מבזקים

המרוץ לראשות מועצת העיר: גל לוי למען עפולה

תוכן עניינים

גל לוי מתמודד למועצת העיר עפולה: "יש לעיר שלנו פוטנציאל עצום שלצערי לא התממש ב- 25 השנים האחרונות, אנחנו נדאג לשנות את המצב"

מאיר אוליאל | י״ז באייר ה׳תשפ״ג | יום שני 8 במאי 2023 | מערכת ישראל ניוז

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לראשות עיר וראשויות אזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת. תעקבו אחרינו

צילום: באדיבות גל לוי

גל לוי, רווק בן 28, סטודנט למדעי המדינה במכללה האקדמית עמק יזרעאל. (שנה אחרונה) נולד וגדל כל חייו בעפולה. גל, פעיל חברתי בעיר. עיסוקיו העיקריים הם – בני הנוער, מבוגרים, עריריים ושורדי שואה. נכון לרגע זה לא משתייך לאף מפלגה אך מתוקף פעילותו החברתית מכיר אישית עשרות ח"כ, שרים ובעלי השפעה פוליטית וחברתית, רץ מטעם הסיעה של "צעירים ביחד" בבחירות המוניציפליות הקרובות בעיר עפולה.

למה לך פוליטיקה? ועד כמה אתה חושב שתצליח להשפיע דרך המקום הזה?

"שאלה טובה, למה לי פוליטיקה? סביר להניח שכל עפולאי הכיר את אבי ז"ל אבי לוי, שהיה דמות מוכרת בעיר, בעל חברת הסעות ויו"ר הליכוד בעפולה בין השנים 2007-2012. ככל שהתבגרתי ושמעתי סיפורים מאנשים רבים עליו ועל פועלו, על העזרה והאכפתיות שלו כלפי התושבים בפרט והעיר בכלל, כך גברה בי המוטיבציה והרצון להיות ממשיך דרכו. הבנתי שהדרך העיקרית שבאמת אוכל להשפיע לטובה היא בעיקר מהמקום הזה – כיסא ראש העיר. שם מתקבלות ההחלטות שאמורות להיות לרווחת התושב, שם יושבים התקציבים לחינוך וצמיחת העיר. אני מאמין בלב שלם שאדע לנתב ולפתח את העיר על ידי ציוות אנשים אכפתיים בתפקידים קונקרטיים. זה הסוד".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו? יחסי חרדים חילונים בעיר שלך?

"בעפולה קיימים תושבים מכל המגזרים. חרדים, דתיים לאומיים, חילונים ומסורתיים. לשמחתי כולנו חיים כאן בהרמוניה ואף אחד לא פוגע באחר. תוכל לראות כאן שכונות שלמות של חרדי שגר מעל חילוני שפוגש בגינה ליד הבית את השכן המסורתי, כולם שווים האחד בעיני השני".

מה הדברים שאתה חושב לקדם בעיר, שלא קרו עד כה?

"ישנם מספר נושאים שחייבים לחזק בעיר עפולה, לדוגמא נושא החינוך: כיום ישנן 6 שעות שבועיות שתוכנן נקבע על ידי מנהלי בתי הספר השונים. לצערי זה רק 6 שעות! לכן היה לי כל-כך חשוב שירוצו איתי אנשים איכותיים שמגיעים מהעולם הזה, שחינוך הוא בראש מעייניהם, לכן מספר 2 בסיעה היא אשת חינוך כבר למעלה מ-22 שנים ומרצה מטעם משרד החינוך. גיבשנו תכנית מהפכנית, יחד עם פסיכולוגים בתחום הילדים ואנשי חינוך, להקנות לילדים ולנוער בכיתות א'-י"ב הכנה לחיים האמיתיים, החל מלימוד מהן המשמעויות של חרם על נפש האדם ועד העשרת הידע בכלכלה ובנקאות".

מה העקרונות שלא תוותר עליהן במהלך השירות הציבורי?

"תראה, במציאות שאנו חיים בה היום לרוב אוכלוסיית המדינה אין אמונה בפוליטיקאים והם רואים אותם כאנשים שקרנים. המטרה שלי שאותה אני לוקח לעיקרון, היא לשנות את התפיסה הזאת, לפחות בהתחלה בתוך העיר שלנו. הדבר החשוב ביותר הוא להיות אמיתי עם תושבי העיר. אני רוצה להחזיר את אמון הציבור באנשים שמשרתים אותו ולשם כך הם נבחרו, מאסנו בעסקנים שדואגים לעצמם ולקרוביהם".

מה החזון שלך מבחינתך בעיר עפולה?

"החזון שלי כלפי העיר עפולה הוא שיובילו אותה אנשים אכפתיים ואמיתיים שלא מונעים מאינטרסים, אני רוצה לראות משפחות צעירות שבונות פה את עתידיהן ולא תושבים שנוטשים לערים אחרות.
25 שנים שהעיר שלנו נוהלה ע"י שני אנשים קבועים שהחליפו מקומות כל קדנציה ומרוב שכרון כוח לא חשבו כלל על פיתוח העיר והשקעה בצעירים. יש לעיר שלנו פוטנציאל עצום שלצערי לא התממש ב- 25 השנים האחרונות, אנחנו נדאג לשנות את המצב. אני מסתכל על העיר עפולה בעוד 20 שנה ואני רואה שינוי בתחומי החינוך, התעסוקה, התשתיות, הפנאי והשקעה אמיתית בצעירים".

אשמח שתספר בקצרה על ההישגים האישיים שלך במהלך הקדנציה האחרונה

"אינני חבר מועצה, אבל במהלך 3 השנים האחרונות אני פועל במספר מישורים לטובת תושבי העיר עפולה. מעבר לפעילויות החברתיות שביניהן דאגנו לתלמידים למעורבות אישית בבית הספר ועזרה בלימודים מסטודנטים, עזרנו לתושבים שמתגוררים בבתים מעמידר, לשדרג את דירתם לאחר שהוכח שאינם מסוגלים לגור באותה דירה עקב תנאי מחייה לקויים. דוגמא נוספת שקרתה לאחרונה, תלמיד חולה אפילפסיה לא קיבל סייעת אישית כמצוין בחוק, העירייה התעלמה מהנושא תקופה ארוכה ולאחר שהתערבנו בנושא ופנינו לשרת החינוך הקודמת, אותו תלמיד קיבל סייעת צמודה ימים בודדים לאחר השיחה. בדף הפייסבוק שלי גל לוי למען עפולה, ניתן לראות פוסטים שלי משנת 2020 ועד היום. שם אני מפרסם תקלות או בעיות (כבישים הרוסים, גני שעשועים שבורים) של תושבים שנתקלים בחוסר מענה מהעירייה במשך זמן רב, ותוך מספר ימים עד שבועות (תלוי בתקלה) זה מטופל".

איזה דבר טוב היית לומד כחיקוי מעיר/ מועצה אחרת שלא קיים בעפולה כיום, ומי מודל לחיקוי עבורך?

"יישנם מספר ראשי ערים המשמשים מודל לחיקוי עבורי. רוביק דנילוביץ ראש עיריית באר שבע, רועי לוי ראש עיריית נשר, אביחי שטרן ראש עיריית קריית שמונה. ישנם מספר תוכניות שקשורות בנושא התשתיות, החינוך והפנאי שאפשר ללמוד מהם, וללא ספק אחקור ואלמד עוד ועוד לטובת תושבי העיר עפולה".

מה לדעתך מיותר בעיר שאתה או חברי המועצה צריכים להתחרט עליו?

"ישנן מספר החלטות מיותרות בעיניי שהתקבלו ע"י ראשי העיר הקודמים, שללא ספק הייתי מנתב אחרת. לדוגמא, המזרקה במרכז העיר. מהי עלות בניית המזרקה? 16 מיליון שקלים. איך אפשר לזלזל ככה בתושבים? במקום להשקיע את הכסף במתקנים לבני נוער, בשיפור תשתיות, או חינוך בלתי פורמאלי ראש העיר הקודם שם בעדיפות עליונה מזרקה שעובדת פעם בשנה. ראש העיר הנוכחי יודע להצהיר הצהרות ולצאת בסיסמאות. בפועל? כל הבטחותיו לא התקיימו. יש לנו סיכוי ממשי לעשות מהפך בעיר היקרה שלנו ולצעוד לעבר עתיד טוב יותר".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור?

"מבחינתי ההגדרה של נבחר ציבור היא להבין את הבעיות של התושבים (בעבר). לטפל בנושאים החשובים בעיר (בהווה) ולהיות בעל חזון לטובת שיפור העיר (בעתיד)".

קצת על תעסוקה למען תושבי העיר עפולה, תוכניות לעתיד, יש משהו על הפרק?

"אני לוקח כדוגמא את מגדל העמק ויוקנעם. מגדל העמק: כמות התושבים בעפולה כפולה ממגדל העמק. קיימות שם מספר חברות הייטק ומקומות עבודה לצעירים שרוצים להתפתח. יוקנעם: גם כן פחות תושבים מעפולה, ושם יושב הסניף הראשי בצפון של חברת ביטוח גדולה. שתי סיבות עיקריות שגרמו להן להגיע לערים קטנות בגודלן ופחות אטרקטיביות הן הנחה משמעתית בארנונה והקצאת מקום ברשות המוניציפלית. כאשר ניבחר, נדע לתת הטבות איכותיות למקומות עבודה איכותיים וכך גם ימשיכו להגיע לעפולה תושבים איכותיים".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: