מבזקים

הובא למנוחות פרופ' שבח ויס שהיה יו"ר הכנסת ה-13

תוכן עניינים

יושב ראש הכנסת ה-13 פרופ' שבח וייס ז"ל שנפטר בגיל 87 הובא היום (ראשון) למנוחות בחלקת גדולי האומה בהר הרצל, ירושלים

משה פריאל | י״ד בשבט ה׳תשפ״ג | יום ראשון 5 בינואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

פרופ' שבח ויס שכיהן כיושב ראש הכנסת ה-13 נולד בעיר בוריסלב פולין, היה פרופ' למדעי המדינה, שגריר ישראל בפולין ויושב ראש מועצת יד ושם. ויס כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה כ-18 שנים משנת 1981 עד לשנת 1999.

צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת
צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

בתו, פרופ' יפעת וייס, נשאה דברי בשם המשפחה, ובין השאר אמרה כי חלקת גדולי האומה היא נקודה הפוכה לנקודת ההתחלה של אביה, הבור בו נאלץ לשרוד עם משפחתו.

עוד סיפרה כי אביה ז"ל ומשפחתו ניצלו גם בזכות שתי שכנות, האחת פולניה והשנייה אוקראינית, שהיו יוצאות מהכלל שאינו מעיד על הכלל בתקופה ההיא, אך היוו עדות שהאנושית לעתים גוברת על ההיפרדות.

וייס הוסיפה כי בחודשים האחרונים לחייו לא הפנים אביה את המתרחש במדינה ואולי מוטב שכך, שכן "מעשי ידיו טובעים בים", לדבריה.

יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, הניח לצד קברו של היו"ר לשעבר, פרופ' וייס ז"ל, את זר כנסת ישראל.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, הניח את זר מדינת ישראל. שרת ההסברה, ח"כ גלית דיסטל אטבריאן, הניחה את זר ממשלת ישראל. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, הניחה את זר בית המשפט העליון. שניים משרי ממשלת פולין הניחו זר בשם נשיא פולין.

בטקס נכחו, ביו היתר, הנשיא ויו"ר הכנסת לשעבר, ראובן ריבלין, יושבי ראש הכנסת בעבר מיקי לוי, בני גנץ, דן תיכון, אברהם בורג, שרים וחברי כנסת בעבר ובהווה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: