מבזקים

אגף ייעודי להתיישבות הצעירה ויישוב חדש בעוטף עזה אושרו היום בממשלה

תוכן עניינים

ממשלת ישראל אישרה הקמת אגף ייעודי להתיישבות הצעירה במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי. כמו כן אושרה הקמה של ישוב חדש בעוטף עזה

משה פריאל | י״ד בשבט ה׳תשפ״ג | יום ראשון 5 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

הממשלה אישרה היום (ראשון) שינוי שם המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל לשם – משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ובתוך כך לכתבנו נמסר מחבר הכנסת אלמוג כהן עוצמה יהודית על ישוב חדש נוסף שאושר היום להקמה בעוטף עזה.

השר יצחק וסרלאוף | צילום: אסי אפרתי לע״מ

המשרד יפעל בנגב, בגליל, בערים מעורבות, בשכונות בהן שיעור מסתננים גבוה, בהתיישבות הצעירה וביישובים מאוימים ביהודה ובשומרון. כמו כן יוקם אגף התיישבות צעירה ומנהלת לפיתוח מטרופולין באר שבע. תחת אחריות המשרד יכללו רשות הצעירים, אגף בכיר אזרחים ותיקים והרשות לתכנון ופיתוח החקלאות ההתיישבות והכפר.

יצחק וסרלאוף שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי: "מדובר על מהפכה שתזניק את פעילות המשרד. נפעל להגדלת מספר התושבים בנגב ובגליל באמצעות קידום מנועי צמיחה ופרויקטים לאומיים, נגדיל תחושת הביטחון האישי ונחזק את החוסן הלאומי. נקדם את אוכלוסיית הצעירים ונפעל לשיפור איכות חייהם של האזרחים הוותיקים".

במסגרת החלטת הממשלה, שטחי הפעולה של המשרד יהיו בנגב, בגליל ובמטרופולינים שבהם, בערים מעורבות, בהתיישבות הצעירה, ביישובים מאוימים ובשכונות בהן קיים שיעור גבוה של מסתננים כהגדרתם בחוק למניעת הסתננות.

משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יפעל לקידום פרויקטים מחוללי שינוי ומנועי צמיחה בנגב ובגליל, לעידוד הגירה חיובית וחיזוק הצמיחה הדמוגרפית, לביצוע פרויקטים לאומיים, להגדלת הצמיחה הכלכלית ועידוד תעשיות, לצמצום פערים, להסרת חסמי תכנון והקמת תשתיות פיזיות.

המשרד יפעל לקידום אוכלוסיית הצעירים ושיפור איכות חייהם של האזרחים הוותיקים, לחיזוק החוסן החברתי והלאומי בהתאם למדדי איכות חיים, קיימות וחוסן לאומי הנמדדים מדי שנה על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

העצמת הערים המעורבות, הגדלת תחושת הביטחון האישי וחיזוק חיי הקהילה. לשיקום, פיתוח וקידום אזורים בעלי שיעור מסתננים גבוה ולסיוע לישובים מאוימים ברמות האיום הגבוהות ביותר, קידום פעולות הסדרה, חיבור, חידוש ושיפור מרכיבי בטחון, מבני ציבור ותשתיות חיוניות בהתיישבות הצעירה.

משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יקבל את שטחי הפעולה של המשרד לשוויון חברתי וסמכויות השר לשוויון חברתי בכל הקשור לרשות הצעירים ואגף בכיר אזרחים ותיקים. כמו כן, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יקבל ממשרד החקלאות ופיתוח הכפר את הרשות לתכנון ופיתוח החקלאות, ההתיישבות והכפר ויקים תחתיה אגף להתיישבות צעירה שיפעל בתיאום עם הגופים המוסמכים ובהתאם לדין החל באזור.

בנוסף תוקם במשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מנהלת לפיתוח מטרופולין באר שבע, שתוקם מבלי לפגוע בסמכויות משרד הבינוי והשיכון או לשנות את אחריותם של משרד ראש הממשלה ומשרד הביטחון בנוגע למהלך הלאומי של העתקת מחנות צה"ל לנגב. לצד זאת שטח הפעולה של אגף בכיר פריפריה חברתית יועבר ממשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי למשרד הפנים.

יצחק וסרלאוף שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי: "מדובר על מהפכה שתזניק את פעילות המשרד. החלטת הממשלה נותנת לנו כלים משמעותיים לשנות את המצב בנגב ובגליל מפריפריה לאזורים חזקים העומדים בפני עצמם. בנוסף, אפעל להסדרת ההתיישבות הצעירה ולהקמת התשתיות הראויות למתיישבים ולא יקרה שבמשמרת שלנו אין תשתיות, מים וחשמל בצורה מסודרת לתושבים שקופאים מקור בימות החורף, בעוד שביישובי הפזורה הבלתי חוקיים המים זורמים ויש חשמל לכמה פחונים.

כמו כן, קיבלנו על עצמנו את הטיפול בצעירים ובוותיקים כחלק מחיזוק החוסן הלאומי חברתי, כדי להבטיח שוויון הזדמנויות לכל צעיר במדינת ישראל ועל מנת לשפר את איכות חייהם של האזרחים הוותיקים לאורך שנים".

ובתוך כך לכתבנו נמסר מחבר הכנסת אלמוג כהן – עוצמה יהודית על יישוב חדש נוסף שאושר היום להקמה בעוטף עזה. חה"כ אלמוג כהן 'עוצמה יהודית': "אפשר להכריז רשמית: יישוב חדש יוקם במדינת ישראל, יישוב 'חנון' (שם זמני) הממוקם בעוטף עזה".

עוד אמר ח"כ אלמוג כהן: "בשבוע שעבר לאחר ירי הרקטות ביקשתי להקדים את הבאתו לשולחן הממשלה לאישור. היום זה הובא לשולחן הממשלה ואושר סופית.

אני גאה ושמח לבשר שהצלחתי לאחר מאמץ עיקש ובלתי מתפשר להכניס את הקמת היישוב 'חנון' הממוקם בעוטף עזה להחלטת ממשלה שנייה. בהסכמים הקואליציוניים דרשתי מצוות המו"מ להכניס את הקמת היישוב לאחר פנייתו של ראש המועצה חברי תמיר עידאן.

אני מברך ומודה לכל אלו שפעלו לקידום ואישור היישוב. לרה"מ בנימין נתניהו. ליו"ר סיעת 'עוצמה יהודית' השר איתמר בן-גביר, לשר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף, לשר הבינוי והשיכון יצחק גולדנקופף ולשרה לשעבר איילת שקד. נמשיך וניישב את הנגב והגליל ביתר-שאת ע"פ חזונו של דוד בן-גוריון".

צילום: ישוב חדש | משרד הבינוי והשיכון

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: