מבזקים

מה גורם לסבוריאה על הפנים?

תוכן עניינים

הרצון לשמור על עור פנים חלק הינו רצון טבעי שיש לכל אחד ואחת מאיתנו. אך למציאות יש חוקים משלה, לא תמיד היא תואמת לרצונותינו. סבוריאה היא אחת מבעיות העור הנפוצות ביותר שעלולות לפקוד אתכם. אז מה זה בדיוק אומר וממה היא נגרמת? את התשובות לכל השאלות תקבלו במאמר הבא. סבוריאה היא דלקת של העור המתאפיינת בהופעת קשקשים יחד עם אדמומיות. מדובר על מחלה שבאה והולכת מעצמה לאורך השנים, לא באמת ניתן יהיה להחלים ממנה. מה שכן תוכלו לנקוט בפעולות במטרתן העיקרית תהיה הסתרת התסמינים הוויזואליים. כך תוכלו למצוא את עצמכם במצב בו תחיו את חייכם יחד עם הסבוריאה. זה שיש לכם סבוריאה זה לא אומר שיהיה עליכם להשלים עם התסמינים הלא נעימים שלה.

איך מזהים סבוריאה?

על מנת לקבל אבחנה מדויקת יהיה עליכם מן הסתם לגשת לרופא עור. אך לרוב סבוריאה על הפנים ניתן לזהות על ידי הסתכלות פשוטה במראה. ברגע שתראו הופעת סימנים אדומים שעליהם קשקשים מדובר על סבוריאה. בחלק גדול מהמקרים הבעיה הזו אינה מביאה איתה גרד או כל סימן אחר. מה שכן בחלק מהמקרים יכול להיווצר אי נעימות כתוצאה מהופעת התסמינים הללו על הפנים.

מה גורם להופעת סבוריאה?

הגורם העיקרי להופעת סבוריאה דרמטיטיס על הפנים הוא גורם פטרייתי. הבדיקות מראות כי פטרייה שנקראת Malassezia furfur או Pityrosporum ovale היא זאת שגורמת לבעיה. אך כמובן שיכולות להיות עוד כל מיני סיבות אחרות שמביאות להיווצרות המחלה. מה שיהיה עליכם לעשות זה לגשת לרופא העור שיבחן את המצב מקרוב. אל תחשבו כי מה שגרם להופעת סבוריאה אצל אחרים בהכרח יהיה רלוונטי גם אליכם. הגורמים לסבוריאה לא תמיד יהיה ברורים לעין, אך חובה לבחון אותם כדי לספק מענה הולם.

עד כמה שכיחה הופעת סבוריאה?

הופעת סבוריאה על הפנים היא עניין נפוץ שעשוי בין היתר לפקוד גם אתכם. לא תמיד יהיו סימנים מקדימים שיבשרו לכם על הגעת המחלה הספציפית הזו. כמו מחלות עור אחרות, הסבוריאה עשויה לתפוס אתכם לגמרי לא מוכנים. השכיחות של סבוריאה דרמטיטיס על הפנים נעה בין 3 עד 4 אחוז מכלל האוכלוסייה. על הקרקפת התופעה שכיחה אפילו יותר, עם זאת קשה יותר להבחין בה.

איך מטפלים בסבוריאה?

הטיפול בסבוריאה דרמטיטיס על הפנים יכול לקחת זמן, עליכם להתאזר בסבלנות רבה. הדרך האפקטיבית להתמודדות עם סבוריאה תהיה שימוש בקרמים ובכל מיני תכשירים אחרים. שימוש תדיר ויומיומי יוביל אתכם למצב בו תוכלו להעלים את המחלה אחת ולתמיד. עם זאת מדובר על שימוש שמחייב אתכם לעשות זאת בהתמדה רבה. בו בזמן לסבוריאה על הפנים משתמשים בשמפו ייעודי שמטרתו להילחם בבעיה הספציפית הזו. העיקר שתוכלו לראות את האור בקצה המנהרה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: