מבזקים

ישראל ואזרבייג׳ן מחזקות את הברית המדינית והביטחונית

תוכן עניינים

שר החוץ אלי כהן נפגש עם נשיא אזרבייג’ן. במרכז שיחתם עמדו: הבטחון האזורי, המאבק בטרור והמשך שיתוף הפעולה בין המדינות

משה פריאל | כ״ח בניסן ה׳תשפ״ג | יום רביעי 19 באפריל 2023 | מערכת ישראל ניוז

ישראל ואזרבייג׳ן מחזקות את הברית המדינית והביטחונית. שר החוץ אלי כהן נפגש בבאקו עם נשיא אזרבייג'ן ודן עימו על האתגרים המשותפים האסטרטגיים לשתי המדינות, בראשם הביטחון האזורי והמאבק בטרור, ובהרחבת שיתופי הפעולה בין המדינות.

שר החוץ אלי כהן נפגש היום (ד') עם נשיא אזרבייג׳ן, אילהם עלייב בארמון הנשיאות בבאקו. השניים דיברו על חיזוק הברית המדינית ביטחונית בין ישראל לאזרבייג׳ן, ביטחון אזורי ומאבק בטרור, כמו גם על חיזוק קשרי הכלכלה והתיירות.

שר החוץ כהן הגיע אמש לאזרבייג׳ן, מדינה מוסלמית שיעית, בראש משלחת של 30 חברות ישראליות, ואמר: "ישראל ואזרבייג׳ן מחזקות את הברית המדינית והביטחונית ביניהן. נפגשתי עם נשיא אזרבייג’ן, אילהם עלייב, ודיברנו על האתגרים האזוריים האסטרטגיים המשותפים לנו, ובראשם הביטחון האזורי והמאבק בטרור. בירכתי את הנשיא על החלטתו להקים שגרירות בישראל, שגרירות ראשונה של מדינה מוסלמית שיעית בארץ. פתיחת השגרירות תחזק עוד יותר את הברית הביטחונית, המדינית והכלכלית בינינו".

שר החוץ כהן הודה לנשיא עלייב על החלטתו להקים שגרירות בישראל לאחר 30 שנות יחסים חמים בין המדינות, ואמר כי השגרירות תסייע לחזק את הקשרים בין העמים ובין הכלכלות.

שר החוץ כהן הגיע לאזרבייג׳ן בראש משלחת כלכלית רחבה שאורגנה ע״י אגף הכלכלה במשרד החוץ, מכון היצוא ושגרירות ישראל בבאקו. המשלחת כוללת כ- 30 חברות מתחומי ביטחון מולדת (HLS), ביטחון סייבר, מים וחקלאות והיא תקיים למעלה מ- 100 פגישות עם גורמי ממשל אזריים ועם חברות מקומיות.

צילום תמונת שער: שלומי אמסלם משרד החוץ, לעמ

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: