מבזקים

הלך לעולמו הרב גרשון אדלשטיין מנהיג הציבור הליטאי

תוכן עניינים

אבל כבד בעולם החרדי: הרב גרשון אדלשטיין ז"ל מנהיג הציבור הליטאי הלך לעולמו בגיל 100. הרב היה מנהיג משפיע ביותר בציבור החרדי. במשטרה נערכים להלוויה גדולה ביותר שתתקיים היום בשעה 14:30

אהרון קלפה | י׳ בסיוון ה׳תשפ״ג | יום שלישי 30 במאי 2023 | מערכת ישראל ניוז

הרב גרשון אדלשטיין שהיה ראש ישיבת פוניבז' בבני ברק, נשיא מועצת גדולי התורה של מפלגת דגל התורה ונשיא ועד הישיבות, אושפז מאז שבועות בבית החולים מעייני הישועה בבני ברק לאחר החמרה במצבו הבריאותי.

כשנודע דבר פטירתו, הגיב ראש העיר ביתר עילית ויו״ר פורום רשויות חרדיות מאיר רובינשטיין: "אבלים וכואבים יחד עם כל בית ישראל ועולם התורה על השריפה הגדולה אשר שרף ה׳, בהסתלקותו של מנהיג הדור, רבן של ישראל, אשר בליבו הטהור נשא על כתפיו את משא הדור ומכאוביו. רשכבה״ג מרן ראש הישיבה הגאון הגדול. רבי גרשון אדלשטיין זצוק״ל. אוי כי נפלה עטרת וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳".

ציפי ברנד, מועמדת לראשות עיריית תל אביב-יפו על פטירת הרב אדלשטיין זצ״ל: "משיחות רבות שקיימתי לאורך השנים עם יוצאים בשאלה שעוברים לתל אביב-יפו ומתחילים בחיים חדשים, דמותו של הרב אדלשטיין הייתה דמות מהפכנית ומרעננת בכל הקשור ליחס של החברה החרדית ליוצאים בשאלה.

לאמירתו: "לנהוג בהם מנהג כבוד וידידות", והתנגדותו להרחקתם מהמשפחה, הייתה משמעות עצומה במהפכה שעובר המגזר החרדי בנושא ואת התוצאות ניתן לראות בשטח. אני שולחת תנחומים למאות אלפי תלמידיו ולמגזר החרדי כולו. יהי זכרו ברוך".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין: "הצטערתי לשמוע על לכתו של הרב אדלשטיין זצ"ל לעולמו. 100 שנות היסטוריה אישית ולאומית היו לו, וסימלו את האדם שהיה. מאבקים בלתי מתפשרים לטובת עם ישראל לצד יחס חם וחיבוק לכל מי שהיה בקרבתו.

הרב אדלשטיין היה אדם של מעשה ושל הבנת נפש. ההבנה כי לכל אדם – דרך משלו הייתה נר לרגליו וכך אמר: "לפעמים בני אדם מתנהגים שלא כפי טבעם הישר מחמת חשבונות וטעויות שונות, וכגון מי ששקוע בלימודו ואינו רוצה לדבר דברים בטלים, עד כדי כך שאינו שם לב להתייחס כראוי לבני ביתו ולסובבים אותו.

בתקופת הקורונה הרב אדלשטיין סייע להציל נפשות רבות בישראל עם פסיקותיו והנחיותיו. הוא היה אדם חכם, צלול ופרגמט – אך מעל הכל, היה אדם האוהב את עמו. יהיה זכרו ברוך".

סגן שר החקלאות ח"כ משה אבוטבול: "תּוֹרָה תּוֹרָה חַגְּרִי שֵׁק וְהִתְפַּלְּשִׁי בַּעֲפָרִים אֵבֶל יָחִיד עֲשִׂי לָךְ מִסְפַּד תַּמְרוּרִים". יחד עם כל בית ישראל קבלתי בתדהמה את ההודעה המרה על פטירתו של מרן ראש הישיבה מרן הרב ירחמיאל גרשון אדלשטיין זצ"ל, שהעמיד תלמידים רבים, ואת כל 100 שנות חייו הקדיש לעיסוק בתורה הקדושה, לחינוך תשב"ר, ולאחד את כל חלקי העם. וזכינו בס"ד לברכתו לחיזוק חומות השבת, כיו"ר השדולה למען שמירת השבת. ת.נ.צ.ב.ה".

לאיזה תוכן תרצו לחזור:
הירשמו לניוזלטר שלנו לעדכונים מיידים: