מבזקים

שר הרווחה יעקב מרגי: "הגיע הזמן לטפל במחוללי העוני"

תוכן עניינים

בוועדת העבודה והרווחה שהתקיימה היום, להקמת רשות למאבק בעוני אמר שר הרווחה יעקב מרגי: "הגיע הזמן לטפל במחוללי העוני – פערים בבריאות, בתעסוקה מיטבית ובחינוך"

אהרון קלפה | י׳ בסיוון ה׳תשפ״ג | יום שלני 29 במאי 2023 | מערכת ישראל ניוז

ועדת העבודה והרווחה דנה היום במספר הצעות חוק להקמת רשות לאומית למאבק בעוני, בהכנה לקריאה ראשונה. בדיון השתתף שר הרווחה יעקב מרגי, שנרתם לקידום המהלך. יו"ר הוועדה ח"כ אייכלר: "הבנקים מרוויחים מיליארדים ממצוקת האזרחים שמשלמים משכנתאות ולעניים אין איך לגמור את החודש".

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ הרב ישראל אייכלר: "כולם זועקים את זעקת יוקר המחייה, הבנקים מרוויחים מיליארדים ממצוקת האזרחים שמשלמים משכנתאות ולעניים אין איך לגמור את החודש. מדינת ישראל הייתה פעם מדינת רווחה, המדינה הייתה ענייה אבל האזרחים היו עשירים, המדינה דאגה לצרכיהם הבסיסיים.

לא יודע איך הייתה אז המדינה במדדי העוני של ה-OECD אבל לאזרחים היה מה לאכול ועם מה לשלם. קצבאות הילדים, קצבאות לנכים ולקשישים, זה אחד הכלים שמוציאים את האזרחים מעוני, לא העלאת הריבית שגורמת לרווחים של מעל רבע מיליארד ש"ח לבנק ברבעון אחד".

שר הרווחה יעקב מרגי אמר: "תמיד ניסינו לטפל בבעיה האזרחית ותמיד השקיטו אותנו בטענה של אכלו לי שתו לי, קראו לנו בכיינים. אין אשמה בעוני. כולנו ביחד מקבלים החלטות חשובות אבל לפעמים שלא במכוון אנחנו מחזקים את העוני לצערי.

לכן אני שמח שהיום אנחנו מביאים לקריאה ראשונה את הקמת הרשות למאבק בעוני הגיע הזמן לטפל במחוללי העוני, פערים בבריאות, פערים בתעסוקה במיטבית, פערים בחינוך, פערים בשיכון, הכנת התקציב, השירות הצבאי. הכל פקטור בהעצמת הפערים".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: