מבזקים

האם ישראל הולכת להסלמה נוספת שהחלה לפני שבועיים בירי טילים מעזה?

תוכן עניינים

ירי הרקטה על שדרות ועוטף עזה כנראה בתגובה לטענות הג'יהאד האסלאמי על פגיעה בתנאי האסירים והאסירות

משה פריאל | י׳ בשבט ה׳תשפ״ג | יום רביעי 1 בפברואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

רקטה אחת שוגרה היום (רביעי) לפנות ערב לעבר העיר שדרות ויורטה על ידי כיפת ברזל. בדיוק באותה שעה נערכה בעיר אזכרה לאלה אבוקסיס ז"ל שקיפחה את חייה בירי טילים על העיר.

ירי הטיל מעזה

אזעקות בזמן האזכרה לאלה אבוקסיס ז"ל

בשנת 2005 במוצאי שבת חזרה אלה אבוקסיס ז"ל מסניף בני עקיבא המקומי כשאחיה עמה באותה שעה מחבלים ירו רקטת קסאם לשדרות במעשה אמיץ גוננה על אחיה תמיר וקיפדה את חיה. לזכרה הוקם מבנה הנצחה משכן אלה שם נערכה האזכרה.

לכתבנו נודע כי ככול הנראה ירי זה בה בתגובה על החמרת הפיקוח על האסירות והאסירים בבתי הכלא הביטחוניים שמאז הטבח בנווה יעקב נראו גילויי שמחה של אסירות בכלא דמון ואסירים בכלא רמון,

חלקם הוכנסו לבידוד ואחת מהן אף ניסתה להצית את תאה ללא הצלחה. האסירים מקיימים ומקיימות אירועי שמחה ספונטניים בעיקר בכלא דמון, שם כלואות האסירות. בתגובה מבצע השב"ס חיפושים בתאים ומעביר כלואים ממקום למקום.

לכל כדור יש כתובת 

ארגון החמאס והג'יהאד האסלאמי אמרו כי פגיעה בתנאי האסירות והאסירים הפלסטינים הוא קו אדום ויביא לירי מרצועת עזה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה: "הירי מעזה לא ירפה את ידי מלהמשיך לפעול לביטול תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים. נותן גיבוי לשב"ס להיכנס לתוך האגפים ולהשליט סדר. ביקשתי לכנס ישיבת קבינט דחופה עוד הערב, לבחון את דרכי התגובה על שיגור הטילים מעזה".

חברו לסיעה ח"כ אלמוג כהן: ""האויב מריח חולשה בחאן אל אחמר ובתגובה תוקף מעזה. במידה ולא תהיה תגובה מוחצת ועוצמתית, אנקוט בצעדים חריפים. נאמנותי היא בראש ובראשונה לתושבי הנגב והדרום".

ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן בתגובה לירי מרצועת עזה: "אסור להבליג. אני מצפה מהממשלה לעמוד בהבטחותיה ולהורות על תגובה עוצמתית באופן מיידי ולא לחכות. שקט יענה בשקט, והשקט הופר כעת. זה הזמן לומר לאויבינו: לא נסבול טפטופים".

בתגובה לירי הרקטה שנורתה לעבר שדרות, אומר ראש העיר שדרות, אלון דוידי: "לצערנו הטרור מרצועת עזה נמשך ואסור לנו להכיל אותו. צריך להכות בחמאס ובג'יהאד ולחסל את מנהיגי הטרור. כפי שאנו יודעים לפעול בסוריה ובאיראן, אנו צריכים לפעול גם בעזה. התשובה האזרחית שלנו היא שאנחנו נמשיך לפתח את העיר ונלך לאורם של אלה אבוקסיס הי"ד שהיום ציינו עם משפחתה 18 שנים להירצחה מירי רקטה והקדושים הנוספים שנרצחו בפעולות טרור".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: