מבזקים

סוגי כלבים וגזעים שכדאי להכיר

תוכן עניינים
כלב

משפחות רבות מעוניינות לגדל כלב בבית, זה מהלך נחמד לכל בני הבית ובמיוחד לילדים. לכן הם מתלבטים איזה כלב לאמץ או לקנות. כיוון שיש סוגים וגזעים שונים, כדאי שהם יכירו כמה מהם וכך יהיה להם קל יותר לקבל החלטה. בשלב ראשון החשיבה היא אם יש מקום בבית עבור כלבים גדולים או שההעדפה היא לאופציה של כלבים קטנים או בינוניים. כלבים גדולים זקוקים למרחב גדול יותר ולכן זה שיקול משמעותי. 

אם מדובר בכלבים קטנים, הם יהיו חלק מהבית ומשחק עבור כולם. הכלבים מתרפקים ובעלי הכלבים מפנקים אותם. בין הגזעים המובילים של כלבים קטנים אפשר למצוא את כלבי השיצ'ו החמודים, כלבי פודל טוי האהובים בבתים רבים, כלבי פורמרניין יוצאי הדופן עם הרעמה הענקית והמראה הייחודי שהם חלק אינטגרלי מהבית אצל משפחות רבות וכולם נהנים ללטף ולטפח אותם. כלב מיוחד נוסף הוא כלב התחש שמזכיר לכולם את הסיפור בייגלה ולכן רבים מעוניינים לאמץ או לקנות כלב או כלבה מסוג זה בגווני שחור או חום וליהנות מהגודל הייחודי של הכלב הנמוך והארוך. 

כלבים זו שמחה גדולה 

ההחלטה לצרף הבית כלב בינוני היא אחת ההחלטות הנכונות ביותר כיוון שהוא מעניק לבני הבית מצד אחד הגנה מסוימת ומצד שני הוא מתפנק כמו כולם. כיוון שיש זנים רבים מקדישים חשיבה רבה לזן שיהיה המתאים ביותר לבני הבית. בין האופציות יש את באסט האנד שהוא כלב יפהפה בעל מראה אצילי וקיים בגוונים רבים, כלב השנאוצר בעל המראה המיוחד שאהוב על משפחות רבות, כמו כן הכלב הייחודי צ'או צ'או וגם בולדוג צרפתי שהוא מרשים ביותר. 

אילוף של הכלבים 

כלבים שאינם רגילים לגדול בבתים, זקוקים לאילוף כדי שיבינו מהי דרך ההתנהלות בנושאים רבים כמו עשיית הצרכים מחוץ לבית, התנהגות נאותה עם בני הבית ועם האורחים, התנהלות עם כלבים אחרים שפוגשים בפארק כדי להישמר ממחלות ועוד. באופן יחסי רוב הכלבים הבינוניים אינם זקוקים לתקופת אילוף ארוכה ולכן לאחר שהייה בפנסיון לתקופה מסוימת או לאחר שמאלף מגיע לבית המשפחה לכמה אימונים שבועיים, הכלב נכנס לתלם והוא מבצע ברוב המקרים את הפעולות הנדרשות.

כלבים גדולים בחצר הבית 

החלום של רבים הוא לגדל כלב גדול בחצר, כדי שיגן על בני הבית ושיהיה נחמד לשחק עם כלב שהוא דומיננטי. יש כלבים גדולים שהם עלולים להיות מסוכנים ולכן הם עם מחסום או שרשרת כדי שלא יתקפו כמו לדוגמה פיטבול, פוינטר גרמני, מסטיף אנגלי. אך יש גם כלבים גדולים שהם נורמטיביים כמו לברדור, גולדן טריבר, קייסהאונד, פומסקי, בולונז, דלמטי, רועה גרמני, רועה בלגי, אלסקו ועוד. 

לאחר תקופה בה יהיה כלב, כלבה או כלבים בבית, האושר של כולם הוא גדול מאד וקשה להם להבין איך הם התנהלו עד עתה ללא חית מחמד בבית. 

מאמר בשיתוף https://www.wisedog.co.il/

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: