מבזקים

ראש הממשלה נתניהו: "גלנט נשאר בתפקיד"

תוכן עניינים

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש (שני) מסיבת עיתונאים בקריה בתל אביב ומזה תקופה ארוכה כולל מענה לשאלות העיתונאים. בין שאר דבריו אמר: "המשמר הלאומי יהיה כפוף לאחד מגופי הביטחון"

משה פריאל | י״ט בניסן ה׳תשפ״ג | יום שני 10 באפריל 2023 | מערכת ישראל ניוז

בקרב רבים העסיקה חרושת ניחושים מדוע נתניהו החליט לתת את ההצהרה, האם עקב ההסלמה האחרונה, ירידת הליכוד בסקרים ואי שביעות רצון מנתניהו. האם יעשה זאת לבד או יצרף את יואב גלנט שר הביטחון על תנאי.

כך או כך פתח נתניהו בדבריו: "המדינה שלנו נמצאת תחת מתקפת טרור. היא לא התחילה עכשיו, בחג הפסח הקודם התרחשה פרובוקציה דומה בהר הבית, בשנה שעברה, מספר הפיגועים הוכפל אויבנו פירשו את הקריאות לסרבנות כחולשה בחוסן הלאומי שלנו".

נתניהו המשיך האשים ותקף את האופוזיציה בהסלמה: "הממשלה הקודמת חתמה על הסכם עם חיזבאללה שבו מסרה שטחי מדינה ומאגרי גז לאויב, בלי לקבל שום תמורה היא הבטיחה לנו שהסכם הקנייה הזה ירחיק את העימות עם ארגון הטרור ההפך הגמור קרה אתמול עדכנתי את ראש האופוזיציה לפיד ושאלתי כשאתה מצהיר שישראל קורסת, איך אתה חושב זה מתקבל אצל אויבנו? הם שומעים, רואים וכותבים".

נתניהו הוסיף והדגיש: "עכשיו זו המשמרת שלנו והאחריות שלנו נהדוף את הסכנות. עשינו זאת בעבר, ונעשה זאת גם הפעם. נשקם את ההרתעה ונתקן את הנזקים שירשנו. אויבי ישראל שחושבים שהוויכוח הוא שעת כושר טועים בענק, אנו פועלים בכל הזירות. אנו עושים המון,

בסוריה פעלנו נגד מטרות איראניות ונגד המשטר הסורג בלבנון תקפנו תשתיות של חיזבאללה ובעזה הפלנו 50 טון פצצות, לא נאפשר הקמת תשתית של חמאס בלבנון".

באשר ליואב גלנט שר הביטחון אמר: "היו מחלוקות, אפילו מחלוקות קשות בכמה נושאים, אך החלטתי להשאיר אותן מאחור והוא יישאר שר הביטחון".

נתניהו התייחס לפיגועי הטרור והזהיר: "עדיין יש התרעות נגיע לכל המחבלים השפלים שרצחו את אזרחינו הביטחון שלכם הוא משימת העל שלנו. לא רוצים מערכה רחבה אך. אם נדרש לה אויבנו יפגשו את ישראל וצה"ל במלוא עוצמתם".

במהלך שאלות הכתבים הוא נשאל על הרפורמה המשפטית והשיב: "קיבלנו מנדט לבצע תיקונים במערכת כדי להחזיר את האיזונים רוב הציבור מבין שצריך לעשות תיקונים ועושים מאמץ גדול בבית הנשיא כדי להגיע להסכמות" הוא אף הוסיף והרגיע "לא תהיה מדינת הלכה. בכל מצב שאנחנו מעבירים תיקונים וחקיקה, אני מתכוון לעגן בחוקי יסוד את זכויות הפרט של להטבי"ם ,של נשים, של מיעוטים וגם של חרדים".

בשאלה על המשמר הלאומי אמר: "זו לא תהיה מיליציה של אף אחד זה יהיה גוף מסודר ומקצועי שיהיה כפוף לאחד מגופי הביטחון. אני חושב כי בן גביר צדק ברצון שלו להקים את המשמר הלאומי, זה נדבך יסודי צודק והכרחי ליהודי ולערבים אנחנו צריכים ביטחון פנים ולזה אנו מחויבים".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: