מבזקים

עולם המים לילדים: עוד טיפה

תוכן עניינים

תאגיד המים והביוב מי שבע משתף פעולה עם תיאטרון באר שבע בתוכנית הסברה לתלמידי בית הספר. תלמידי באר שבע ובאופקים יצפו בהצגה עוד טיפה העוסקת בחיסכון במים, קיימות ושמירה על הסביבה. ההצגה מיועדת לילדים בגילאים 6-11 והיא הפקה משותפת של גורי מים ותיאטרון באר שבע עם מי שבע

רון אטיאס | י״ד בשבט ה׳תשפ״ג | יום ראשון 5 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

השנה הורחבה תכנית ההסברה בנושא מים ומי שבע החל בשיתוף פעולה חדש עם תיאטרון באר שבע שותפות בהצגת עוד טיפה ברחבי באר שבע ואופקים, כדי ליצור בקרב הילדים, מודעות לנושאים כמו חיסכון במשאב המים ושמירה על הסביבה באמצעות הצגה מוסיקלית מקסימה ומשעשעת.

ההצגה מעבירה את המסרים בצורה חווייתית ומלמדת, באמצעות עזרים מוחשיים ומוצגת על גבי קרון נגרר שעליו מותקנות מערכות שקופות של מים וביוב ומגדל מים שעומד לצד הקרון. כל זאת על מנת להמחיש את תהליך אספקת המים ותהליך הולכת מערכת הביוב הביתית. ההמחשה מסייעת להבנת נושאים כגון: שימוש מושכל במשאב המים במשק הביתי, התייחסות לשמירה על מערכת הביוב, שמירה על הסביבה וקיימות ושינוי הרגלי הצריכה.

ההצגה עוד טיפה מובאת דרך הכנותיהם של שלושת ילדי השכונה לחג השבועות. כאשר ילדי הבניין נתקלים בבעיות, אליהם מצטרף מודד המים, האינסטלטור, שומר הכנרת השכן ועוד. בינתיים ישראל מתייבשת והצופים מצטרפים למסע רווי הרפתקאות של הילדים ברחבי ישראל.

במהלך ההצגה נחשפים הילדים לדוגמאות רבות לשימוש מושכל במים, ביניהם: סגירת הברז בעת צחצוח השיניים, לחיצה על הלחצן המתאים במיכל ההדחה, שימוש נכון בעת הפעלת מכונת כביסה ומדיח כלים, רחיצת רכב תוך הקפדה על חיסכון במים, סגירת ברז מטפטף, אי השלכת פסולת לאסלה ולכיור.

מנכ"ל מי שבע, אינג' מריו לובטקין: "משק המים בישראל מתאפיין באתגרים גדולים כל העת, וכחלק מהחינוך לשימוש מושכל במשאב המים, משאב חיוני וחשוב, קידמנו מיזם ייחודי בשיתוף פעולה עם תיאטרון באר שבע. אנו מאמינים כי העברת מסרים אלו, בצורה חווייתית ומוחשית בקרב דור ההמשך, תצליח להפוך את דור העתיד לשגרירים של רצון טוב בקהילה ובקרב בני משפחותיהם. התאגיד ממשיך לפעול לקידום סוגיות מהותיות אלו תוך השקעת המשאבים הנדרשים לטובת הקהילה".

מנכ"ל תיאטרון באר שבע, שמוליק יפרח: "שיתוף הפעולה הפורה של תיאטרון באר שבע עם תאגיד מי שבע מביא את נושא החיסכון במים אל קדמת הבמה, תרתי משמע. אנו גאים בהצגה המספקת לילדים חוויה תיאטרלית-מוסיקלית ששמה דגש על היכולת של כל אחת ואחד מאיתנו לשמור על כדור הארץ ועל המים שבאחריותנו על-ידי שימוש מושכל, בדרך חינוכית וחווייתית. אנו מודים לתאגיד מי שבע, ולצוות העובדים שם בראשותו של אינג' מריו לובטקין על החיבור להצגה ולתיאטרון באר שבע".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: