מבזקים

המרוץ לראשות: משה בן זיקרי מועמד עוצמה יהודית מתמודד בחריש

תוכן עניינים

מה הכי חשוב למתמודד משה בן זיקרי, מועמד מטעם עוצמה יהודית לראשות העיר חריש? לדבריו: "חשוב לי שיהיו אנשי מקצוע איכותיים בתחומי העיר השונים ואנהל בשקיפות ואתיקה מקצועית את הדברים"

מאיר אוליאל | כ״ח בניסן ה׳תשפ״ג | יום רביעי 19 באפריל 2023 | מערכת ישראל ניוז

פרויקט המרוץ לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והראשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת.

משה בן זיקרי מועמד לראשות העיר חריש | מתוך אלבום פרטי

השבוע אנחנו פוגשים את משה בן זיקרי מועמד מספר 9 מטעם עוצמה יהודית לכנסת ה- 25 ומועמד לראשות העיר חריש. בן זיקרי רוצה לקחת את העיר החדשה למקום שונה ושקוף למען התושבים לצד קיום הסטטוס קוו בצורה מכבדת.

משה בן זיקרי, מתמודד לראשות העיר חריש, בן 45, פעיל חברתי נשוי לאיילת, לזוג בן זיקרי ב"ה 13 ילדים מתוקים, 7 בנים ו- 6 בנות. בן זיקרי גדל בירושלים בשכונת קריית יובל ובהמשך עבר לשכונת שמואל הנביא. בן בן זיקרי עשה את שנות לימודיו בתיכון מקווה ישראל בחולון. לאחר לימודיו התגייס לשרות קרבי בצה"ל בסיירת אגוז. בסיום השרות הצבאי המשיך בפעילות חברתית ובהמשך סיים לימודים של אומנויות לחימה במכון וינגייט. כיום הוא מועמד לכנסת ה-25 ומוצב במקום התשיעי ברשימת עוצמה יהודית בראשות השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. בעיסוקיו הנוכחי עד כה עוסק כמנהל פרויקטים בתחום הבנייה של חברת ג'י הנדסה.

משה בן זיקרי עם השרים איתמר בן גביר ויצחק וסרלאוף | עוצמה יהודית

למה לך פוליטיקה? ועד כמה לדעתך אפשר להשפיע דרך המקום הזה?

"במשך 30 שנה אני פעיל חברתית ומתוך ההכרה וההבנה הארגונית החברתית שחקרתי מפעילותי בשטח, נוכחתי לדעת, שיש קשר ישיר בין הפוליטיקה, ההון והשלטון לבין ההשפעה החברתית והסדר היום הציבורי. המדיניות משפיעה על החברה והחברה משפיעה על הפוליטיקה. ולכך גם השפעות כלכליות משמעותיות. הבנתי שעלי לפעול מתוך המקום של הרשות המחוקקת ולזהות את הקשרים השונים הנרקמים בתוך משכן הכנסת ומתוך זה להמשיך את העשייה והפעילות החברתית למען עם ישראל כולו. הגישה לדמויות המייצגות את הציבורים השונים ואלה שיכולים לקדם ולסייע נמצאים בכנסת ישראל ועמם אני נפגש לעיתים קרובות. עולם הפוליטיקה אינו פשוט ואף מורכב כי זה בלתי אפשרי לרצות ב 100% את כולם. לכל דבר יתרונות וחסרונות והסתכלות על אותם דברים בכמה זוויות ראיה וככה זה בחברה הישראלית שלנו, חברה הטרוגנית עם דעות שונות ואינטרסים שונים".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו בעיר, יחסי חרדים חילונים?

"הסטטוס קוו חשוב מאד והכרחי בשמירה והוגנות יחסי דתיים חילונים בישראל. מסדיר את היחסים העדינים שבין הציבור הדתי והחילוני. מחד גיסא הציבור החילוני מעוניין לחזק את חופש החרות וחופש הביטוי בהתאם לתפיסת עולמם. ומאידך גיסא, הציבור הדתי שומר על צביונה הדתי של מדינת ישראל ומאמין בחיבור ישיר והכרחי בין דת למדינה והגבלות שונות באמצעות חוקים חשובים כאשר אלמנטים דתיים עלולים להיפגע בדרך כלשהי. הסטטוס קוו מקבע את המצב הקיים, כאשר כל אחד מהצדדים מקבל ומוותר. לפעמים וניתן לזהות זאת בתקופה האחרונה, כאשר הפוליטיקה לא מאוזנת ויש משיכה, לעניות דעתי, לכיוון השמאל והאג'נדה השמאלנית אז כוח של אותו צד מתגבר על הצד השני וקיימים התנגדויות, לעיתים בכוח מכוון ובהתרסה מתוך רצון להילחם ולשנות את הקיים כולל פגיעה בסטטוס קוו. דוגמא לכך ניתן לראות בחג פסח האחרון שאנשים וחלקם בתפקידים בחירים נכנסים עם חמץ בולט באופן מכוון במקומות שאסור להכניס חמץ ומצד שני נערים וילדים, שלצערי, זורקים אבנים על מכוניות הנוסעות בשבת או חוסמים להם את ציר הכביש בניגוד לחוק. בעיר שלנו, חריש, חשוב מאד לשמור על המרקם המגוון של העיר ולנסות לפתח קשרים טובים על מנת לשמר ולייעל את הסטטוס קוו בדגש על שמירת השבת, כשרות, פסח ועוד".

מה הדברים שאתה היית חושב לקדם בעיר?

"ראשית, יש לקדם את נושא הביטחון האישי והציבורי בעיר חריש כולל פגיעה ברכוש. לטובת זה פעלתי והקמתי את ארגון שומרי הארץ חריש המורכב מ- 100 מתנדבים הפועלים מתוך מסירות נפש בהתנדבות מלאה לטובת השמירה וההגנה על תושבי חריש. הארגון שהקמתי פועל ככוח עזר ובמקביל אליו יש פעילות משטרתית וסיירות ביטחון בעיר. במידה ואבחר לראשות העיר אפעל במיידי להקמת תחנת משטרה פעילה 24/7 ובנוסף לכך הצבת מחסומים קבועים בכניסה לעיר על מנת לצמצם את הפגיעות ברכוש וכניסה של אנשים לא חוקיים לעיר.

שנית, אפעל לקידום והעצמת התעסוקה בעיר. בדגש על הבאת חברות חיצוניות שיפתחו סניפים, ישקיעו בעיר ויאמינו בה ומתוך כך זה יפתח פתח כלכלי משמעותי לתושבי העיר כולל מגוון הצעות ומשרות עבודה. כמו כן הורדת הארנונה לעסקים וכן לבתים פרטיים.

שלישית, אפעל להעצמת הקדושה בחריש בדגש על הוספת בתי כנסת, מקוואות וחיזוק התרבות התורנית בעיר.

רביעית, חשוב שייפתח בחריש מקום מרכזי וחווייתי הנותן מענה לנוער. עד כה אין מענה לנערים ונערות בגיל 12-20 וכתוצאה מכך מסתובבים חסרי מעש ומשועממים וזה, לצערי, מוביל לקטטות ושטויות. הייתי רוצה לראות בחריש מקום פעיל עד חצות הלילה ובתוכו קולנוע, באולינג, סנוקר שהנוער יהיה מעוניין להיכנס ולהיות חלק ממנו.

חמישית, אפעל לקידום החיבור בין חריש לכביש 6 על מנת לייעל את הזמן והדרכים ואנסה לדאוג להסדר כלשהו שיוזיל את העלויות בכביש 6 לתושבי חריש. בנוסף לכך בפן התחבורה יש לדאוג לקו ישיר בין חריש לבית חולים הקרוב ביותר, הלל יפה בחדרה. עד שייבנה בית חולים בעיר בע"ה".

מהן העקרונות שלא תוותר במהלך השירות הציבורי?

"שמירה על יחסי סטאטוס קוו ביחסי דתיים וחילוניים מתוך כבוד הדדי והבנה שאנו חיים במדינה יהודית דמוקרטית. חריש היא עיר מגוונת וצריך ללמוד לכבד זה את זה. מדגיש שלא אתן שיפגעו בעקרונות וערכי הדת המשמעותיים. בנוסף לכך חשוב לי שיהיו אנשי מקצוע איכותיים בתחומי העיר השונים ואנהל בשקיפות ואתיקה מקצועית את הדברים".

איזה דבר היית לומד כחיקוי מעיר/ מועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"שער חשמלי בכניסה לעיר וביציאה ממנה, הקמת כיתת כוננות מוסדרת ומאורגנת כאשר השותפים בה יפעלו יחד עם משטרת ישראל ויהיו בעלי נשק ברישיון בהתאם לחוק. הקמת בריכה טיפולית (הידרותרפיה) ורכיבת סוסים טיפולית לטובת מענה לילדים עם צרכים מיוחדים. תמיכה באנשי העיר היוצאים ללימודי השכלה גבוהה במימון נסיעות וסבסוד לימודי".

מה לדעתך מיותר בעיר שאתה שותף לו שאולי היית מתחרט?

"לא ידוע לי על משהו מיותר בעיר. יש חוסר וכבר ציינתי את מה שחסר בתשובות הקודמות".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"נציג ציבור אמון ואחראי על מה שקורה במקום אותו הוא מייצג. הוא צריך לפעול מתוך תחושת שליחות ומסירות נפש לטובת הציבור. לדבר עם האנשים בגובה העיניים ולהבין את השכל ולהתחבר גם למקום הפנימי שבלב".

קצת על תעסוקה לתושבים המקומיים, אשמח שתשתפו, תוכניות לעתיד? ועוד אשאל מה נתון תושבי המקום בו עובדים בעיר?

"כיום, לא מעט מתושבי העיר יוצאים לעבוד מחוץ לעיר כמו נתניה, חדרה, קיסריה, חיפה וחלקם אף נוסעים לתל אביב או ירושלים. אין מספיק הצעות עבודה או משרות פנויות בחריש, למעט עובדי הוראה להם יש הצעות במגוון מוסדות החינוך בעיר ב"ה. לכן כתבתי שאפעל לקידום וייעול התעסוקה בחריש ולהוזלת הארנונה של בעלי עסקים והסדרי חניות שונה מהקיים כיום".

צילום תמונת שער: אסף אוחיון

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: