מבזקים

אייסמול אילת יארח החודש שלב של גביע המדינה בהחלקה אומנותית על הקרח

תוכן עניינים

בתאריכים 22 – 23 לפברואר על משטח הקרח של אייסמול אילת, יתקיים שלב הבא של גביע המדינה בהחלקה אומנותית. בית ספר עירוני להחלקה אילת יארח את המועדונים האחרים על המגרש הביתי שלו

אלכס שפירו | כ״ג בשבט ה׳תשפ״ג | יום שלישי 14 בפברואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

האקלים הישראלי לא ממש מפרגן לענפי ספורט חורפיים לכן צירוף מילים "נבחרת תחרותית של בית ספר עירוני להחלקה אילת" נשמע באותה מידת הגיון כמו "נבחרת ג'מייקה לבובסלד" למרות ששני דברים הם עובדות. ג'מייקה זה רחוק אבל אילת היא בהישג יד כך שיצאתי לשם לברר פרטים במקור.

צילום: אלכס שפירו
צילום: אלכס שפירו

המועדון האילתי להחלקה הוקם בשנת 2012, עם פתיחת אייסמול, על ידי שני אנשים מוכשרים, יוליה וסרגיי שייקו. הם עברו בשביל זה ממטולה דרומה לקצה השני של הארץ.  שניהם מחליקים ברמה גבוהה בעבר ומאמנים ברמה גבוהה היום. כבר יותר מעשור הם מלמדים החלקה על הקרח באילת.

כל אחד יכול ללמוד להנאתו, יש קבוצות גם של מבוגרים. לילדים שמגלים כישרון ורצון יש גם אפשרות להתקדם לרמת הספורט. יש לציין שבדיוק כמו בענפי ספורט יחידניים אחרים, ההשקעה הכספית והשקעת הזמן של הורים בהתקדמות הספורטאי הצעיר היא כבדה ביותר לכן גם לא כל אחד יכול או מוכן להשקיע.

מה זה אומר להתקדם לרמת הספורט במקרה של החלקה אומנותית? זה אימונים על הקרח, אימוני כושר ובלט כמעט כל יום בשבוע ואפילו פעמיים ביום.

עכשיו דמיינו לכם אילת: שמש, ים, בילוים ביום ובלילה. קשה לוותר על כל זה ויותר, ולהיות ממוקד מטרה להתקדם בספורט ובזמן הפנוי להשלים את חומר לימוד כי יש למאמנים כלל ברזל: חייבים להיות מצוינים גם בספורט וגם בלימודים.

יש בעיר על הים האדום קבוצה כזו. היא נקראת "נבחרת תחרותית של בית ספר עירוני להחלקה אילת". היום שלהם מתחיל בשעה 5 בבוקר בחימום לקראת אימון על הקרח באייסמול, יום לימודים אחר כך והיד עוד נטויה. התמונות המצורפות הן של אחד מאימוני בוקר בהם חוזרים על התרגילים פעם אחר פעם עד שזה יוצא מושלם ויראה מושלם בתלבושת הנוצצת ביום התחרות. כך זה קורה גם כי תלמידים של יוליה וסרגיי שייקו מביאים כל שנה מדליות מתחרויות בארץ ובחו"ל.

באימון פגשתי את ענבל, אימא של שתי בנות מקסימות שמתאמנות בנבחרת ושמעתי ממנה את הדבר הבא: "למרות הקושי לקום בשעות האלה והקושי המערכתי של ספורט יחידני של שבעה ימים בשבוע אנחנו מאוד מאוד גאים בילדים שלנו שמתקדמים, מגיעים לתוצאות ואין גאווה יותר גדולה מלראות את הבת שלך באירופה עם דגל ישראל ובמיוחד כשמגיעים למצב שעולים על הפודיום ואז כל הקשיים נשכחים ומתגמדים".

אז נאחל בהצלחה לכל משתתפי התחרות באילת ושהטוב ביותר ינצח.

בואו לעודד

 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: