מבזקים

לחמים שעוזרים לשמור על הגזרה!

תוכן עניינים

שי דוד | כ״ט בניסן ה׳תשפ״ג | יום חמישי 20 באפריל 2023 | תוכן פרסומי

דמיינו שאתם נמצאים ממש עכשיו בפריז, אתם מטיילים ברחובות הציוריים בזמן שהשמש הנעימה מלטפת אתכם, עד שאתם שמים לב שהבטן שלכם מקרקרת בעדינות – הגיע הזמן לאכול. ומה הדבר הראשון שנקלט באף שלכם? כמובן, ריח הלחמים הטריים שבדיוק הרגע יצאו מהתנור.

עכשיו תחזרו למציאות ותגלו שהיא לא כל-כך נוראה. נכון, עוד אין לנו מגדל אייפל בנוף אבל יש שפע של מאפים טריים שמחכים רק לכם; לחם כוסמין, שיפון, מחמצת, קמח מלא. ולא רק שכל הבצקים הנהדרים האלה טעימים, אלא שעל הדרך, הם גם עוזרים לכם לשמור על הגזרה!

המאמר הזה יסקור את סוגי הלחמים הכי בריאים שתוכלו למצוא בשוק. מוכנים?

לחם שיפון

לחם השיפון מאוד פופולרי ואהוב על ידי ישראלים רבים. לעיתים קרובות, הוא מכיל תערובת של כמה סוגי דגנים.

הוא עשיר באנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון) שמעכבים תהליכי הזדקנות, חומצות אמינו שמשמשות כאבני יסוד לבניית רקמות, חלבונים שעוזרים לגוף לבנות שרירים וסיבים תזונתיים שמסייעים בתהליכי עיכול.

ניתן למצוא בלחם שיפון גם אבץ, סידן ומגנזיום. כל אלה מינרלים חיוניים להליכי חידוש רקמות וחיזוק עצמות. 

סוג הלחם הזה מתאפיין במדד גליקמי נמוך ולכן מתאים במיוחד לאנשים עם סוכרת. באופן כללי, צריכה קבועה שלו תתרום לוויסות רמת הסוכר בדם ותחושת שובע.

בטח מעניין אתכם לדעת מהם הערכים התזונתיים. אם ככה, ב-100 גרם ניתן למצוא 241 קלוריות סך הכל, 2.1 ג' שומן, 0 מ"ג כולסטרול, 370 מ"ג נתרן, 41.4 ג' פחמימה, 6.4 ג' סיביים תזונתיים, 10.9 ג' חלבונים ורבע כפית סוכר.

לחם כוסמין

לחם כוסמין נפוץ בשתי צורות: לחם מלא ולחם לבן. ההבדל בין שני הסוגים טמון באופן טחינת הדגן (לחם לבן נאפה מקמח שנטחן ללא הקליפה החיצונית).

תוכלו למצוא לחם כוסמין כמעט בכל סופר, וזה מוכיח שזה אחד הסוגים המועדפים כאן בארץ. מן הסתם, יש לזה כמה סיבות טובות: הלחם עשיר בוויטמין 1B שעוזר בחיזוק המערכת החיסונית והעצמות. כמו כן, ויטמין 1B מסייע בהפחתת מתח, חרדה וסטרס ומווסת את רמת האינסולין בדם.

לחם כוסמין מכיל כמות נכבדת של סיבים תזונתיים – כוס אחת מהווה כשלושים אחוז מכמות הצריכה המומלצת ביום לאדם בוגר.

הכוסמין מתעכל בקלות ובמהירות בגוף, ולכן תורם לפעילות חלקה של המעי. צריכה קבועה של כוסמין עלולה לשפר את המצב עבור אנשים שסובלים מנפיחות, שלשולים, עצירויות ואולקוס.

ב-100 גרם לחם כוסמין ניתן למצוא 228 קלוריות, 1.9 ג' שומן, 0 מ"ג כולסטרול, 325 ג' נתרן, 37.8 ג' פחמימה, 6.2 ג' סיבים תזונתיים, 11.9 ג' חלבון וחצי כפית סוכר.

לחם מלא

מחקרים בתחום מצאו שצריכה קבועה של לחם מקמח מלא, עוזרת לשפר את הבריאות הכללית של הגוף. זאת מהסיבה הפשוטה שהוא מלא בחומרים מזינים שמקטינים את הסיכויים לחלות במחלות נפוצות.

כמו כן, גם לחם מלא עשיר בסיבים תזונתיים שיעזרו לאזן את רמת הסוכרים, הכולסטרול והשומנים בדם ויסייעו בתהליכי מערכת העיכול.

מבחינת ערך תזונתי ל-100 גרם: 243 קלוריות, 6.2 ג' שומן, 0 מ"ג כולסטרול, 217 ג' נתרן, 29.5 ג' פחמימה, 8.4 ג' סיבים תזונתיים, 13.2 ג' חלבון וחצי כפית סוכר.

כמובן שאין סוג אחד שהוא אידיאלי עבור כולם, כל אחד וההעדפה האישית שלו. דבר אחד בטוח – כל אחד מסוגי הלחמים האלה יעזור לכם לעמוד ביעדי הדיאטה שהצבתם לעצמכם!

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: