מבזקים

שמונה פיגועים וכוונות לפיגועים סוכלו באזור ירושלים

תוכן עניינים

שוטרי מחוז ירושלים יחד עם כוחות הביטחון סיכלו לאחרונה שמונה פיגועים וכוונות פיגועים באזור ירושלים. ראש העיר ירושלים משה ליאון: ״אתם עובדים מסביב לשעון ודואגים לביטחון תושבי ירושלים ואני מודה לכם על כך״

יגאל קרני | כ״ו בניסן ה׳תשפ״ג | יום שני 17 באפריל 2023 | מערכת ישראל ניוז

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הגיע אמש לחפ״ק המשטרה בנקודת המשטרה בכותל המערבי בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן, בכדי להודות מחוז ירושלים של המשטרה, מפקדיו ושוטריו, על פעילותם במהלך החודש האחרון שבו חלו חודש הרמדאן שיגיע בימים הקרובים לסיומו, חגי ניסן וחג הפסחא. 

בתוך כך, לציין כי המשטרה עצרה אמש שני חשודים בהשחתה וביזוי של דגל ישראל עם סמל העירייה. מדובר בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות של השחתה וביזוי הדגל ותמונה של החשוד שנעצר לחקירה בימ״ר ירושלים

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: ״באתי לכאן עם מנכ״ל העירייה ואנשי הצוות שלי לומר לכם תודה. אני פה לא רק כראש העיר, אלא כשליח של כל תושבי העיר ירושלים. אתם עובדים מסביב לשעון ודואגים לביטחון תושבי ירושלים. גם כשחודש הרמדאן חל ביחד עם חג הפסח והפסחא, שמגיעים לכאן עשרות אלפי תיירים מרחבי מדינת ישראל ומהעולם.

אני יודע שרובכם לא הייתם בליל הסדר בבית וזה לא מובן מאליו, אתם אלה שאפשרתם לנו להמשיך בשגרה רגילה. הסתובבתי בעיר הרבה במהלך החג וכולם מרוצים. אני לא חושב שיש מקום כזה במדינת ישראל שעובדים כולם ביחד כיד אחת בכדי שנעבור את האירוע בשלום. תודה רבה לכם אני גאה בכם״.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן אמר: ״אנחנו לקראת סיומו של חודש משמעותי ומורכב. כל המפקדים שיושבים סביב השולחן וגורמי השת״פ מובילים את העשייה המאומצת והמתמשכת באופן ערכי ועם מסירות רבה. אנחנו נמצאים פה בבוקר וגם בלילה מתוך אמונה גדולה ושליחות גדולה, על מנת לאפשר לכל באי העיר ירושלים להנות מחופש הפולחן ומאוירת החג. פגשנו את הצליינים, המוסלמים והיהודים שהגיעו להתפלל בעיר העתיקה בחגים.

יש פריסה רחבה בכלל המערכים ברחבי העיר והבאים לירושלים סומכים על כל מי שנמצא פה. סיכלנו בתקופה האחרונה 8 פיגועים, חלקם על בסיס מודיעין וחלקם על בסיס ערנות שוטרים. אנחנו פועלים בשיתוף פעולה מלא ואני רוצה להגיד לך ראש העיר, תודה רבה על שותפות מדהימה ועל עשייה עם נשמה גדולה״.

בתוך כך, אתמול נוטר תיעוד שהופץ ברשתות חברתיות ובו מצולם חשוד כשהוא משחית ומבזה את דגל ישראל עם סמל עיריית ירושלים. בעקבות ניטור זה ודיווח אודות המקרה שהתקבל במשטרה מעיריית ירושלים, היחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים פתחה בחקירה.

אמש בלשי ימ״ר ירושלים יחד עם לוחמי מג״ב עצרו את שני החשודים במעשה: החשוד בביזוי והשחתת הדגל (בן 17, המתגורר בעיר העתיקה), וכן החשוד בצילום הסרטון והפצתו (בן 17 תושב אבו-טור). בנוסף עיריית ירושלים איתרה את זהות עובדי הקבלן שהשחיתו וביזו את הדגל והם פוטרו לאלתר ובכוונת העירייה לזמן את בעל החברה לשימוע.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: