מבזקים

תיקון חצות בלבוש לבן

תוכן עניינים

חג השבועות הוא חג לבן, אוכלים מאכלי חלב ולובשים בגד לבן המכיל בתוכו את כל הצבעים שמסמלים את הנתינה מהעולמות העליונים. בליל החג קבעו המקובלים שבני ישראל הנקראים גם בשם ישר- אל, עושים תיקון חצות כשהם לבושים בלבן. לומדים כל הלילה, קוראים בתורה ואוכלים מאכלים לבנים לזכר ימי בית המקדש, כשבני ישראל עלו לרגל עם תוצרת הביכורים הראשון מכל בית אב

אנקה גרינברג | ד׳ בסיוון ה׳תשפ״ג | יום רביעי 24 במאי 2023 | מערכת ישראל ניוז

בחג השבועות מציגים חברי הקיבוצים לראווה את כל התינוקות, כל הגורים, כל האפרוחים, כל הגוזלים, הסייחים, הטלאים ואת כל הפירות ויבולי השדה. ילדי הגן פוסעים עם הטנא מלא בפירות וזרי פרחים מונחים על ראשם והם צועדים בתהלוכה מרשימה של הביכורים הראשונים מבית היוצר של אימהות הצעירות ותוצרת מבורכת של אימא אדמה.

בני ישראל התחייבו לפני בורא עולם במשפט: "נעשה ונשמע". 'נעשה" פירושו נקיים את דברי התורה ואת כל התיקונים ורק אז נגיע לנשמע' שזאת דרגת 'הבינה'- הנתינה שמדמה את האדם לבורא עולם. האם מהות חג השבועות היא מן 'איתות' מלמעלה שנזכור את התורה שניתנה לנו, אף שטרם קיבלנו אותה?

תורה ציווה לנו משה

התורה ניתנה לעם ישראל במעמד הר סיני, לאחר יציאת מצרים, לאחר חצית ים סוף ו- 40 שנה במדבר. מעולמות עליונים נמסר אור התורה לעם ישראל כדי לתקנו ולנו חסר רק מימוש הדבר בפועל, שהוא קבלת האור. כל מה שקרה לעם ישראל עד לקבלת התורה ואחריה, כמו חורבן בית מקדש הראשון, גלות, חורבן בית שני והגלות האחרונה עד לימינו, היה חייב להתרחש בגלל שכל זה שייך עדיין למסירת האור מלמעלה. כעת האנושות מגיעה יחד עם ישראל למצב של חוסר אונים, חוסר סיפוק ובלבול. כולנו כבר עכשיו מוכנים למימוש האור שקבלנו ביציאת מצרים. אומרים שבחג השבועות השמיים פתוחים והקרובים שלנו שהלכו לעולמם, שומעים אותנו. באמת בחג אורים 'ויזכור', רצוי לבקש חוץ מהבקשות הרגילות של בריאות, אושר ועושר, נחת, שלווה ושקט נפשי גם תיקון לנשמה, שזאת הבקשה הכי חשובה בעיניי. כל העולם מתעורר לרוחניות, בכל העולם אנשים מחפשים אחרי משהו בלתי מוגדר, כי חסר להם טעם לחיים. יותר ויותר אנשים חוזרים בתשובה בכל הדתות. צעירים מתקרבים לכנסיות, למסגדים ולבתי כנסת. אחרי צבא צעירים נוסעים למזרח כדי לחפש את עצמם. מצד החילונים יש פחד מחזרה בתשובה, אולם אנו רואים שלמרות שיש גל גדול של חזרה בתשובה, רק מעטים מאד עוברים אותו בגלל שהם עוסקים בלימוד הקבלה או בצורות שונות של רוחניות. הזרמים השונים של חוכמת הנסתר מתפשטים בעולם כאש בשדה קוצים. כל אחד חייב להקשיב לקול הפנימי שלו ולהתחבר לקבוצה שהכי מתאימה לו. אין מקום בעולם שקבוצות של אנשים צמאים לידע, לא נפגשים כדי ללמוד יחד. עם ישראל הוא העם הנבחר כדי להביא אור לגויים ולכן כולם מרגישים צורך במילוי הנפש, כי מישראל תצא תורה

הלבן שבחלב

ארוחות חלביות הן טעימות ביותר, אבל יש בינינו גם אנשים הרגישים לחלב. בעצם, רובנו במידה כזאת או אחרת עלולים לסבול בגלל הלקטוז שבחלב. חלב עזים יותר קל לעיכול ויוגורט יותר קל לעכל מאשר חלב. רצוי לצרוך חלב אורגני ללא חומרים כימים כמו אנטיביוטיקה והורמונים. יש בארץ משקים שמטפלים בפרות שלהם בתרופות הומיאופתיים ופרחי באך, והפרות רועות בחוץ בחופשיות ולא סגורות ברפת צפופה ואוכלות מזון עשוי מתערובת כימית ומשמינה כדי להעלות בשר. המזון האורגני הגיע גם לכל סופר בגלל הביקוש הרב של הצרכנים. מי שרגיש לחלב יכול למצוא היום בכל סופר, חלב סויה, חלב אורז, חלב קוקוס, גבינה, טופו, ממרחים מסויה שחלקם טעימים ביותר כמו: 'טוב משמנת' של טופוטי ,'טוב מגבינה' של טופוטי 'טבע טוסט' ממרח סויה של משקי צוריאל ועוד. לא כל האורחים שלי הבחינו בכך שלא מדובר בגבינת שמנת ובשמנת אמיתית והטוסטים היו מלאים בגבינה נמתחת כמו גומייה, טעימה, חמה ולוהטת.

אפשר לחגוג גם בלי לאכול מוצרי חלב. אז שיהיה לכולנו חג שבועות שמח וטעים ובחצות נעבור תיקון של כל מה שצריך לתקן. לא יודעת אם כולנו נעבור את התיקון בחצות, אבל בטוח שחג שבועות רטוב יחכה לנו מעבר לפינה כי ילדי השכונה שלי כבר מכינים שקיות מים ורובי מים. נסתובב בבגד ים בכל ימי החג, הרי אנחנו באילת.

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: