מבזקים

תפעול עמותות

תוכן עניינים
תפעול עמותות

עמותות

בישראל פועלות הרבה מאד עמותות אשר הוקמו על ידי אנשים בעלי אכפתיות גבוהה למצבים שונים בחברה הישראלית. העמותות האלו ממלאות חלל במקומות שבהם המדינה אינה מבצעת את כל הפעולות הנדרשות כמו לדוגמה ברווחה ובדאגה לפרט בנושאים כמו דיור ציבורי, כלכלה, חינוך, רפואה ועוד. מי שמקים עמותה הוא אדם בעל אמביציה אדירה, חשוב לו מאד לקדם תהליך זה ולכן הוא לא אחת סוחף הרבה מאד חברים, בני משפחה ואנשי עסקים אחרי החלום שלו וזאת כדי להגשים אותו.

הדרך להצלחה רצופה בכוונות טובות, בתוכנית על העשייה ועל פיתוח של העמותה. עם זאת ללא תהליך של גיוס כספים, לא תהיה אפשרות לבצע בפועל את הפעילות והכוללת את מלוא התוכניות שגובשו על ידי אנשי המקצוע. הטיפול בנושא הכספים הוא אקוטי ולכן מנהלי העמותה פונים לגופים שונים כדי שיסייעו לה בתרומה חד פעמית או בתרומה קבועה. המכלול של כל הכספים שתגייס העמותה לאורך כל השנה, אמורים להספיק לצרכיה על פי התקציב שנבנה בתחילת השנה.

כספים עבור עמותות 

הדרך הטובה והכדאית ביותר עבור גיוס הון, היא באמצעות גופים שמעניקים תקציבים גדולים יחסית כמו הקרנות הפילנתרופיות. בכל אחת מהקרנות האלו יש כספים רבים שמטרתם היא תרומה לקהילה. מנהלי הקרנות מודעים לחסך שיש ברבדים שונים של ההתנהלות היום יומית בישראל ולכן הם בוחרים לאילו עמותות לתרום כספים. 

יש קרנות פילנתרופיות ששמו להן למטרה לסייע רק בנישה מסוימת כמו לדוגמה רפואה, לכן הן מעבירות כספים לבתי החולים השונים עבור מחקרים רפואיים, רכישת ציוד כמו מכשור יקר וציוד הנחוץ באופן שוטף לבתי החולים כמו מיטות אשפוז. 

בקשות לקבלת תרומות 

יש גם קרנות אחרות אשר מחלקות את התרומות השנתיות שלהן לכמה וכמה גורמים על פי סדרי העדיפויות שלהם. בכל שנה הקרנות מקבלות בקשות שונות לקבלת תרומות ועל פי ההתרשמות של הגורמים המחליטים אשר בודקים את הפעילות הנוכחית של כל עמותה, כל קרן מקבלת החלטה אילו עמותות לתקצב ומה יהיה הסכום הכספי שיועבר לכל אחת מהן. 

לעיתים ההחלטה תהיה להעביר את כל התקציב השנתי לעמותה אחת בלבד שמבצעת דברים יוצאי דופן, או לחלופין העוגה תחולק לכמה פרוסות שוות או שונות וכך כל עמותה תיהנה מתמיכתה הפיננסית של הקרן. 

גיוס כספים לעמותה 

כל עמותה זקוקה להכנסות קבועות לאורך כל השנה ולכן מעבר לקבלת הכספים מהקרנות הפילנתרופיות השונות, מנהלי העמותה דואגים להכנסות קבועות מחברות עסקיות ומאנשים פרטיים. שיטת העבודה היא להגיע לקהלים רחבים ככל האפשר, לספר להם על הפעילות המבורכת והחשובה של העמותה וכך לדרבן את הגורמים הרלוונטיים לחתום על הוראת קבע לגבי סכום חודשי קבוע שיועבר לעמותה.

כשמדובר בעסקים, היתרון הוא שהם מקבלים זיכוי חלקי ממס אם יש לעמותה אישור לכך על פי סעיף 46 לחוק. כך עם קבלת הקבלה והגשתה במסגרת הדוח השנתי של החברה, הם מצליחים גם לקבל זיכוי ממס וגם לתרום לחברה. 

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: