מבזקים

ליאנה בקמן: מחשבה יוצרת מציאות

תוכן עניינים

על מחשבה יוצרת מציאות נשפך הרבה דיו על ידי מיטב סופרים וסופרות בעולם הפעם זאת אחת משלנו, ליאנה בקמן. סופרת האשדודית שהחליטה לתת הזדמנות נוספת לכל דורש. הכתבה המלאה לפניכם. "מחשבה יוצרת מסבירה לאדם איך לחשוב טוב בכדי להיות מאושר, אני שמחה להיות השופר לאנשים שזקוקים לכך"

מאיר אוליאל | י״ח בשבט ה׳תשפ״ג | יום חמישי 9 בפברואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

על ליאנה בקמן הסופרת האשדודית מסתבר שלא שמעתם עד כה אך בהחלט שם שעוד תכירו ותשמעו לא מעט בזמן הקרוב.

ליאנה בקמן | צילום: מישה צילום

ליאנה בת ה 42 שנשואה לסטאס ואמא לנעם ונדב המקסימים לה יש הרבה מה לומר על משמעות שחסרה לכל כך הרבה אנשים העוסקת במחשבה יוצרת, סוג של אמונה שהרי ברוב הדתות השונות שע"י חשיבה ניתן לעלות ולהצליח בכל שלב בחיים, פשוט לחשוב.

ליאנה נולדה באוקראינה ועלתה לישראל בגיל 10, ילדה שאוהבת לצייר ומחוברת מאוד לספרייה העירונית עד כדי כך שהייתה סוגרת ביחד עם הספרנית בספרייה עד השעות המאוחרות בערב.

במה עסקת לפני תחום הספרות?

"עבדתי בכמה וכמה מקצועות אם זה בתחום הספורט, נדל"ן וכו' אבל תמיד היה לי את החלום והרצון להוציא ספר ולהשפיע".

מה הקש ששבר את קר הגמל שהחלטת לכתוב ספר?

"תמיד היה לי את הכתיבה למגירה שם הייתי כותבת במגוון רחב של נושאים כגון דברי חכמה, קבלה, תורה ועוד וכל זה במחברת הירוקה שלי שעוד חלמתי שתניב פירות, בנוסף הייתי מקבצת פתגמים מכל השפות (כיום יש תפוצת וואטסאפ שלי והצוות שם אנחנו מפרסמים משפט השראה/ פתגם לאותו היום ב 4 שפות שונות), לפני שש שנים פגשתי בקורס פילוסופיה יוגית בה למדתי, פגשתי את שרי טל וביחד החלטנו ליישם ולהגשים את החלום שלי להוציא ספר".

מה היה ההשראה שלך?

"ההשראה להתמדה באה מספר של הסופרת הידועה ג'וליה קמרון (דרך האמן) ממליצה לכל מי שרוצה לעסוק בכתיבה לקרוא ספר זה כי הוא נותן כלים לסופר אשר נותנים לו את החשק והרצון להתמיד ולכתוב. כמובן שהספורט מאוד עזר לי וכל בוקר הייתי קמה למדיטציה ואימון כושר".

הלכת ללמוד קצת על עולם הכתיבה?

"ישבתי ללמוד כתיבה בבית הספר הסופר, אצל הסופר המוערך אילן שיינפלד בתל אביב, כשסיימתי את הקורס זה נתן לי עוד מקום לחשיבה והבנה מעמיקה עד כמה אפשר להעביר מסר בונה ועדכני. איך אומרים בתחום הסופרת 'אחוז 1 זה כישרון ו 99 אחוז תרגול' שזה משהו שחייב לעבוד עליו".

אז למה באמת דווקא מחשבה יוצרת?

"בהחלט, יש לי קו דמיון עשיר מאוד בהרבה תחומים אך החלטתי ללכת על משהו שיעזור לאנשים בהרבה מובנים בחיים שעיקרו לדעתי זאת מחשבה יוצרת שנותנת אמון לבני אדם, לחשוב ולהאמין שהוא יכול לעשות את מה שהוא חושב עליו, רק לחשוב בצורה חיובית ובונה".

יש עוד ספרים מן הסתם שעוסקים בזה מה את מציעה מעבר למה שנכתב?

"במחשבה יוצרת יש שלל נושאים שאפשר לדבר, אני אישית מדברת על שבעה דרכים חשובים כגון גוף, איזון, אושר, שפע, מיניות, זוגיות ובריאות שמי שחי בדרך של מחשבה יוצרת בנושאים האלה יכול להתקדם ולהיות אדם מוצלח".

איפה זה תופס אותך בחיי היום יום המשמעות של מחשבה יוצרת?

"תופס אותי בכך שאני מוחקת את המחשבה שלי בעבר וחושבת טוב לעתיד ובכך זה מתגשם, רק צריך להאמין שזה יגיע וזה קורה בכל תחום שבו אני נכנסת ומתחילה לשאוף להצליח. כיום הגעתי למצב שאני נמצאת במודעות מלאה 24/7 ולתת את המסר הזה לאחרים".

אפשר להגיד שהגישה של 'מחשבה יוצרת' זה סוג של 'אמונה' כמו בדת היהודית?

"ללא ספק. בכל דת שהיא יש את המושג של אמונה, כן גם ביהדות, היהדות בנויה בצורה כזאת כגון הקבלה שעוסקת במחשבה יוצרת ומסבירה לאדם איך לחשוב טוב בכדי להיות מאושר".

אחרי השקעה לא מעט קטנה גם מבחינה כלכלית וגם מבחינת ההשקעה באיכות הכתיבה והתוכן עמדת מול הקהל שהגיע להשקת הספר, איך זה הרגיש עבורך?

"ת'אמת שאני פחות מחפשת להופיע מול אנשים, אני מאמינה במילה הכתובה זה משהו שנותן הבנה עמוקה יותר מלהסביר לאנשים אחד על אחד. היום הזה היה מרגש, כן מהבנה שקרה פה משהו שהתגשם ואנשים באו לראות ולשמוע על תוכן הספר מקרוב ולשמוע על דבר שהם יכולים להאמין בו ולהיבנות".

אנשים מפרגנים על הוצאת הספר?

"כן והרבה. זה הכח שלי להמשיך ולכתוב. בזה שאני רואה שאנשים מספרים עד כמה זה עושה להם טוב ומשפר להם את איכות החשיבה ובתוצאה האחרונה, את החיים".

את חושבת על לכתוב עוד ספר?

"אני בהחלט עובדת על ספר נוסף בקרוב שאחד הדברים המרכזיים שבו נעסוק זה על 'מחשבה יוצרת שפע' ובמקביל אני רושמת ספר 'מחשבה יוצרת למיוחדים' אשר הם קרובים לליבי. אני מאמינה שנוכל לתת מענה לשאלות של הרבה אנשים שעוסקות על שאלות בחיים והתמודדות במגוון רחב של חיי היום יום וזה מתבטא בהרבה נושאים".

מי ההשראה שלך כסופרת?

"יש לי כמה כאלה. אחד מהם זה דיפאק צ'ופרה שהוא היה רופא ויום אחד הוא החליט שהוא לא רוצה להתעסק רק בבריאות הגוף של החולה שהרי יום אחד גם זה לא יהיה קיים לכן עסק גם כרופא בתחום המחשבה יוצרת לנסות ולעזור לאנשים בשיקום הנפש הפנימי לאחר מה שעברו. לדעתי זה אדם יוצא דופן ואיש ראוי ששווה ללמוד ממנו".

היום דור העתיד כבר לא קורא ספרים, עסוק ברשתות החברתיות ומדיה מה את היית ממליצה להורים לעשות בנושא?

"לדעתי עולם המדיה הוא נפלא, שזה לדעתי ההשתקפות ל 'מחשבה יוצרת מציאות' אתה יכול להגיע לכל דבר שתרצה לראות ולהתעניין יש שם. יש גישה של אנשים שרואים בזה כאילו זה אויב שאולי מישהו עוקב אחריו ורוצה לעשות לו רע, לדעתי הכל בראש. מה שכן לעצם השאלה, קריאת ספרים היא חשובה ביותר ושווה להמליץ לילדים לקרוא ולפתח חשיבה דרך זה".

המלצה שלך לספר?

"לפני שאדם קורא ספר, אני חושבת שכל אדם צריך להיות כאן ועכשיו וזה מצב שממגנט ומושך עליך את הסובבים שלו לפעמים זה מגיע גם דרך מדיטציה ומקבל את החיים כמו שהם שמחים ובריאים שזה מה שבתכלס כל אדם מחפש".

מה תאחלי לעצמך?

"שיהיה לכל אדם את הסביבה הטובה והבריאה שהוא צריך לידו ואנחנו נמצאים בהחלט בתקופה שהטוב מנצח את הרע וזה מה שאני אשמח שיהיה לכל אחד ואחת מאיתנו".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: