מבזקים

קיריל קארטניק: "הדברים לא זזים בחיפה, אני כאן לנצח".

תוכן עניינים
קיריל קארטניק

קיריל קארטניק: "הדברים לא זזים בחיפה, רוב חברי המועצה אנשים מעל גיל 50 ונושא הצעירים לא מעניין אותם כלל, אני כאן לנצח"

מאיר אוליאל | י"ב בניסן התשפ"ג | יום שני 3 באפריל 2023 | מערכת ישראל ניוז

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והראשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת.

השבוע אנחנו פוגשים את קיריל קארטניק. קיריל חבר מועצת העיר חיפה, פעיל חברתי לשעבר צעיר דומיננטי במיוחד שעלה בגיל צעיר לארץ בכדי לשרת אותה מאהבה. כיום, השאיפה הגדולה שלו היא להחזיר את חיפה לצעירים דרך מירוץ קשוח לראשות העיר מול ראשת העיר קליש המכהנת כיום

קיריל קארטניק, עלה לארץ בגיל 19 מאוקראינה על מנת לשרת בצה"ל. קיריל שירת בתור חייל בודד ביחידה מובחרת. לאחר השירות היה קיריל בתחום העסקי. כיום קיריל בן 32 משמש בתור חבר מועצת העיר מטעם סיעה עצמאית בשם 'אני חי פה' ".

למה לך פוליטיקה? ועד כמה אפשר להשפיע דרך המקום הזה?

"ב2018 בבחירות לראשות העיר חיפה הצטרפתי לאחד המועמדים לראשות העיר, רציתי לשנות את העיר שלנו לטובה, ככה בעצם מצאתי את עצמי בקמפיין בחירות. כבר אז ניהלתי בצורה מאוד מוצלחת מטה של עולים מברית המועצות לשעבר בעיר. לדעתי אני חושב שאת הפוליטיקה אפשר לקחת לפה או לשם. או למקום שהפוליטיקאי דואג לעצמו או למקום שהפוליטיקאי דואג לציבור, אני אישית מעדיף את האופציה השנייה".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו? יחסי חרדים חילונים, ועוד בעיר כמו חיפה?

"דעתי בנושא הסטטוס קוו היא מעוד פשוטה, חשוב לשמור אליה, יחד אם זאת לא בצורה של כפיה דתית, מדינת ישראל היא מדינה של כולנו וחשוב לשמור אחד על השני".

קיריל קארטניק,
צילום: אלכסנדרה קארטניק

מה הדברים שאתה היית חושב לקדם בעיר? ואתה כחבר עירייה מכהן מדוע הדברים לא זזו עד כה?

"חיפה חייבת לשנות את התדמית שלה "מעיר פנסיון" "לעיר של צעירים" אנחנו חייבים לדאוג הרבה יותר לצעירים בעיר, היום כל צעיר שלישי עוזב את העיר חיפה בגלל חוסר בתעסוקה ובבניה בעיר. חשוב לזכור שצעירים ועסקים קטנים הם המנוע הצמיחה של כלכלת העיר ולכן אנחנו חייב לתמוך בהם". עוד מפרט קיריל להמשך השאלה "הדברים לא זזים עד כה מסיבה מעוד פשוטה כי רוב חברי המועצה הם אנשים מעל גיל 50 ונושא הצעירים לא מעניין אותם כלל, אני כאן בכדי לנצח".

מה העקרונות שלא תוותר/י במהלך השירות הציבורי?

"קודם כל חשוב מאוד לשמור על המילה שלך למול אותם אנשים שבחרו בך, בנוסף תושבים הם מעל הכל, אנחנו צריכים לדאוג לרווחת כלל התושבים ולא לרווחת מגזר כזה או אחר, ראש העיר הוא ראש העיר של כולם ללא הבדלי צבע דת וגזע".

מה החזון שלך מבחינתך בעיר?

"כמו שכבר נגעתי בנקודה, אומר זאת שוב, החזון שלי הוא להשאיר את הצעירים בעיר חיפה ולהפוך אותה לעיר שתהיה אטרקטיבית למשפחות צעירות במדינת ישראל. חשוב מאוד לשמור על הדו קיום שקיים בעיר , לשנות את התדמית של העיר לעיר של בילוים ופסטיבלים שתמשוך את התיירות הבינלאומית לחיפה ובצורה כזאת אף תרים את כלכלת העיר והעסקים הקטנים בחיפה. שיקוע הרכבת תשפר את כלכלת העיר, בניה באזורים של פינוי בינוי כשבצורה כזאת אף נציל חיים בראידות אדמה הבאות".

אשמח שתספר בקצרה על ההישגים במהלך הקדנציה האחרונה

"אני חבר מועצת העיר רק שנה וחודשיים, העברתי עד היום יותר מ 10 הצעות לסדר ו20 שאילתות לטובת תושבי העיר, הצלחתי להעביר הצעה לסדר שמעדכנת את התושבים לפני שמעקלים להם את החשבון בנק, בזכות העבודה שלי מתכני כושר בפרק הכט חזרו למקומם, אמורים להוסיף גינות כלבים לעיר, פקחי העירייה עברו הדרכות נוספות והפסיקו להציק לעסקים קטנים, העיר קלטה עולים חדשים בצורה מסודרת בתחילת המלחמה באוקראינה ועוד".

איזה דבר היית לומד כחיקוי מעיר/ מועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"הייתי רוצה ללמוד מראש העיר של באר שבע איך הופכים עיירה קטנה באמצע המדבר למטרופולין מרכזי בדרום הארץ. ועל מנת שזה יקרה אנחנו חייבים לשנות את התרבות דיבור במועצת העיר ולכן חייבים להחליף את רוב חברי המועצה שנמצאים במועצת העיר כבר יותר מדי זמן".

קיריל קארטניק,
מחאה שניהל קיריל כפעיל חברתי

מה לדעתך מיותר בעיר שאתה שותף לו שאולי היית מתחרט?

"תרבות דיון במועצת העיר ברמה מעוד ירודה ואנחנו חייבים לשנות אותו ולכבד אחד את השני" .

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"מי שעוזר לכלל התושבים 24\7 ודואג במיוחד למוחלשים, זאת העבודה של נציג ציבור".

קצת על תעסוקה לתושבים המקומיים, אשמח שתשתף אותנו בתוכניות לעתיד?

"חייבים להביא משקיעים לעיר חיפה, ולבנות פארק מת"ם 2 שיביא איתו מקומות עבודה חדשים לסטודנטים, בנוסף חובה להגדיל את פארק מת"ם 1. ועוד על זה הדרך".

מה תאחל לעצמך?

"שנזכה לעשות את מה שאנחנו רוצים לשנות ולעשות עבור תושבי העיר ולראות אותה פורחת ובענק".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: