מבזקים

האם תימצא נוסחת פשרה בין התומכים והמתנגדים לרפורמה?

תוכן עניינים

רבבות ממתנגדי הרפורמה יפגינו היום מול הכנסת ורבים מהם ניצבו מול בתיהם של חברי כנסת מהליכוד. חברי הכנסת טלי גוטליב, יואב קיש ושמחה רוטמן עוכבו בביתם על ידי מפגינים שמנעו מהם לצאת מבתיהם ולהגיע להצבעה בכנסת

משה פריאל | כ״ט בשבט ה׳תשפ״ג | יום שני 20 בפברואר 2023 | מערכת ישראל ניוז

מדברים רבות על דמוקרטיה רבים מאזרחי המדינה הביעו היום פליאה על המהלכים שנקטו מאות פעילים ממחנה המתנגדים לרפורמה ולא אפשרו להם לעלות לכנסת. כך קרא לח"כ טלי גוטליב תושבת גבעת שמואל, לשר החינוך יואב קיש תושב רמת גן ורכבו של ח"כ שמחה רוטמן נחסם בגוש עציון בה הוא מתגורר.

הדרך לירושלים נחסמה בכביש איילון על ידי המפגינים

 

חסימת כביש איילון

בעוד שבמליאת הכנסת יתחילו היום (שני) אחר הצהריים דיונים וחברי הכנסת יתבקשו להצביע בקריאה ראשונה על "חוק השפיטה", שיאפשר לקואליציה לשלוט בוועדה לבחירת שופטים באמצעות שינוי הרכבה, ולחסום בפני בג"ץ את האפשרות לדון בחוקיות חוקי יסוד.

שני ראשי מפלגות נתנו אמש הצהרה מעודדת ומחזקת מבחינתם לשיטתם ואמונתם. ח"כ בני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי אמר כי "אנחנו בימים גורליים לעתיד המדינה ובימים כאלו מחאה אזרחית נמדדת וגם עוצמתנו הדמוקרטית". ח"כ גנץ ביקש בפנייה אישית למפגינים ולמוחים ברחבי הארץ להגיע לירושלים "קחו אתכם דגל, מעיל חם וצאו להפגין איתנו. כן, נשבות מחר. כן, נרעיד את המדינה. כן, נעשה את זה לפי חוק. יש חובה לכל מי שיכול להפגין נגד הרס הדמוקרטיה, נגד מלחמת אחים, ובעד הידברות והסכמות שישמרו על הדמוקרטיה".

עוד בדבריו אמר ח"כ גנץ: "למאות האלפים שיגיעו להפגין ויביעו את המחאה בירושלים וברחבי הארץ, אני מבקש להגיד, בעזרתכם נעצור את המהפכה. רק ככה נצליח במאבק הצודק והחשוב הזה. נתראה ברחובות".

יו״ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בנאום מיוחד בכנס מנהיגים בשטח של הציונות הדתית לקראת תחילת ההצבעות ברפורמה המשפטית, אמר: "מחר מליאת הכנסת תאשר ברוב גדול בקריאה ראשונה את החלק הראשון של הרפורמה לתיקון מערכת המשפט. זה יום היסטורי ומרגש לעם ישראל. זו תחילת הדרך להשיב לעם בחזרה את ההכרעה על גורלו, דבר שנלקח ממנו ללא הצדקה לפני כ-30 שנה במחטף על ידי אהרון ברק והשופטים של בית המשפט העליון, וזה יום מרגש גם עבורי באופן אישי". עוד אמר "אני ער לחששות ולדאגה של ציבורים בעם. הדבר הזה נובע מדיס-אינפורמציה בהובלת חלק גדול מהתקשורת והאופוזיציה. אני שומע את החרדה האמיתית לכלכלה הישראלית שיש בקרב חלקם בעקבות הקמפיין ואני אומר להם שמי שאשם בכך ומי שמונע הידברות סביב הרפורמה זה אדם אחד, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד. יאיר לפיד הוא זה שמחבל בכוונה בכל סיכוי להידברות".

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה הגיב לתקרית הבוקר: ״הניסיון לחסום חברי כנסת מלהגיע לכנסת ולהצביע הוא-הוא הרמת יד על הדמוקרטיה. הדבר מתועב במיוחד כשעושים זאת לחברת כנסת שהיא גם אמא לילדה עם צרכים מיוחדים, המבקשת לקחת את ביתה למסגרת החינוכית. כך לא בונים גשרים, כך שורפים אותם. אני מצפה מכל מי שהדמוקרטיה הישראלית באמת יקרה לו — לגנות בכל פה את האלימות המבישה הזאת. כל חברי הכנסת שירצו להצביע יגיעו היום לכנסת ואף אדם לא ימנע את האפשרות הזאת. אני מצפה ממשטרת ישראל לא רק להרחיק מיידית כל פורע חוק המרים את ידו על הדמוקרטיה אלא גם להעמידו לדין במלוא החומרה״

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: