מבזקים

המרוץ לראשות: אביב יצחק מתמודד לראשות העיר טבריה

תוכן עניינים

יצחק אביב: "שנים ארוכות חיינו יחד באחווה ושלום ואני מתכוון לפעול ככל שביכולתי על מנת להחזיר את האחדות לעיר טבריה, אחים אנחנו"

מאיר אוליאל | כ״ט בניסן ה׳תשפ״ג | יום חמישי 20 באפריל 2023 | מערכת ישראל ניוז

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והראשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת.

אביב יצחק: צילום מטה הבחירות

בדרך כלל הציבור בישראל כמעט ולא שומע על זעזוע בגזרה המוניציפלית. בשנים האחרונות אחד הסיפורים הגדולים היה דווקא בטבריה סביב סערת רון קובי והחרדים. הבחירות הקרובות יביאו לא מעט מתמודדים והרבה מלחמה סביב כבוד העיר וחיבור התושבים לסטטוס קוו בצורה שתכבד את כולם ולהחזיר את השקט לעיר הצפונית. השבוע באנו להכיר את אביב יצחק, מתמודד צעיר ונמרץ שרוצה להחזיר את העיר לקדמת הבמה ולפתח אותה בשלל נושאים חשובים שעל סדר היום

אביב יצחק, נשוי, בן 28, נולד וגדל בטבריה. בעברו שירת בצה"ל במגוון תפקידי פיקוד בחטיבת גבעתי וכחלק מההחלטה להתמודד לראשות העיר יצא למסע למידה של תפקידים רבים במטרה לגבש כמה שיותר כלים משמעותיים לטובת תושבי העיר. כיהן כסמנכ"ל תפעול בחברה תעשייתית כדי להכיר את המגזר העסקי, כיהן כמנהל קהילה בעמק הירדן כדי להכיר את המגזר הציבורי והקהילתי, הקים את ארגון המתנדבים 'טבריה במרכז' כחלק מהפעילות במגזר החברתי. כיום מתמודד באופן עצמאי לראשות העיר בבחירות הקרובות

למה לך פוליטיקה? ועד כמה אפשר להשפיע דרך המקום הזה?

"טבריה היא חלק משמעותי מאוד בחיי. כששמעתי על פירוק המועצה ומינוי הועדה הקרואה, הרגשתי שהעיר שאני כל כך אוהב יורדת לשפל חסר תקדים והבנתי שכך אי אפשר להמשיך ואני חייב לקום ולעשות מעשה. אני מגיע לפוליטיקה מתוך הבנה ששם מתקבלות ההחלטות הכי משמעותיות על החיים שלנו, זה המקום מבחינתי לפעול בשליחות למען הציבור. אני רואה בזה ערך עליון ולשם כך הקדשתי את השנים האחרונות ויחד עם תושבי העיר גם את השנים הבאות".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו? יחסי חרדים חילונים?

"בעיר כמו טבריה עם קהלים שונים זה מונח מהותי. 'סטטוס קוו' הוא מושג חשוב כל עוד יש בו תוכן. בטבריה אנחנו נדרשים לחדד את הסטטוס קוו כדי שנוכל לחיות יחד בעיר. בשנים האחרונות בגלל פוליטיקאים קטנים חווינו פילוג ושיסוע שלא נראו כמותם, זו לא דרכנו. שנים ארוכות חיינו יחד באחווה ושלום ואני מתכוון לפעול ככל שביכולתי על מנת להחזיר את האחדות לעיר טבריה, אחים אנחנו".

מה הדברים שאתה היית חושב לקדם בעיר?

"יש תחומים רבים ומגוונים כמו החינוך פורמלי ובלתי פורמלי שחייבים לעלות כמה מדרגות בטבריה. פיתוח מנועי צמיחה שישנו את התמונה אצלנו, תכנית לפיתוח התחום הכלכלי שמתבססת על הנכסים המיוחדים שיש לנו בעיר ובסביבה, התחדשות עירונית. קחו למשל את תחום התיירות – בעיניי המנוף הכלכלי המשמעותי ביותר שיש לטבריה בטווח המיידי. טבריה כעיר תיירות חייבת לייצר חוויה הוליסטית ורחבה יותר לתייר, בכל ההיבטים. תראו את האגמים באיטליה, נופש בעיר הכנרת אמור להיות החופשה האולטימטיבית עבור כל אזרח כאן, הפוטנציאל בשמיים, המציאות ברצפה".

מה העקרונות שלא תוותר במהלך השירות הציבורי?

"עקרון משמעותי שמנחה אותי הוא שקודם כל אנחנו חייבים לבוא מהשטח, להקים שולחנות עגולים, לייצר שותפויות. לשבת עם התיירנים, עם מנהלי בתי הספר, עם בעלי העסקים, עם ועדי השכונות. האנשים בשטח יודעים מה צריך. חייבים לראות את התושבים, לא לקבל החלטות מעל הראש שלהם. לאחר מכן, ובאותה רוח, אני לא מתכוון להחרים אף נבחר ציבור או מגזר כזה או אחר. לשיסוי אין מקום בטבריה ואנחנו מגיעים כדי לשרת את כל תושבי טבריה בשקיפות ובנחישות".

מה החזון שלך מבחינתך בעיר?

"בתמצית, אני רואה בטבריה עיר נופש וספורט, עיר שתהיה קודם כל בית עבור כל תושביה הרבים, צעירים ומבוגרים, ותיקים וגם חדשים. כולם יחד כאחד בעיר איכותית שיודעת לספק חינוך מצוין, גיוון תעסוקתי ואיכות חיים".

איזה דבר היית לומד כחיקוי מעיר אחרת, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"כחלק ממסע הלמידה לגיבוש הכלים לטובת תושבי העיר, בשנים האחרונות חרשתי את הארץ לאורכה ולרוחבה. פגשתי ראשי ערים בפריפריה ובמרכז, יש לי לא מעט דוגמאות של ערים שלקחתי מהם השראה. אשתמש בדוגמא אחת והיא עיריית קריית גת שהקימה חברה כלכלית לפיתוח עירוני שמובילה פרויקטים של התחדשות עירונית ברחבי העיר, משנה את החיים של אותם תושבים מקצה לקצה. זה אחד ממוקדי העשייה שאני מתכוון לעסוק בהם במרץ רב".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"נבחר ציבור בעיניי הוא הכתובת עבור התושבים לכל בעיה וטענה. העוצמה שבשלטון המקומי מבוססת על הקשר הישיר והבלתי אמצעי שאין לו תחליף! להיות שליח ציבור זו זכות שלצידה אחריות כבדה".

קצת על תעסוקה לתושבים המקומיים אשמח שתשתף אותנו בתוכניות לעתיד?

"הסיבה המרכזית בגללה צעירים עוזבים את העיר היא קודם כל תעסוקה. לצעירים שלנו מגיע יותר ולטבריה אין גיוון תעסוקתי שמאפשר להשאיר אותם. אני אומר את זה בכאב וברור לי שזו אחת הסוגיות המהותיות ביותר שחייבים לתת להן מענה. לכן תכנית לפיתוח כלכלי שמתבססת על הנכסים המיוחדים שיש לנו באזור, התיירות שהיא עוגן מפתח, המסחר העירוני, פארק התעשיות. יש כל כך הרבה דברים שעובדים טוב במקומות אחרים כמו חממות טכנולוגיות, חממות עירוניות למיזמים, פרויקטים תיירותיים עירוניים, יש כל כך הרבה דברים שאפשר לקדם. לתושבי טבריה מגיע יותר ואני מקווה שביחד נוכל לעשות זאת".

אביב יצחק | צילום תמונה ראשית: דוד סופר טרה

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: