מבזקים

מגן וחץ: סיכום זמני של המבצע האחרון

תוכן עניינים

אתמול בשעה 22:00 הוכרזה בין ישראל והג'יהאד האסלאמי הפסקת אש בתיווך מצרים. אחרי מהלומות אחרונות של ירי רקטות לעוטף וירי מטרות של חיל האוויר בעזה, חזר השקט על כנו

אלי ששון | כ״ג באייר ה׳תשפ״ג | יום ראשון 14 במאי 2023 | מערכת ישראל ניוז

במבצע הנכחי הוכה הג'יהאד האסלאמי קשות אך לא ברמות היסטריות ועדיין הוא נשאר עומד על רגליו, כשבסך הכל הצליח לעמוד מולנו יחסית טוב ואף לשגר, רגע לפני הפסקת האש מטחים כבדים על ישראל

הג'יהאד האסלמי דיווח על 23 מספר לוחמים ההרוגים ועוד 10 אשר רובם הם בני משפחה של 3 המחוסלים הבכירים במכת הפתיחה של המבצע.

ובכל זאת המבצע לא ממוטט את הארגון, למרות שהוא ארגון קיקיוני ביותר שניצב מולנו.

במהלך המבצע תקף צה"ל קרוב ל- 30 בתים של מפקדים ופעילים בג'האד האסלאמי. חלק מהבתים היו בני 3 ו- 5 קומות ושימשו למגורים של עד כ 100 אנשים במבנה. הערכה היא אפשר שקרוב ל- 2.000 איש מבני משפחות מפקדי הג'האד האסלאמי, הפכו חסרי קורת גג וחסרי רכוש כי לא היה להם זמן לפנות חפצים מהבתים.

חיל האוויר לא הצליח במשך 3-4 ימים למנוע ירי רקטי לעבר ישראל למרות התקיפות הרבות, ללמדכם מה צפוי במקרה של ירי מצד חמאס, או חיזבאללה, או שניהם ביחד בתקיפה רב מערכתית על ישראל. במקרה כזה הירי יכול להגיע למאות רבות ביממה.

מלאי הרקטות הג'יהאד הצטמצם, אך עדיין יש לו במלאי כמות מספקת כדי להמשיך ולהציק לישראל.

לסיכום

הג'יהאד חטף מכה קשה מאוד, אך כל זה רחוק מכדי להכניעו ככח לוחם ובעל אפשרות להשאיר אזרחים בחצי מדינה, צמודים למרחבים מוגנים.

צילום מהרשתות הערביות על פי סעיף 27א' בזכויות יוצרים
קולאז' מסיים של מבצע מגן וחץ | צילום: מתוך הרשתות הערביות
לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: