מבזקים

איך לבחור שולחן לסופר סתם

תוכן עניינים
איך לבחור שולחן לסופר סתם

סופר סת"ם זקוק לתנאי עבודה מינימליים על מנת שהוא יכול להתמיד במלאכתו ולהצליח בביצוע המשימות המונחות לפתחו.

לפני שנתחיל להסביר על הבחירה הנכונה של שולחן הסופרים, חשוב לנו להרחיב מעט על אודות עבודתו של סופר הסת"ם.

מהי העבודה של סופר הסתם?

סופר סת"ם הוא סופר הכותב ספרי תורה, תפילין ומזוזות. אלו הם ראשי התיבות של המילה – סת"ם.

חשוב להבין כי למרות ההתקדמות הגדולה בכל תחום בעולם שלנו כאשר לכל דבר יש היום מענה טכנולוגי ולרוב אוטומטי, עדיין בתחום הזה שלך כתיבת סת"ם אין שינוי וגם לא אמור להיות שינוי. כי את כתבי הקודש אנחנו חייבים לכתוב בכתב יד ואם הם לא נעשים בעבודת יד הם למעשה לא שווים כלום מבחינה הלכתית. אי אפשר לצאת ידי חובה עם תפילין שהודפסו במדפסת או צולמו באמצעות מכונה לצילום מסמכים.

כך גם ספרי תורה, כך גם מגילות וכך גם תפילין ומזוזות.

סופר הסתם הוא זה שאמור לכתוב את כל אותם כתבי קודש, אות אחר אות, תג אחר תג עד שהכתב מושלם.

כל הכלים להצלחתו של סופר סת"ם

אז כפי שכבר ציינו, הכתיבה חייבת להיעשות באופן מסורתי בלי כל שינוי ביחס למה שהיה בעבר. עם זאת יש כלים מיוחדים שנכנסו לשימוש ומאפשרים לסופר הסתם להגיע לתוצאות טובות יותר עם הרבה פחות מאמץ ועם תנאי עבודה הרבה יורת נוחים.

אחד הכלים המשמעותיים ביותר זהו שולחן הסופרים.

שולחן סופרים זהו שולחן מיוחד שנותן מענה לסופר הסתם כאשר מדובר בשולחן נוח במיוחד שמותאם על פי הדרישות של סופר הסתם. זה אומר שולחן בגובה מתאים שאפשר לכוונן אותו על פי הצרכים של סופר הסתם. זה אומר שולחן שיש בו לוח מואר עליו אפשר להניח את הקלף לראות מתחתיו את הדוגמא לכתיבה וזה גם אומר שולחן שמעניק תחושה של שליטה על כל הכלים תוך שהישיבה הממושכת על יד השולחן לא תגרום לכאבי גב או כאבי צוואר מה שיעניק לסופר את האפשרות לשבת גם למשך פרקי זמן ארוכים ולבצע את מלאכת הכתיבה.

בחירה נכונה בשולחן

כל סופר סת"ם אמור לבחור את השולחן שמתאים לו וזה שיעניק לו את המענה המלא בהתאם לצרכים האישיים שלו.

כל אחד יש לו את הרגישויות שלו ואת היכולת שלו להתמיד בעבודה עם התנאים אליהם הוא זקוק. אי אפשר לייחס את כל הרגישויות הללו לפינוק. כי יש אנשים שעבורם אין טוב יותר משולחן רגיל ופשוט מול אחרים שלא יצליחו לעשות כלום בלי שולחן המותאם היטב למטרה. כך זה גם עם כיסא עבודה וכך זה בעצם עם כל דבר בכל נושא ובכל תחום.

על כן, יש לבצע התאמה אישית מלאה של שולחן הסופרים כדי שאכן השולחן יעניק את המענה המושלם ואת היכולת לבצע את העבודה בצורה הכי טובה.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: