מבזקים

המרוץ בדרך לראשות העיר: ציקי אבישר מתמודד בקריית מוצקין

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והראשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת. צבי (ציקי) אבישר מתמודד לראשות העיר קריית מוצקין. "כמי שחי ונושם את קריית מוצקין, אני אומר בבטחה – הגיע הזמן שקריית מוצקין תצא לדרך חדשה"

מאיר אוליאל | כ״ז באייר ה׳תשפ״ג | יום חמישי 18 במאי 2023 | מערכת ישראל ניוז

צבי (ציקי) אבישר בן 45, נשוי לאיילת ואבא של יובל, רון, אלון ורעי. את ילדותו עשה בירושלים, את שנות נעוריו באילת. את שירותו הצבאי עשה צבי בחיל הים וסיים את שירותו כחייל קבע כסגן מפקד ספינות דבורה ודבור.

צבי אבישר | צילום מאלבום פרטי

בוגר תואר ראשון בגיאוגרפיה עירונית ומזרחות מהאוניברסיטה העברית ומוסמך במנהל עסקים מהמכללה למנהל. כיום עומד בראש התנועה הציונית העולמית מעבר לקשת אותה ייסד, המחזקת קהילות יהודיות ברחבי העולם ופועלת נגד ארגוני BDS ואנטישמיות בתפוצות. כאדם שהחינוך בוער בעצמותיו, הקים צבי את האקדמיה הצעירה, מרכז ארצי להעשרת מדעים מדויקים לבני נוער. ייסד וניהל את אגף התקשוב וההסברה בעיריית קריית מוצקין וכיום מכהן במקביל כיו"ר האופוזיציה במועצת העיר בהתנדבות. לדבריו: "כמי שחי ונושם את קריית מוצקין, אני אומר בבטחה, הגיע הזמן שקריית מוצקין תצא לדרך חדשה".

למה לך פוליטיקה? ועד כמה אפשר להשפיע דרך המקום הזה?

"פוליטיקה היא זירתם של המבקשים להשפיע בהיקף משמעותי על קהילתם. פוליטיקה מוניציפאלית היא פוליטיקה מעשית, רלוונטית לחיי היום-יום שלנו, מחוברת יותר לפרט ולקהילות קטנות ומחייבת את העוסקים בה להתמקד בפתרונות ובחיבור בין אנשים מגוונים. הובלת האופוזיציה בשלטון המקומי וההתמודדות לראשות עיר מהפוזיציה הזאת היא משימה מאתגרת מעין כמותה ומשולה להליכה במדבר צחיח. מנגד, מרגע שנבחרת לתפקיד ראש הרשות, היכולת להשפיע על המקום ועל האנשים גדולה באופן יחסי אף מזה של ראש ממשלה. כהונת ראש רשות מקומית יציבה יותר, ארוכה יותר ויש לו סמכויות שלטוניות מפליגות. אני רואה בתפקיד ראש הרשות כתפקיד המשלב בין ביצועיזם לבין איש חינוך".

מה דעתך בנושא סטטוס-קוו על יחסי חרדים חילונים?

"עד לבוא הגאולה תפקידנו יהיה לנהל בחוכמה ובאהבה את המתח הבריא והטבעי שבין חרדים לחילונים. אחים אנחנו".

מה הדברים שאתה היית חושב לקדם בעיר, וכחבר מועצה מכהן מדוע הדברים לא זזו עד כה?

"כחבר מועצת עיר, כיו"ר אופוזיציה ואי"ה כראש העיר קריית מוצקין אמשיך לטפל בשורה של נושאים עירוניים. אתמקד כאן בשלושה. הנושא המרכזי היה ויהיה החינוך, בדגש על העצמת ערכים משמעת, הצטיינות והכנת הדור הצעיר להשתלבות בשוק התעסוקה הגלובלי ותרומה טובה יותר לקהילה ולעולם. ככל שזה נוגע לנבחרי ציבור, המדד העיקרי אבל לא היחידי להצלחה גם בתחום הזה, הוא בהגדלת תקציבים ובייעול מערכות החינוך.

הדגל השני, רווחתם של האזרחים הוותיקים. מוצקין ממוקמת בעשירייה הראשונה של הערים עם שיעור האזרחים הוותיקים המתגוררים בתחומה. מחובתנו להנגיש להם בצורה טובה יותר את השירותים העירוניים, פעילויות תרבות ופנאי והפגת הבדידות.

הדגל השלישי, שיפור והתייעלות המערכת העירונית כאן ועכשיו. לעירייה ולתאגידים שלה יש מונופול על אספקת שירותים עירוניים. הבלעדיות מחייבת מתן שירותים נוח, יעיל, נגיש ושקוף, ולא פחות חשוב מכך – פתיחות לביקורת בונה ומעודדת חשיבה שמאתגרת את העירייה. אין מקום לבינוניות. עירייה שירותית חייבת להיות גם חסכונית ומנוהלת תקציבית בצורה המוקפדת ביותר".

מה העקרונות שלא תוותר עליהן במהלך השירות הציבורי?

"חיבור בין קהילות, זרמים ושבטים. אני מתנגד נחרצות לשיסוי קהלים המגיעים מרקעים שונים לצורך הפקת רווח פוליטי. קידום מינהל תקין, מקצועי ושוויוני".

מה החזון שלך מבחינתך בעיר?

"עיר שהיא בית חם לכל תושב וקהילה שמתגוררים בה. שמתקיימת בה ערבות הדדית ומעורבות חברתית גבוהה. שיש בה שאיפה מתמדת למינהל תקין ולמצוינות, שהמחלוקות בה תמיד יהיו לשם שמיים ושיישמר בה החופש להשמיע עמדות איפכא מסתברא כמקור להשתפרות אישית וקהילתית".

ספר בקצרה על ההישגים במהלך הקדנציה האחרונה

"הרשימה ארוכה ונוגעת בתחומים מגוונים, החל מחינוך – שינוי שיבוצים פרטניים, הקמת המסגרות האנתרופוסופיות, הגדלת השקעה בתשתיות.

תחבורה – הפחתת מהירות הנסיעה בתוך העיר כפועל יוצא להתקנת באמפרים, בניית מעגלי תנועה והגברת האכיפה שנלחמנו עליהן.

שקיפות – הנהגת שידורי ישיבות מועצת העיר באינטרנט, הגברת הכיסוי החדשותי על המתרחש בעירייה וכו'.

מנהל תקין – סיכול מינוי מקורב לראש העירייה לתפקיד היועץ המשפטי של העירייה.

יחסי חילונים ודתיים – חיזוק מעמדו של בית הכנסת המרכזי בעיר, הגברת פעילות התרבות התורנית המשותפת לדתיים, מסורתיים וחילוניים באופן שהוא מדיד במספר האירועים ובמספר המשתתפים.

איכות הסביבה – צמצום היקף פעילות מפעל הקומפוסט שהצחין את העיר, אך לדעתי העיקר והראשון בהישגיי הוא הזמינות, הנגישות והטיפול בפניות הציבור.

מספרם ההולך וגובר של תושבים שפונים אלי בבקשה לעזרה, במהירות התגובה ובאיכות הטיפול שאני משתדל להעניק להם כיו"ר אופוזיציה שעושה את שליחותו בהתנדבות מלאה. מגשימים את שליחותי בצורה הטובה ביותר".

איזה דבר היית לומד כחיקוי מהעיר והמועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"מכל מלמדיי השכלתי ויש לי מקורות רבים להשראה וללימוד. מה שלדעתי חסר ובכוונתי להשלים אותו במוצקין, הוא דרך ארץ בניהול ענייני ציבור והעירייה".

מה לדעתך מיותר בעיר שאתה שותף לו, ושאולי היית מתחרט?

"ההחלטה לנצל את עתודת הקרקע האחרונה בעיר רק לטובת מגורים ולא להקמת פארק-הייטק, ובעיר שיש בה מעט מאוד שטחי מסחר ותעשייה. ההחלטה הייתה שגויה מיסודה. לא הייתי שותף להחלטה אבל בכוונתי להתמודד עם תוצאותיה ולפעול לגיוון מקורות ההכנסה של העירייה, שלא מארנונה למגורים".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"אין הגדרה אחת. בעיניי, נציג ציבור ברשות מקומית חייב מצד אחד להיות תמיד קשוב ומחובר לפרט ומצד שני להיות מחובר לתמונה הכוללת על-מנת לקבל החלטות אסטרטגיות שיטיבו עם העיר ועם הפרט".

קצת על תעסוקה לתושבים המקומיים, אשמח שתשתפו, תוכניות לעתיד? ןמה נתון תושבי המקום בו עובדים בעיר?

"מוצקין היא במהותה עיר שינה. רוב תושביה אינם עובדים בה ומכיוון שאין בה עתודות קרקע המצב הזה לא הולך להשתנות בקרוב. יחד עם זאת, בשנתיים האחרונות אני שוקד על תכנית מאבק לסיפוח שכונת קריית חיים השייכת לחיפה, לקריית מוצקין. זה הצעד הנכון והמתבקש הן לתושבי קריית חיים והן לתושבי מוצקין, הן מטעמים בסיסיים של צדק חלוקתי במשאבי ארנונה. מפעלים שמזהמים ומגבירי תחלואה בקרב תושבי קריית חיים וקריית מוצקין, משלמים ארנונה רק לקופת עיריית חיפה שמשקיעה מעט מאוד בקריית חיים. החיבור הקהילתי, הרצף הטריטוריאלי ובין היתר על מנת להגדיל את מספר מקומות התעסוקה במרחב האורבני המשותף".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: