולא התחייבתי לפרוש מהחיים הפוליטיים. הדברים היו ברורים על השולחן מתחילת המגעים ועד סופם. הדברים נאמרו אף על ידי נציג מחלקת הבג״צים בדיון.

יש לי מחויבות ברזל ל-400 אלף איש שבחרו בי ובש״ס, שום החלטה שיפוטית לא תמנע ממני מלשרת אותם ולייצגם.

בכוונתי להמשיך ולתרום בכל כוחי לציבור ולקואליציה, בכוונתי להמשיך ולהנהיג את תנועת ש״ס, להמשיך להשתתף בישיבת ראשי סיעות הקואליציה ולסייע בקידום המהלכים המשפטיים החשובים שהממשלה הזו נבחרה לקדם לחיזוק וביצור המשילות, ולשמור על זהותה היהודית של מדינת ישראל, לעזור לשכבות החלשות ולהוציאם ממעגל העוני, כפי שהצהרתי אז בעת אישור הסדר הטיעון. תודה רבה".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: