מבזקים

ח"כ צבי סוכות: "דה הלגיטימציה נגד המדינה מוביל לפשיעה בחברה הערבית"

תוכן עניינים

במהלך דיון בכנסת על האלימות בחברה הערבית, ח"כ צבי סוכות הצביע על הסיבה לחוסר האכיפה החריג בחברה הערבית ואמר בן דבריו: "בבעיות שכאלה צריך לטפל מהשורש. אי אפשר להאשים את המשטרה בחוסר משילות בחברה הערבית"

שלום שי גיחז | כ״ד באייר ה׳תשפ״ג | יום שני 15 במאי 2023 | מערכת ישראל ניוז

היום (שני) נערך בוועדה לביטחון לאומי בראשות חבר הכנסת צביקה פוגל דיון לבקשת מספר חברי כנסת בעקבות הפשיעה הגואה בחברה הערבית וזאת לאחר עליה חדה בשיעור מקרי הרצח במגזר.

במהלך הדיון ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) הציג נתונים על אחוזי הרציחות במדינות השכנות לישראל, ומהדברים עלה פער משמעותי בין שאר המדינות ובין אחוזי הרציחות בתוך החברה הערבית דווקא בישראל – "בישראל מדובר על 6.25 נרצחים על כל 100 אלף נפש בחברה הערבית.
לעומת זאת במצרים 2.6, בלבנון 1.9, ואילו בירדן מדווחים על נרצח אחד בלבד לכל 100 אלף אזרחים. מצבה של החברה הערבית בישראל גרוע יותר מפי 6 מהמקבילה הירדנית"

מסיבה זו ח"כ סוכות שלל את הטענה שהרציחות נובעות רק מהתרבות הערבית, וכנגד הציג את הסיבה לפשיעה כפי שהוא רואה אותה: חוסר הלגיטימציה של מנהיגי החברה הערבית למוסדות המדינה בכלל, ולמשטרה בפרט.

כדוגמא לדברים ח"כ סוכות ציטט מדברי יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה שקרא לצעירים ערבים שלא להתגייס למשטרה, ולאלה שכבר התגייסו קרא "תזרקו להם את הנשק בפרצוף ותגידו להם שהמקום שלנו לא איתכם". את הדברים אמר עודה במהלך השנה שעברה, כשמפלגת רע"מ הייתה שותפה בממשלה.

עוד אמר ח"כ סוכות: "בבעיות שכאלה צריך לטפל מהשורש. אי אפשר להאשים את המשטרה בחוסר משילות בחברה הערבית כשמוקד הבעיה לא בה אלא בהנהגת החברה הערבית שמעודדת דה לגיטימציה למשטרה.

אדם ששומע בבית שאסור לשתף פעולה עם המשטרה לא משתף פעולה בחקירות ולא מוסר צילומי אבטחה כדי לפענח פשעים. צריך להסתכל ביושר ולשים לב מה הבעיה באמת".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: