מבזקים

המרוץ בדרך לראשות: אלי נכט מתמודד לראשות העיר אשדוד

תוכן עניינים

פרויקט המרוץ בדרך לראשות מביא בפניכם קוראינו היקרים את המועמדים והמועמדות בדרך לכס ראשות העיר והרשויות האזוריות מהדרום ועד הצפון, כל הדרך עד הקלפי ועד תוצאות האמת. אלי נכט אשר מתמודד לראשות העיר אשדוד: "כשאבחר לראשות העיר לא אפעל לכיבוי שריפות ושליפות מהמותן כפי שקורה היום"

מאיר אוליאל | ג׳ בסיוון ה׳תשפ״ג | יום שלישי 23 במאי 2023 | מערכת ישראל ניוז

אלי נכט נשוי ולו 4 ילדים. בן 39, גדל וחי כל שנותיו באשדוד. מכהן כיום בתפקיד סגן ראש העיר אשדוד מטעם סיעה עצמאית. לדבריו: "אני הסגן היחיד שלא נתמך משום מפלגה, לא שס, לא אגודה, לא ישראל ביתנו אני נטו אשדוד".

אלי נכט מועמד לראשות אשדוד | צילום: דוד אסייג

למה לך פוליטיקה? ועד כמה אפשר להשפיע דרך המקום הזה?

"נקלעתי לחיים הציבוריים די במקרה. אבל התאהבתי ביכולת להשפיע, לעזור לאנשים ולהיות במקום שבו יש אפשרות לעשות שינוי. לצערי המקום שבו המדינה שלנו נמצאת ואשדוד בפרט הוא מקום לא טוב. התושבים אינם עיקר העניין, אינטרסים, קבלנים, עסקנים חרדים, מקורבים. אבל לא התושבים".

מה דעתך בנושא הסטטוס קוו? יחסי חרדים חילונים?

"לאורך כל השנים היה באשדוד סטטוס קוו שהיה מקובל על כולם, הסטטוס קוו של ראש העיר המנוח צבי צילקר. זה הסטטוס אליו אני חותר, כשכל צד מקבל את מה שמגיע לו, בלי שזה בא על חשבון הצד השני. בלי לעשות מכירת חיסול של השטחים הציבוריים בעיר לטובת כוללים וישיבות, ועוד ברובעים חילונים. הכל במטרה לתגמל עסקנים וחצרות רבנים בתמורה לתמיכה פוליטית. זה משהו שחייב להיפסק וטובה שעה אחת קודם".

בשבוע שעבר התחוללה סערה תקשורתית בעיר סביב אמירה של יריבך למרוץ ברק סרי סביב טשטוש תמונות נשים בסופרים במגזר החרדי, מה תגובתך?

"לשמוע ממועמד לראשות העיר שיש למחוק נשים מהמרחב הציבורי, רק בהיותם נשים זה נורא בעיני. שלטי נשים בעיר אשדוד מושחתים לא באזורים של חרדים, אלא אזורים חילונים מובהקים. כאשר העבריינים מבינים שאין כנגדם יד קשה, אז הם ממשיכים. לראש עיר צריכה להיות עמדה ברורה בעניין שמכבדת נשים ולא עמדה מגמגמת".

מה הדברים שאתה חושב לקדם בעיר?

"כשאבחר לראש עיר לא אפעל בכיבוי שריפות ושליפות מהמותן כפי שזה קורה היום, אלא אביא ליישום תוכנית אמיתית שאמורה לעצור את בריחת התושבים מהעיר. היום יש הגירה של זוגות צעירים מהעיר, לא טוב להם. זו נורת אזהרה אדומה לעיר, אבל אף אחד לא עושה שום דבר בנידון.
חייבים אוניברסיטה בעיר, חייבים לפעול בכל הלחץ להשלמת פארק ההיי טק, חייבים להאיץ את קצב הבנייה. ב 7 שנים האחרונות מאז חתימת הסכם הגג על 40,000 דירות בעיר, נבנו עד עכשיו 0, פשוט כלום. זה בזמן שבקרית גת חותמים כבר על הסכם גג שלישי. כשאין היצע דירות והביקוש קיים, אז כמובן שמחירי הדירות עולים. זה עוד מבלי להזכיר את הצורך בתיקון רפורמת הרי ויי שחייבים לשנות ובניית יציאות נוספות לעיר. במילים אחרות, יש הרבה עבודה לפנינו, ומי שישב על הכיסא 25-30 שנה לא מצליח וגם לא יצליח להזיז דבר. חייבים שינוי".

אשמח שתספר בקצרה על ההישגים במהלך הקדנציה האחרונה שלך

"‎בחצי קדנציה שלי עשיתי יותר ממה שעשו פה בעיר בעשור וחצי. מרכז חדשנות מעל 1500 מ״ר, שיהיה עוד כמה חודשים מוכן ‎היכל קרח אולימפי של 3,500 מר ללא שקל מהעירייה כרגע בבנייה יהיה מוכן עוד כמה חודשים, קידום פארק היי טק במחוזית לאחר אישור מדיניות. פתחנו את ישיבות המועצה לצילום שידור ישיר, לא היה לפני כן. בזמן הקצוב שהיה לי ובכח פוליטי המוגבל של הקדנציה הראשונה, עשיתי הרבה יותר ממה שעשו פה סגני ראשי ערים עשרות שנים. מספיק רק להביא כדוגמא את הקאנטרי שהשקיעו בו 50 מיליון שקל מוניציפאלי, ומחכים עשרים שנה לפתיחתו".

מה העקרונות שלא תוותר במהלך השירות הציבורי?

"עקרונות של יושרה ושקיפות. זה העקרונות הכי חשובים מבחינתי בשירות הציבורי, והם אינם מקבלים ביטוי אצלנו בעיר".

מה החזון שלך מבחינתך לעיר אשדוד?

"אני רוצה עיר מפתחת שצעירים עוברים אליה, כי יש כאן עבודה איכותית ודיור במחיר שווה לכל נפש, עיר של בילוי ופנאי. עיר שבה גרים כל המגזרים והעדות באהבה ושכנות טובה זה לצד זה".

איזה דבר היית לומד כחיקוי מעיר/ מועצה, דבר טוב שלא קיים אצלכם?

"אני רואה איך ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, ראש עיר צעיר עצמאי ונמרץ פועל למען העיר. אני חושב שגם לנו מגיע ראש עיר כזה, וזה הכיוון שלי".

מה לדעתך ההגדרה של נציג ציבור ברשות המוניציפלית?

"מישהו שהדלת שלו בלשכה תמיד פתוחה לציבור, מישהו שנוהג לתת דין וחשבון לציבור. יוצא מהעירייה וכאחד העם מטייל ברחובות, פוגש אנשים וחי את אשדוד, לא דרך מגדל השן בעירייה אלא את חיי התושבים עצמם".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: