מבזקים

הוקינג: "הבינה המלאכותית – סופו של המין האנושי"

תוכן עניינים

הנבואה השחורה של סטיבן הוקינג, מהפיזיקאים החשובים בהיסטוריה. הוקינג הזהיר לפני תשע שנים שיש להתייחס ל-AI כמדע בדיוני "תהיה הטעות הגרועה ביותר שלנו אי פעם"

רון אטיאס | ט״ז באייר ה׳תשפ״ג | יום ראשון 7 במאי 2023 | מערכת ישראל ניוז

הרבה לפני שאילון מאסק מייסד אפל סטיב ווזניאק, חתמו על מכתב מזהיר מפני בינה מלאכותית והסיכונים העמוקים שהיא מהווה לאנושות, התריע הפיזיקאי מהגדולים בעולם מפני הטכנולוגיה המתפתחת במהירות.

סטיבן הוקינג | צילום: Shutterstock

עוד אמר הוקינג: "זה ימריא מעצמו ויעצב את עצמו מחדש בקצב הולך וגובר. בני אדם שמוגבלים על ידי אבולוציה ביולוגית איטית, לא יוכלו להתחרות, והם יוחלפו".

אתר היבראו ניוז מדווח כי בראיון שערך לרשת BBC בשנת 2014 אמר סטיבן הוקינג: "הפיתוח של בינה מלאכותית מלאה יכול לסמן את סופו של המין האנושי". הוקינג, שסבל ממחלת ה-ALS במשך יותר מ-55 שנים, הלך לעולמו בשנת 2018 כשהוא בן 76.

על אף שהייתה לו ביקורת נוקבת על בינה מלאכותית, הוא גם השתמש בצורה די בסיסית של הטכנולוגיה הזאת על מנת לתקשר, עקב חוסר יכולתו לדבר. מאז 1985, הוא השתמש במכשיר של אינטל ליצירת דיבור, שאפשרה לו להשתמש בתנועות פנים כדי לבחור מילים או אותיות.

אותה נבואה שנתן המדען המפורסם על ה-AI, הייתה תשובה לשאלה על טכנולוגיית הקול בה השתמש. הוא אמר אז ל-BBC שצורות בסיסיות מאוד של בינה מלאכותית כבר הוכיחו את עצמן כעוצמתיות, אבל יצירת תוכנה שמתחרה באינטליגנציה אנושית או מתעלה עליה – עלולה להיות הרס אסון למין האנושי.

חודשים לאחר מותו של הוקינג יצא לשוק ספרו האחרון תשובות קצרות לשאלות גדולות. שם טען המדען על אי קיומו של אלוהים, ועל כך שבעתיד בני אדם כנראה יחיו בחלל, וגם על הפחדים שלו מהנדסה גנטית והתחממות כדור הארץ.

אל מול הטענה שמחשבים ככל הנראה יעקפו בני אדם בבינה בתוך 100 שנים, כתב הוקינג: "אנו עלולים לעמוד בפני פיצוץ בינתי שיביא בסופו של דבר למכונות שהאינטליגנציה שלהן עולה על שלנו, יותר ממה שהאינטליגנציה שלנו עולה על זו של חלזונות".

הוקינג הוסיף: "זה מפתה להסתכל על מכונות אינטליגנטיות כמדע בדיוני בלבד, אבל זו תהיה טעות. ואולי הטעות הגרועה ביותר שלנו אי פעם".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: